ה'קולות' במשנת הגרע"י - דברי מרן הגאב"ד שליט"א

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
מעניין לעניין,

שמעתי מבנו, מרן הראש"ל שליט"א,

שלעצמו היה מחמיר גדול מאוד, אף בדברים שהתירם בספריו לכתחילה.

כמו פתיחת דלת המקרר בשבת [במקררים של אז] וכיו"ב.
 
מתוך דברי מרן הגאב"ד הגרש"י זעפראני שליט"א, מתוך 'אוצר גליונות'
הצג קובץ מצורף 11680
הצג קובץ מצורף 11681
כלומר, הגרע"י זצוק"ל היה רב של הרבה מגזרים,
אבל ה'קולות שלו היו עבור 'עמך' בית ישראל.

[ויש כאלה שאוהבים לומר כל הזמן שהגרע"י לא היה רב של בעלי בתים, אלא גם של בני תיירה,
והתשובה היא הנ"ל, שאמנם היו לו גם תלמידים בני תיירה, אבל הקולות היו עבור ציבור ה'עמך'].
 
מעניין לעניין,

שמעתי מבנו, מרן הראש"ל שליט"א,

שלעצמו היה מחמיר גדול מאוד, אף בדברים שהתירם בספריו לכתחילה.

כמו פתיחת דלת המקרר בשבת [במקררים של אז] וכיו"ב.

מעניין, כולם אומרים את זה, והדוגמא היחידה שכולם מביאים זה הפתיחת דלת של מקרר
 
מעניין, כולם אומרים את זה, והדוגמא היחידה שכולם מביאים זה הפתיחת דלת של מקרר
כי על זה שמעתי ממרן הגר"ד.
כמו"כ שמעתי מבנו הרב משה, שמעולם לא עלה במעלית שבת למרות שהיה לו מעלית שבת בבית בצורה הכי מהודרת שיש.
 
כי על זה שמעתי ממרן הגר"ד.
כמו"כ שמעתי מבנו הרב משה, שמעולם לא עלה במעלית שבת למרות שהיה לו מעלית שבת בבית בצורה הכי מהודרת שיש.

אז מעניין לעשות אוסף של דוגמאות כאלו,
ולאידך דוגמאות הפוכות (כדי להורות לעם).
ונראה מה יהיה בסופו של דבר.
אתה הבאת 2, מעלית ופתיחת דלת. (ונראה מה יהיו תגובות הבנים שמכחישים זא"ז).
 
נערך לאחרונה:
אז מעניין לעשות אוסף של דוגמאות כאלו,
ולאידך דוגמאות הפוכות (כדי להורות לעם).
ונראה מה יהיה בסופו של דבר.
אתה הבאת 2, מעלית ופתיחת דלת. (ונראה מה יהיו תגובות הבנים שכמחישים זא"ז).
הרב יצחק ג"כ אמר את 2 הדוגמאות האלו כמה פעמים.
 
מאידך לגבי היתר מכירה הרב יצחק אמר שמרן אביו זיע"א אכל בעצמו.

זו משנה שלישית ואחרונה,
כי בילקו"י הראשון הוא כתב מכתב (בכת"י) כמה חשוב לשמור שביעית.
אח"כ כעבור שנים נדפס ביבי"א המכתב אבל רק תחילתו, וההמשך הוא תוכן אחר, שזה רק מצוה כזו ולא יותר. - לא זוכר בדיוק את הניסוחים
אח"כ בסרטון הידוע, הוא עושה את המכירה למצוה, ומי שלא אוכל היתר מכירה שם כספו על קרן הצבי.
 
מאידך לגבי היתר מכירה הרב יצחק אמר שמרן אביו זיע"א אכל בעצמו.
קצת סותר למה שכתב בילקו"י שאביו הורה לו שבישיבה לא יכניסו היתר מכירה

אז לא הבנתי - הוא עצמו אכל, אך הבחורים שלא יאכלו??
 
קצת סותר למה שכתב בילקו"י שאביו הורה לו שבישיבה לא יכניסו היתר מכירה

אז לא הבנתי - הוא עצמו אכל, אך הבחורים שלא יאכלו??

התשובה הידועה, הוא צריך להורות לעם (הם לא צריכים להורות).
אבל מאד מוזר שהם לוקחים את הקולות שלו כהל"מ, ולומדים בספריו (המקילים) כאילו נכתבו להם.
כן, בעייה מוכרת שם.
 
מאידך לגבי היתר מכירה הרב יצחק אמר שמרן אביו זיע"א אכל בעצמו.

אביא לך את לשון בנו של הר' עובדיה , "ר' משה", ששימש את אביו בעשר אצבעותיו במשך 30 שנותיו האחרונות.

מתוך גליון "עונג שבת" גליון 1373 י' ניסן תשע"ד.

