באנר תרומה

האם יש דבר שטורד את מנוחתכם?

מה טורד את מנוחתכם?

  • תיקון המידות

    הצבעות: 2 11.8%
  • העולם הבא

    הצבעות: 7 41.2%
  • חינוך הילדים

    הצבעות: 2 11.8%
  • שידוכי הילדים

    הצבעות: 0 0.0%
  • איך לגמור את החודש

    הצבעות: 3 17.6%
  • המצב הבטחוני

    הצבעות: 0 0.0%
  • כבוד שמים שמתחלל

    הצבעות: 3 17.6%
  • הבריאות

    הצבעות: 0 0.0%

  • מספר המצביעים כולל
    17
אסביר את שאלתו, ברשותו כמובן,
לכולנו אכפת מכל הרשימה ..
כולנו רוצים שיתממשו כל התקווה,
השאלה היא מה 'טורד' את המנוחה, מה גורם לי להיות לא גרוע.

לענות על השאלה הזו, זה למקד מטרה, לראות מול העיניים היכן אני עומד, ואם צריך לטפל בחוסר רוגע הזה אז לעשות זאת ע"י לימוד מתאים באותו נושא.

ואולי 'להיות טרוד' לעולם לא טוב,
וידועה הסוגיא בעניין דאגה בדברי תורה.
 
נתת אפשרות של בחירה אחת.

אבל אפשר גם כמה בחירות.

אני למשל יש לי כמה דברים שטורדים את מנוחתי. ואינם נוגעים זה לזה בכהוא זה.
 
נתת אפשרות של בחירה אחת.

אבל אפשר גם כמה בחירות.

אני למשל יש לי כמה דברים שטורדים את מנוחתי. ואינם נוגעים זה לזה בכהוא זה.
אתה צודק במאה אחוז

אבל אולי נעשה יחד ניסיון לאתר את הגוש המרכזי,
לא איזה דבר הטרדה עבורו הכי מוצדקת או הכי וותיקה,
איזו טרדה הכי כואבת, הכי עמוקה, זו שהכי הייתה רוצה להתפטר ממנה,
יש כמה? ננסה לצמצם ולהגיע למינימום כדי להתחיל לעבוד על הסרת הדאגה (אם היא לא בענייני שמים)
 
אתה צודק במאה אחוז

אבל אולי נעשה יחד ניסיון לאתר את הגוש המרכזי,
לא איזה דבר הטרדה עבורו הכי מוצדקת או הכי וותיקה,
איזו טרדה הכי כואבת, הכי עמוקה, זו שהכי הייתה רוצה להתפטר ממנה,
יש כמה? ננסה לצמצם ולהגיע למינימום כדי להתחיל לעבוד על הסרת הדאגה (אם היא לא בענייני שמים)

בוא נתחיל בצורה כללית:

יש כאן מישהו שלא מטריד אותו חינוך הילדים?!

יש כאן מישהו (ככל הנראה בגילאי ה - 35+) שלא מטריד אותו הבריאות, שלו או של סביבתו?!

לגבי לגמור את החודש - אני מניח שיש כמה שזה לא מטריד אותם (הלוואי על כולם בעז"ה), אבל אני גם מניח שבאותה מידה יש להם טרדה באיך להגדיל את פתיחת החודש הבא... (וכנ"ל...).

כנ"ל גם המצב הבטחוני בצורה כזו או אחרת - נכון, זה לא מטריד במובן הפשוט של המילה, אבל קצת מציק במובן הרחב של זה.

כל מה שציינתי אלו דברים שאמורים להטריד כל אדם באשר הוא, ללא הבדלי דת גזע וכו'.

אנחנו בני אדם, וזה טבע בסיסי לדאוג לזה.

אני הייתי ממקד את הסקר אל הנקודות הרוחניות יותר, שבהם נדרש באמת לעורר:
וכמו ששמעתי מאיזה מגיד כלשהו בעבר:


מתי חשבת לאחרונה על מה הקב"ה רוצה ממך?!

מתי תכננת את עצמך לקראת העוה"ב?!

מתי כאב לך באמת כבוד שמים בלי נגיעות אישיות או פוליטיות כאלה ואחרות?!




