האם אב ובנו / רב ותלמידו נחשבים כדעה אחת

משיב כהלכה

חבר בכיר
הצטרף
18/12/24
הודעות
2,688
[מפוצל מאשכול אחר]

ושני בניו של מרן זצוק"ל ועוד (וגם אתה לא "מחשיב" אותם, אני כן...)

ועוד מאות רבנים ומו"צים (כמעט כל רב שקיבל משרה רבנית בארץ ישראל, כי לולא זה לא היה מקבל...)

אם החלטת לעשות צחוק מעצמך, לך עד הסוף.
 
ועוד מאות רבנים ומו"צים (כמעט כל רב שקיבל משרה רבנית בארץ ישראל, כי לולא זה לא היה מקבל...)

אם החלטת לעשות צחוק מעצמך, לך עד הסוף.
אתה עושה צחוק מעצמך שכל מי שבדרך כלל פוסק כמו מרן זצוק"ל א"א "לצרף" אותו...
 
הבה נשאיר למעיין את ההחלטה מי עושה צחוק מעצמו ומי לא.
 
אתה עושה צחוק מעצמך שכל מי שבדרך כלל פוסק כמו מרן זצוק"ל א"א "לצרף" אותו...
כן דרכו משכבר הימים ובכל הנושאים.
כל ת"ח שפוסק באיזה עניין כמו מרן הגרע"י, כמה שיהיה גדול ופוסק בפנ"ע, ואפ' אם יהיו פה ושם מקומות שחלק עליו, עדיין לדעת משיב כהלכה אין מתחשבים בדעתו.
זה בהחלט תמוה, בטח כשמדובר בניק יודע ספר כפי הנראה, אולם זוהי המציאות.

ולגבי בניו, מרן הגר"ד לפחות חולק עליו בכמה מקומות.
מעבר לכך שאת הדברים הללו אתה חוזר עליהם כמה פעמים ולא רק בהקשר לבניו אלא בהקשר לכל ת"ח ספרדי שראה בגרע"י את גדול הדור ופסק כמותו ברוב העניינים, אתה טוען שלא מחשיבים את דעתו בעניין, ולא משנה כמה שיהיה גדול ופוסק בפנ"ע ואף אם יש כמה וכמה מקומות שחולק עליו.
 
- הרב דוד יוסף שליט"א חלק כמה וכמה פעמים על מרן זצוק"ל.
- וכן הרב יצחק יוסף שליט"א חלק (פעמים בודדות) על מרן זצוק"ל.

פשוט זלזול להגיד לגדולי ישראל ש"אינם נמנים כפוסק נוסף" בגלל שבדרך כלל פוסקים כמרן זצוק"ל שרוב ככל עם ישראל קיבלו הוראותיו.
 
כמרן זצוק"ל שרוב ככל עם ישראל קיבלו הוראותיו.

רוב עם ישראל לא קיבלו הוראותיו.

אשכנזים, תימנים, מרוקאים, ועוד עדות שנטו ממנו בכמה וכמה עניינים (הגם שהצליח לשנות כמה מנהגים).
 
רוב עם ישראל לא קיבלו הוראותיו.
פחחחחחחחחח...
אין מתכחש למציאות יותר גדולה מזו...
תימנים, מרוקאים, ועוד עדות שנטו ממנו בכמה וכמה עניינים (הגם שהצליח לשנות כמה מנהגים).
זה שנטו חלק מהם בכמה עניינם אינה ראיה, (גם אני נוטה בדברים בודדים וגם הרב דוד שליט"א)
ברוב ככל ההלכות הולכים כוותיה.
 
אני יכול כבר לספור פה עשרות בפורום שלא הולכים כוותיה
אתה ברצינות מביא ראיה מה"פורום הזה"...
(ואני יכול להבטיח לך שרובם ככולם הולכים אחריו בפסקי טהרת הבית ולא כמו שאר פוסקים - וד"ל בזה)

- ותחשוב לבד אם תעשה סקר בציבור כמו איזה רב כל אחד הולך (ברוב ההלכות) ברור שרובם יהיו כמו מרן זצוק"ל.
 