הובא גם הלשון בספר גבורי כח לר' ישי מזלומיאן עמ' 462

בזה"ל:

אנשים אינם מבינים בזה את דעתו של אבא "הנה מזה שלושים שנה זכיתי להתגורר עם אבא ואני הייתי זה שקונה לו את הקניות ומעולם לא הרשה לרכוש למאכלו דבר שאינו משמיטה לחומרה בלי שום קיצור דרך!"

להדיא- העיד במו ידיו שמעולם לא הכניס כלל לבית ולא הרשה לו כלל לרכוש מהיתר מכירה.


וכאן שיש לי שתי עדויות סותרות של שני בניו
אני חושב שאין אפי' צל של צל של ספק באיזה עדות לבחור - משום שבנו ר' משה היה צמוד אליו יותר מכל אחד אחר, והוא עצמו ערך לו את הקניות והוא עצמו היה משק ביתו , כך שנראה לי שאין פה אפי' שני צדדים
 
התשובה הידועה, הוא צריך להורות לעם (הם לא צריכים להורות).
אבל מאד מוזר שהם לוקחים את הקולות שלו כהל"מ, ולומדים בספריו (המקילים) כאילו נכתבו להם.
כן, בעייה מוכרת שם.
עיין בהודאה שכתבתי לאחמ"כ על הר' עובדיה גופיה
 
אביא לך את לשון בנו של הר' עובדיה , "ר' משה", ששימש את אביו בעשר אצבעותיו במשך 30 שנותיו האחרונות.

מתוך גליון "עונג שבת" גליון 1373 י' ניסן תשע"ד.

הובא גם הלשון בספר גבורי כח לר' ישי מזלומיאן עמ' 462

בזה"ל:

אנשים אינם מבינים בזה את דעתו של אבא "הנה מזה שלושים שנה זכיתי להתגורר עם אבא ואני הייתי זה שקונה לו את הקניות ומעולם לא הרשה לרכוש למאכלו דבר שאינו משמיטה לחומרה בלי שום קיצור דרך!"

להדיא- העיד במו ידיו שמעולם לא הכניס כלל לבית ולא הרשה לו כלל לרכוש מהיתר מכירה.


וכאן שיש לי שתי עדויות סותרות של שני בניו
אני חושב שאין אפי' צל של צל של ספק באיזה עדות לבחור - משום שבנו ר' משה היה צמוד אליו יותר מכל אחד אר והוא עצמו ערך לו את הקניות והוא עצמו היה משק ביתו , כך שנראה לי שאין פה אפי' שני צדדים

אבל יש את הסרטון שהוא אומר לנכדו, אני יודע שר' משה לא אוהב את מה שאני אומר, אבל תגיד למלכה (אמא שלך) שאני אמרתי שזה לכתחילה, וכו' וכו'
אז אולי ר' משה לא הכניס הביתה, אבל זה לא אומר שהרב לא אכל.
 
אח"כ בסרטון הידוע, הוא עושה את המכירה למצוה, ומי שלא אוכל היתר מכירה שישב בבית הסוהר.
לא עשה מצוה ולא כלום.
אין מצוה להפריז ולנפח.
אביא לך את לשון בנו של הר' עובדיה , "ר' משה", ששימש את אביו בעשר אצבעותיו במשך 30 שנותיו האחרונות.

מתוך גליון "עונג שבת" גליון 1373 י' ניסן תשע"ד.

הובא גם הלשון בספר גבורי כח לר' ישי מזלומיאן עמ' 462

בזה"ל:

אנשים אינם מבינים בזה את דעתו של אבא "הנה מזה שלושים שנה זכיתי להתגורר עם אבא ואני הייתי זה שקונה לו את הקניות ומעולם לא הרשה לרכוש למאכלו דבר שאינו משמיטה לחומרה בלי שום קיצור דרך!"

להדיא- העיד במו ידיו שמעולם לא הכניס כלל לבית ולא הרשה לו כלל לרכוש מהיתר מכירה.


וכאן שיש לי שתי עדויות סותרות של שני בניו
אני חושב שאין אפי' צל של צל של ספק באיזה עדות לבחור - משום שבנו ר' משה היה צמוד אליו יותר מכל אחד אחר, והוא עצמו ערך לו את הקניות והוא עצמו היה משק ביתו , כך שנראה לי שאין פה אפי' שני צדדים
כמובן כל מי שחולק על הרב יצחק צודק, את הסיבה כבר תמצא.
 
אבל יש את הסרטון שהוא אומר לנכדו, אני יודע שר' משה לא אוהב את מה שאני אומר, אבל תגיד למלכה (אמא שלך) שאני אמרתי שזה לכתחילה, וכו' וכו' ומי שלא רוצה שישב בבית הסוהר.
אז אולי ר' משה לא הכניס הביתה, אבל זה לא אומר שהרב לא אכל.
וכאן שיש לי שתי עדויות סותרות של שני בניו
אני חושב שאין אפי' צל של צל של ספק באיזה עדות לבחור - משום שבנו ר' משה היה צמוד אליו יותר מכל אחד אחר, והוא עצמו ערך לו את הקניות והוא עצמו היה משק ביתו , כך שנראה לי שאין פה אפי' שני צדדים
אז עכשיו שיש עדות ברורה של הרב בעצמו על בנו "ר' משה", מה תאמר?!
 