גילוי נאות: כשאני חושב על השאלות הללו - זה לכשעצמו מטריד ביותר.

שזה לא באמת מטריד אותי
במובן הפשוט ביותר.
 
אותי מטריד מאוד העולם הבא שלי, לעיתים אינני נרדם מרוב מחשבות. עומק הדין הוא מבהיל. אינני מסוגל אפילו להושיט אצבע במים רותחים, מה אעשה בגיהנום שנראה כמו לבה רותחת של של הר געש, שמחכה לי על כל הנאה מדומה בעולם הזה?

מה שישאר לי בעולם העליון למשך נצח הוא רק התורה והמצוות שהספקתי לאסוף בעולם הזה. כל דקה שעוברת, לא תחזור לעולם. זה מלחיץ ביותר, ככל שהזמן עובר. נצח זה לא אלף שנים, נצח זה לא עשרת אלפים שנה. נצח זה נצח!

 
אותי מטריד מאוד העולם הבא שלי, לעיתים אינני נרדם מרוב מחשבות. עומק הדין הוא מבהיל. אינני מסוגל אפילו להושיט אצבע במים רותחים, מה אעשה בגיהנום שנראה כמו לבה רותחת של של הר געש, שמחכה לי על כל הנאה מדומה בעולם הזה?

מה שישאר לי בעולם העליון למשך נצח הוא רק התורה והמצוות שהספקתי לאסוף בעולם הזה. כל דקה שעוברת, לא תחזור לעולם. זה מלחיץ ביותר, ככל שהזמן עובר. נצח זה לא אלף שנים, נצח זה לא עשרת אלפים שנה. נצח זה נצח!

הצג קובץ מצורף 14272
מי הדובר הדרמטי?
 
מי הדובר הדרמטי?

מתוך שיחתו של אחד מגדולי המרצים, שפתיו נופת צופים, מוסר שיחות למעלה מארבעים שנה, גם בארגוני הקירוב למיניהם, ערכים וכדו'. כיום הוא מעל גיל 70, שיאריך ימים עד ביאת גואל צדק.

זהו הקטע המלא:

 
אצרף לדברים שהתפתחו כנושא משני, את מה שקבלתי מרבותיי בענין המדובר.
הקדוש ברוך הוא רוצה שנצליח בעולם הזה בצורה מאד טבעית, לא בצורה לחוצה או רדופה. רק אנשים שממש טוב להם, יכולים לחשוב על עומק הדין במושגים של עונש. כלומר, רק אדם שהבין מאד טוב את עומק הדין בעניין השכר, שמרובה ממידת פורענות פי חמש מאות, ושהבין שכל הנדת עפעף לתורה וליראת שמיים מוסיפה לו טוב ועונג שאינו יכול כלל ועיקר לשערם, ושהבין שכל המסלול הזה מתוכנן היטב ותפור למידותיו האישיות הנורמליות, (שזה מידת הביטחון), הוא יכול להוסיף לעצמו מדחפים כדי לעבור מדרגה לדרגה בעבודת השם בצורת עבודה מיראת העונש, כיון שבמצב כזה העונש אינו מאיים עליו, ואדרבה הוא מעוניין לחוש את תחושת הביטחון שאין לו שום אפשרות אחרת.
גם מי שיעיין במסילת ישרים במידת הזהירות, יראה שאת חשבונות השכר והעונש (שבפרק רביעי) לא הביא בתור מהות מידת הזהירות (פרק ב-ג) אלא בתור דרך לקניית מידת הזהירות, וגם זה לא לכל הדרגות הנפשיות המתוארות שם, (לפי דעתי מעמד האברכים היום שייך לדרגה האמצעית, יעויין שם).
וצריך לזכור שהקדוש ברוך הוא לוקח שוחד ונושא פנים לצדיקים ולרשעים, כמו שכתוב ושוחד מחיק רשע יקח, ישא ה' פניו אליך, ויש בזה ביאורים רבים ונפלאים, אבל העקרון מבואר בדברי חז"ל פעמים רבות, שהקדוש ברוך מציל את הצדיקים ואת ישראל מהגהנם.
 
ראשי תחתית