שאינו יודע לשאול
חבר קבוע
- הצטרף
- 4/11/25
- הודעות
- 317
איך יתכן אדם שהרג בעל חי שהוא חולין בידיו, ואין בבעל חי שמת טומאת נבלה כלל?
????????????
תמהני על כת''ר שנעלם ממנו לפי שעה שיש שתי פרשיות בתורהויקרא פרק יא פסוק לט
וְכִי יָמוּת מִן הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר הִיא לָכֶם לְאָכְלָה הַנֹּגֵעַ בְּנִבְלָתָהּ יִטְמָא עַד הָעָרֶב:
!!!!!!!!!!!
צודק, צודק, צודק.תמהני על כת''ר שנעלם ממנו לפי שעה שיש שתי פרשיות בתורה
אחד על בהמה טהורה וכמו שהבאת ושם באמת מדייקים [אולי אפילו רש''י ] דוקא כי ימות אבל בשחיטה אינו מטמא
אבל יש בפסוק כז שם בבהמה טמאה וכל הולך על כפיו בכל החיה ההולעת על ארבע טמאים הם לכם כל הנוגע בנבלתם יטמא עד הערב ושם מדייקים שלא כתוב כי ימות שבכל אופן היא מטמאה.
אע''פ שהגמרא בחולין ע: דורשת את וכי ימות חציו על בהמה טמאה וחציו על טהורה אינו קשה כמבוא רלמעיין
אמתעגלה ערופה
שעיר לעזאזל
?????????????אמת
וגם שור הנסקל.
אבל יש גם בעופות ולזה התכוונתי הייתי צריך לפרש עוף
איך יתכן אדם שהרג בעל חי שהוא חולין בידיו, ואין בבעל חי שמת טומאת נבלה כלל?
הוא כותב שהשאלה על עוף לא על בהמהבן פקועה ?
בעוף טהור בבית הבליעה בעוף טמא במגע ומשא, ובמקרה שאליו כוונתי לא תהיה טומאה לא בעוף טהור ולא בעוף טמא לא בבית הבליעה ולא במגע ומשא.?????????????
בעופות אין נבילה אלא רק בנע''ט בבית הבליעה.
לא הבנתימחילה, הכוונה היתה שאין טומאת נבלה כדין עוף טהור שמטמא בבית הבליעה ... [כמובן שבעוף טמא מעולם לא נאמרה טומאת נבלה ואם לא חשב לאוכלה גם אינה מקבלת טומאה]
איך יתכן אדם שהרג בעל חי שהוא חולין בידיו, ואין בבעל חי שמת טומאת נבלה כלל?
הסתבכתי עם הניסוחים.לא הבנתי
תוכל להסביר בדיוק את החידה.
מקור ?מליקה ?
מקור ?
עוף טהור של חולין
הוא מחפש חוליןהכהנים עושים זאת בביהמ"ק
לא קשור.
זו המשנה בזבחים שציין כת"ר :
מלק בשמאל או בלילה, שחט חולין בפנים, וקדשים בחוץ, אינן מטמאין בבית הבליעה.
מלק בסכין, מלק חולין בפנים, וקדשים בחוץ, תורין שלא הגיע זמנן, ובני יונה שעבר זמנן, שיבש גפה, ושנסמית עינה, ושנקטעה רגלה, מטמא בבית הבליעה.
זה הכלל, כל שהיה פסולה בקודש, אינה מטמאה בבית הבליעה.
לא היה פסולה בקודש, מטמאה בבית הבליעה [וכל הפסולים שמלקו, מליקתן פסולה, ואינן מטמאות בבית הבליעה].
ע"כ.
מה ההן ומה הלאו?
אכן. אבל כת"ר בהחלט בכיוון...