מצאנו במשך הדורות כמה וכמה חכמים שהיה להם ויכוח עם חכמים בני דורם בכמה ענינים, וכמדומני שלא מצאנו שאחד מהם חזר בו, למרות כל הראיות שהביא הצד השני.
למשל הרשב"א והרא"ה בתורת הבית ובדק הבית ומשמרת הבית.
מהר"י בירב ומהרלב"ח בקונטרס הסמיכה.
הב"י והמבי"ט בהרבה מחלוקות כמו השמיטה, מקואות, עגונות, ועוד.
הקצות והנתיבות.
החזו"א ור' חיים נאה בעניני השיעורים.
הרב עובדיה והרב משאש בהרבה מחלוקות.
ומסתמא יש עוד, ואולי הלומדים יביאו.
יש לדון ולעיין מה זה אומר, ומה יש לנו ללמוד מהם, האם ת"ח בזמננו שג"כ לא חוזר בו כשמשיגים עליו זה חסרון או שהוא בחברה טובה של הרבנים הנ"ל במשך הדורות, או שאולי יש לחלק.
למשל הרשב"א והרא"ה בתורת הבית ובדק הבית ומשמרת הבית.
מהר"י בירב ומהרלב"ח בקונטרס הסמיכה.
הב"י והמבי"ט בהרבה מחלוקות כמו השמיטה, מקואות, עגונות, ועוד.
הקצות והנתיבות.
החזו"א ור' חיים נאה בעניני השיעורים.
הרב עובדיה והרב משאש בהרבה מחלוקות.
ומסתמא יש עוד, ואולי הלומדים יביאו.
יש לדון ולעיין מה זה אומר, ומה יש לנו ללמוד מהם, האם ת"ח בזמננו שג"כ לא חוזר בו כשמשיגים עליו זה חסרון או שהוא בחברה טובה של הרבנים הנ"ל במשך הדורות, או שאולי יש לחלק.