כהנא דמסייע
חבר בכיר
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,073
אפשר לפתח כאן דיון תורני בהלכות הפסח
השאלה אם כינוס כזה יכול לקרות בפורום רחב, ואם תלמידיהם (שחלקם חברים בפורום זה) מסוגלים לתת יד למהלך כזהבמחילה מכבוד הרבנים החשובים חוקרי ליבות וכליות שוקלי רבנים בפלס @אנו עמלים @אליהו @מים מתוקים
אני לא בא להשוות בין גאוני הליטאים והחסידים לבין גאוני עדות המזרח, אבל באמת אתם חושבים שאם נכנס את רבותינו לא נוכל ליצור מעמד שכזה? האם רבותינו לא יודעים ללמוד ולהתפלפל האחד עם השני? האם רבותינו לדעתכם נכנסים מחר לכיתה א' ללמוד אותיות?
זה באמת מעניין מהיכן הנחיתות הזו בא. ושוב, מבלי להפחית כהוא זה מגאונותם וקדושתם של גאוני הליטאים והחסידים שליט"א.
אני באמת לא חושב שלציבור שלנו (והכוונה לרבנים שבתוכנו) אין את הכלים והיכולת כמו שכבודו כותב כאן,אין ספק שמעמד כזה מעורר קנאה ותסכול פנימי של רבים מאיתנו על עצמינו כמה גדולי תורתינו מתעסקים בדבר האמיתי, ואיפה אנחנו עומדים...
אבל צריך לדעת ולזכור שהדבר המרכזי שמוטל עלינו זה לדעת בדיוק מה הקב"ה דורש ומצפה מכל אחד איתנו כפי הכוחות והיכולת שיש לנו...
כי בסוף כ"א הוא ניצב כאן בעולם הזה ויש כאלה שנולדו עם יותר יכולות וכוחות, ויש כאלו שקיבלו פחות כלים (כמו להשוות מהירות בין נהג במכונית מירוץ למכונית רגילה...), זה דבר גדול לקבל את המקום שבו אנו נמצאים-מידת ענווה.
דרך אגב הגר"א או' ש-"איזהו עשיר השמח בחלקו" נאמר גם על רוחניות.
אני יגיד לך משהו אמיתי - עצם זה שהמחשבה הזאת לעשות משהו כזה אצל רבנים ספרדים כי גם אנחנו יכולים וכו' עדיף שלא יהיה אני מתפלל שזה יגיע לבד ולא 'משנאת' הליטאים. וכל זה הוא סעיף מהטעות הגדולה והמאוד מיותרת של אותם שנלחמים ליצור הנהגה לספרדים בלבד.זה באמת מעניין מהיכן הנחיתות הזו בא. ושוב, מבלי להפחית כהוא זה מגאונותם וקדושתם של גאוני הליטאים והחסידים שליט"א.
הנושאים יהיו אחרים. מה דעת מרן בחוזר ונעור? האם סתם ויש צריך לחוש ליש וכדומה.אבל באמת אתם חושבים שאם נכנס את רבותינו לא נוכל ליצור מעמד שכזה? האם רבותינו לא יודעים ללמוד ולהתפלפל האחד עם השני? האם רבותינו לדעתכם נכנסים מחר לכיתה א' ללמוד אותיות?
אני חושב שאין הבדל בין מחשבה על גלימה ותארים למחשבה על זה שאנחנו ספרדים וצריך שיהיה גם לנו או גם לנו יש את היכולת וכו' - הם פשוט מחשובות רדודות.אני באמת לא חושב שלציבור שלנו (והכוונה לרבנים שבתוכנו) אין את הכלים והיכולת כמו שכבודו כותב כאן,
ולדעתי הסיפור אחר לגמרי, הבעיה שלנו ורק שלנו ושל עסקנינו שאותנו מעניין דברים אחרים,
אותנו יותר מעניין תארים ומלבושים למניהם, ואין כאן המקום להאריך.
ואם באמת היינו מחפשים ונותנים להם את הדגש בדיוק כמו שהם עושים,
את הת"ח האמיתים באמת גדולי ראשי הישיבות והרמי"ם היינו נראים אחרת לגמרי
אני אישית מכיר כמה ת"ח ממש שיכולים לשבת שם ולישא וליתן לא פחות מהמראה שראינו.
למרות שאני לא מסכים בכללי עם הצורך בכל זה אבל לא יצויר וזה היה קורה אני חושב שיש מספיק תלמיי חכמים ספרדים שיתעסקו בעצם התורההנושאים יהיו אחרים. מה דעת מרן בחוזר ונעור? האם סתם ויש צריך לחוש ליש וכדומה.
זה לא 'עצם התורה'.
בכל דבר בסוף יש מציאות שמפגרת אחרי האשכנזיםאני חושב שאין הבדל בין מחשבה על גלימה ותארים למחשבה על זה שאנחנו ספרדים וצריך שיהיה גם לנו או גם לנו יש את היכולת וכו' - הם פשוט מחשובות רדודות.
