האם ראוי לברך על טראמפ "שחלק מכבודו לבשר ודם"?

כנראה בגלל הפעולות שלו למען עם ישראל!
אבל אשמח לדעת איך זה קשור לעצם הנדון ומטבע הברכה שחז"ל תקנו!
לכאורה אין קשר לפעולות, לא חושב שיש בהגדרת מלך שעליו צריך לברך שיהא אוהב ישראל
 
כנראה בגלל הפעולות שלו למען עם ישראל!
אבל אשמח לדעת איך זה קשור לעצם הנדון ומטבע הברכה שחז"ל תקנו!

תראה, הדברים נידונו פה באשכול בארוכה.
כדאי תעבור עליו, הוא עוד לא ארוך כ"כ. מחר זה יהיה מאוחר.
הנימוקים של הגר"ד הובאו כאן, ואני הקטן לא השתכנעתי.
עכ"פ תעבור על האשכול כמיסת הזמן ותראה.
(את עיקרי הטענות שלי ושל ברי פלוגתתי, הבאתי עתה בתמצתיות - השאר יש ללקט מהמקור).
 
לכאורה אין קשר לפעולות, לא חושב שיש בהגדרת מלך שעליו צריך לברך שיהא אוהב ישראל
טוב, אז אשמח לדעת מה המקור, משום שיש הבדל בין תרבות המערב כגון ארה"ב אירופה ואף ישראל וכו' שיש דמקוטריה וקשה מאוד להוציא להורג, לבין תרבות המזרח כגון איראן סעודיה טורקיה ואף רוסיה ששם זה ממש קל לנשיא להחליט להוציא להורג ואין בית משפט שיעצור אותו! לכן רציתי לדעת!
אעבור על כל השרשור! תודה.
 
עברתי על כל השרשור ולא זכיתי להבין את האומרים שיש לברך! אם משהו יוכל להסביר לי יותר טוב אשמח!

את הרב קוק, לא אוכל להסביר.
אבל את חברי הפורום שהתכתבתי איתם כאן אוכל להסביר, שכיון שהתנאי לברכה הוא שיוכל להוציא להורג ע"פ משפט ואין מוחה בידו,
האם טראמפ' שנותן פקודות להפגיז ואין מוחה בידו, חשיב כמי שמוציא להורג ע"פ משפט ואין מוחה.
או שפעולה צבאית לחוד, ומשפט ממש לחוד.
הם סוברים כהאפשרות הראשונה.
 
לא מברכים על אדם לא נורמלי "שחלק מכבודו לבשר ודם"!
אם יש לו את כל התנאים של מלך אז כן,
על נבוכדנצר אני מאמין שברכו למרות שלאכול ארנבת חיה זה יותר לא נורמלי מהכל ...
לא, אבל הוא הורה שיש לברך על טראמפ בשו"מ.
אכן, אבל שמעתי שהוא הורה גם לברך 'שהחיינו' לאחר המלחמה עם אירן שזכה העם היושב בציון וניצל בניסי ניסים.
 
אם יש לו את כל התנאים של מלך אז כן,
על נבוכדנצר אני מאמין שברכו למרות שלאכול ארנבת חיה זה יותר לא נורמלי מהכל ...

אכן, אבל שמעתי שהוא הורה גם לברך 'שהחיינו' לאחר המלחמה עם אירן שזכה העם היושב בציון וניצל בניסי ניסים.

שהחיינו, או הטוב והמטיב ?
כי הטוב והמטיב זה שו"ע שמברכים על בשורות טובות (עד כמה זו בשורה טובה איני יודע, אבל שהחיינו ?).
 
ראשי תחתית