בגלל שחלקו רק בכמה מקומות ולא "במאות" מקומות לכן אינם נמנים כפוסק נוסף...
כל השומע יצחק לו...

בשניים או שלוש מקומות, אין זה נחשב "מחלוקת".

ואכן כל השומע יצחק לך כשאתה מציין את הרב יצחק כדעה נוספת, והוא מצהיר בכל במה אפשרית שמבטל את דעתו לגמרי מול אביו ואינו חולק עליו לעולם, ואם אביו חוזר בו יחזור בו גם הוא מיידית.
 
אתה רוצה להוסיף גם את פורום לתורה וגם את פורום אוצר החכמה?
אתה תגיע כבר למאות
הבעיה שהרבה מתבלבלים שאם מישהו מעיר כמה הערות על מרן זצוק"ל סימן שלא הולך כמוהו...
וזה פשוט שטויות!
- והסקר הפשוט שתעשה הוא "כמו איזה גדול ישראל אתה הולך ברוב ההלכות" ותראה לבד את התשובה...
 
ואכן כל השומע יצחק לך כשאתה מציין את הרב יצחק כדעה נוספת, והוא מצהיר בכל במה אפשרית שמבטל את דעתו לגמרי מול אביו ואינו חולק עליו לעולם, ואם אביו חוזר בו יחזור בו גם הוא מיידית.
דברים שהם סברא וכדו' וודאי שמבטל דעתו כלפי אביו...
אבל מצינו שחלק עליו לדוגמת טלטול בגדים בשבת שלא לצורך כמדומני ועוד.
 
ואני יכול להבטיח לך שרובם ככולם הולכים אחריו בפסקי טהרת הבית ולא כמו שאר פוסקים - וד"ל בזה
חלמא טבא חזית
עוד מעט תספר לנו שרוב ככל גם נוהג כמותו לענין חדר יחוד ופאה נכרית
 
חלמא טבא חזית
עוד מעט תספר לנו שרוב ככל גם נוהג כמותו לענין חדר יחוד ופאה נכרית
ודאי שצודק הרב אור יעקב, שרוב ככל הרבנים והמוצי"ם פוסקים כמו טהרת הבית ברוב ככל הדברים, וכמובן שאין קשר לחדר יחוד ולפאה ... שבזה רוב ככל הבחורים עושים כמו שאר "העולם" הטועים בזה ...
 
אתה עושה צחוק מעצמך שכל מי שבדרך כלל פוסק כמו מרן זצוק"ל א"א "לצרף" אותו...

וצ"ע כיצד הגר"ע יוסף אסר פאה ע"פ כמה עשרות פוסקים שאסרו, וחלק על יותר מ7000 פוסקים מחסידות חב"ד (יש למעלה מ7000 שלוחים ברחבי העולם, רובם למדו והוכשרו להוראה לפני שיצאו לשליחות כנהוג שם, וכולם סוברים למרבה הפלא כמו האדמו"ר שלהם שפאה היא הידור מצווה ועדיפה ממטפחת). לא כולל עוד מאות רבנים ומו"צים בחסידות חב"ד ובחסידויות אחרות בהן מקובל לחבוש פאה.
 
יותר מ7000 פוסקים מחסידות חב"ד
וישנם כנגדם עשרות אלפים ת"ח (לא "שלוחים" למיניהם) שפוסקים כמרן.
רובם למדו והוכשרו להוראה לפני שיצאו לשליחות כנהוג שם,
פחחחחחחחח...
רוב רובם של אנשים אלה יש להם זכות עצומה של מזכי הרבים אבל לומר שהם "פוסקים"... (אולי בודדים)
וכולם סוברים למרבה הפלא כמו האדמו"ר שלהם שפאה היא הידור מצווה ועדיפה ממטפחת
שטויות במיץ...
אני אישית מכיר 7 חבדניקים אישית - שלוש מתוכם נשיהם הולכות תמיד במפטחת ועוד שתים חוץ משבתות...
 
ראשי תחתית