זה קשור זה בזה, כי אם אנחנו מתלהבים מגלימה וכדומה אז השיח שלנו כמו שכתב הרב הכהן הוא על מה דעת מרן לגבי חוזר ונעור וכדומה.אני חושב שאין הבדל בין מחשבה על גלימה ותארים למחשבה על זה שאנחנו ספרדים וצריך שיהיה גם לנו או גם לנו יש את היכולת וכו' - הם פשוט מחשובות רדודות.
לא הבנתיזה קשור זה בזה, כי אם אנחנו מתלהבים מגלימה וכדומה אז השיח שלנו כמו שכתב הרב הכהן הוא על מה דעת מרן לגבי חוזר ונעור וכדומה.
מה זה קשור להנהגה ולכנס פלפולי דאורייתא לפתוח מוסד ספרדי או בית כנסת ספרדי או ישיבה ספרדית זה לא קשור להנהגה ואת המסתעפים ממנהבכל דבר בסוף יש מציאות שמפגרת אחרי האשכנזים
בכל נאום של הקמת מוסד וכדו'
המסרים בסוף יהיו "גם אנחנו יכולים לא פחות מהם"
אבל כל עוד שזה הדרך הנכונה וזה מה שיעזור לרומם את ציבור האברכים הספרדי העצום שהתפתח בשנים האחרונות
זה הדרך היחידה להגיע למטרה
ומי יודע אולי כשכולם באמת יפנימו את המציאות המשתנה
ולא ימצאו איזה נכד בודד מתוך עשרות נכדים של כל רה"י שלומד במוסד ספרדי אלא זה יהיה שינוי אמיתי
נגיע למצב שכביכול נהפך אנחנו למיינסטרים האמיתי (לא זו השאיפה, אבל זו בהחלט אמת מידה)
בינתיים ברור שאנחנו בדרך הנכונה
כל ההתפלמסות סביב "גם אנחנו יכולים"מה זה קשור להנהגה ולכנס פלפולי דאורייתא לפתוח מוסד ספרדי או בית כנסת ספרדי או ישיבה ספרדית זה לא קשור להנהגה ואת המסתעפים ממנה
לא הבנת את הודעתי (לכה"פ), לא התכוונתי כלל לזה שזה שייך "אצלם" או "אצלינו", אני לא בוחן רבנים לפי צבע עורם. סך הכל התכוונתי במבט של צעיר ביחס למשהו שהוא שואף.במחילה מכבוד הרבנים החשובים חוקרי ליבות וכליות שוקלי רבנים בפלס @אנו עמלים @אליהו @מים מתוקים
אני לא בא להשוות בין גאוני הליטאים והחסידים לבין גאוני עדות המזרח, אבל באמת אתם חושבים שאם נכנס את רבותינו לא נוכל ליצור מעמד שכזה? האם רבותינו לא יודעים ללמוד ולהתפלפל האחד עם השני? האם רבותינו לדעתכם נכנסים מחר לכיתה א' ללמוד אותיות?
זה באמת מעניין מהיכן הנחיתות הזו בא. ושוב, מבלי להפחית כהוא זה מגאונותם וקדושתם של גאוני הליטאים והחסידים שליט"א.
אני לא בא להשוות בין גאוני הליטאים והחסידים לבין גאוני עדות המזרח, אבל באמת אתם חושבים שאם נכנס את רבותינו לא נוכל ליצור מעמד שכזה? האם רבותינו לא יודעים ללמוד ולהתפלפל האחד עם השני? האם רבותינו לדעתכם נכנסים מחר לכיתה א' ללמוד אותיות?
זה באמת מעניין מהיכן הנחיתות הזו בא. ושוב, מבלי להפחית כהוא זה מגאונותם וקדושתם של גאוני הליטאים והחסידים שליט"א.
מי דיבר על רבותינו שליט"א גאוני וחכמי הדור, דיברתי עלינו אברכים ובחורים צעירים שרואים גדולי ישראל ולא משנה לי מה מוצאם שכל עניינם ועסקם זאת תורת אמת, מדהים.אני באמת לא חושב שלציבור שלנו (והכוונה לרבנים שבתוכנו) אין את הכלים והיכולת כמו שכבודו כותב כאן,
ולדעתי הסיפור אחר לגמרי, הבעיה שלנו ורק שלנו ושל עסקנינו שאותנו מעניין דברים אחרים,
אותנו יותר מעניין תארים ומלבושים למניהם, ואין כאן המקום להאריך.
ואם באמת היינו מחפשים ונותנים להם את הדגש בדיוק כמו שהם עושים,
את הת"ח האמיתים באמת גדולי ראשי הישיבות והרמי"ם היינו נראים אחרת לגמרי
אני אישית מכיר כמה ת"ח ממש שיכולים לשבת שם ולישא וליתן לא פחות מהמראה שראינו.
הבה נעלה לדיון את הנדון הראשון,אפשר לפתח כאן דיון תורני בהלכות הפסח