לא עשה מצוה ולא כלום.
אין מצוה להפריז ולנפח.

כמובן כל מי שחולק על הרב יצחק צודק, את הסיבה כבר תמצא.

כן מצוה לא מצוה, אני לא יודע.
פשוט אמר שזה לכתחילה וזהו, ואין שום צורך להחמיר.
(ומי שלא שיישב בבית הסהר).
 
אביא לך את לשון בנו של הר' עובדיה , "ר' משה", ששימש את אביו בעשר אצבעותיו במשך 30 שנותיו האחרונות.

מתוך גליון "עונג שבת" גליון 1373 י' ניסן תשע"ד.

הובא גם הלשון בספר גבורי כח לר' ישי מזלומיאן עמ' 462

בזה"ל:

אנשים אינם מבינים בזה את דעתו של אבא "הנה מזה שלושים שנה זכיתי להתגורר עם אבא ואני הייתי זה שקונה לו את הקניות ומעולם לא הרשה לרכוש למאכלו דבר שאינו משמיטה לחומרה בלי שום קיצור דרך!"

להדיא- העיד במו ידיו שמעולם לא הכניס כלל לבית ולא הרשה לו כלל לרכוש מהיתר מכירה.


וכאן שיש לי שתי עדויות סותרות של שני בניו
אני חושב שאין אפי' צל של צל של ספק באיזה עדות לבחור - משום שבנו ר' משה היה צמוד אליו יותר מכל אחד אחר, והוא עצמו ערך לו את הקניות והוא עצמו היה משק ביתו , כך שנראה לי שאין פה אפי' שני צדדים
מבלי להיכנס כלל לדיון על היתר מכירה
אציין שהראשיבה שלי (שמעתי באוזני ) סיפר לי שהתקשר לביתו של הרב עובדיה כדי לשאול במפורש (היה בשמיטה שהיתה בשנות הנוני״ם)
את הרב עובדיה
והרבנית ענתה
ואז שאלה אותו מה הוא צריך כי הרב עסוק ואמר לה וענתה לו אין לך מה לשאול את הרב אני עושה את הקניות ואו אוכלים רק ״היתר מכירה״
 
מבלי להיכנס כלל לדיון על היתר מכירה
אציין שהראשיבה שלי (שמעתי באוזני ) סיפר לי שהתקשר לביתו של הרב עובדיה כדי לשאול במפורש (היה בשמיטה שהיתה בשנות הנוני״ם)
את הרב עובדיה
והרבנית ענתה
ואז שאלה אותו מה הוא צריך כי הרב עסוק ואמר לה וענתה לו אין לך מה לשאול את הרב אני עושה את הקניות ואו אוכלים רק ״היתר מכירה״
אין לו שום אינטרס וכמו כן באותה שמיטה אכלנו כמדומני שמיטה לחומרא בישיבה כך שזה לא שהוא ניסה לשכנע מישהו
 
אז תחזור על מה שכתבתי וציטטתי מבנו

הוא אמר שם שאביו "לא הרשה לו" לקנות מהיתר מכירה "ובלי שום קיצורי דרך".

אז זה מה ששאלתי,
כי לנכדו הוא אומר היתר גמור לכתחילה וכו',
אז אולי לבנו אמר משהו אחר, ולעצמו משהו אחר ?
(הוא מודה שם שהאחר "אוצר בית דין" זה הידור בעלמא, אז אולי הוא הידר ?).
 
(הוא מודה שם שהאחר "אוצר בית דין" זה הידור בעלמא, אז אולי הוא הידר ?).
אם היה רק "מהדר" לעצמו אז לא היה מצווה לבנו "בלי שום קיצורי דרך".

על כרחך - שלאחרים זה הידור, אך לעצמו זה כמו לחלל שבת [עיין לעיל]
 
אם היה רק "מהדר" לעצמו אז לא היה מצווה לבנו "בלי שום קיצורי דרך".

על כרחך - שלאחרים זה הידור, אך לעצמו זה כמו לחלל שבת [עיין לעיל]

מעניין, כי לרבנית (כך לפי המספר) הוא אמר רק היתר מכירה.
אז יוצא שהיו לו לציבור 3 הראות שונות.
ובבית 2 הוראות שונות, (שרק אחת מהן דומה להוראה הציבורית).
סה"כ 4 הוראות שונות.
 
מעניין, כי לרבנית (כך לפי המספר) הוא אמר רק היתר מכירה.
עזוב סיפורי בדים

פה שיש עדות כתובה מבנו ששימשו בעשר אצבעות 30 שנה, והיה צמוד אליו יותר מכל אדם אחר
אז מה שפלוני חלם ומה שפלוני אמור לפתור לו את החלום אין זה מענייני כלל
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית