לחצו כאן – תרומה לשמואל

האם קיים חשש שלא לשבח את חבירו יותר מדאי משום לפני עור?

לפי המצויין בעלון לאות לב, נראה שכוונתו לשד"ח מע' הוא"ו אות לב, שם כ' שגם באמירה יש איסור לפני עוור ולא רק במעשה. ומבואר בדבריו שאף שהוא ספק אם יחטא עובר בלפני עוור ומיקרי רשע (אלא שלא נפסל לעדות). ע"ש.
 
ההודעות שנמחקו כללו דברי ביזוי ישירים כלפי תלמיד חכם (כולל התייחסות לתאריו ולבלנק שמוציא). שיח כזה פשוט לא מקובל כאן.

יודגש, בכל הנוגע להערות, קושיות או תמיהות ענייניות כלפי ת"ח (מכל צד!) לא תופעל כל צנזורה, להיפך אנחנו מעודדים ויכוח ומשא ומתן של הלכה או השקפה. מטרת הפורום היא להוות במה שבה ניתן להעלות טענות וקושיות על כל גישה, ולחזק בראיות את מנהג אבותינו וכו'.

אבל הדברים צריכים להיכתב בצורה מכבדת וראויה, ולא בשיח עוקצני כלפי דעות אחרות.

ותוך התייחסות לגופו של ענין ולא לגופו של אדם.

וחשוב עוד יותר, תוך שמירה על כבודם של תלמידי החכמים שעל דבריהם אנו מקשים.

בדיוק כשם שהיינו מצפים שיכתבו אחרים כלפי הרב "שלנו" (כל אחד ורבו הוא).

כל הערה שתגלוש לביזוי אישי כלפי תלמיד חכם מכל צד שהוא, תימחק או תיערך.
לא מובן, באים לברר דעת החכם הגדול יצחק יוסף שליט"א, שחושש לזה רבות, ומאידך כל הזמן משבחים אותו בפניו, כמובן לא חושדים שהוא רוצה בזה, אלא ברור שהכל בעל כרחו, והוא מצידו היה מוותר על זה, אבל עכ"פ מה עם הבעיה הנ"ל, ואיך אפשר לפתור אותה.
 
ראשי תחתית