כהנא דמסייע
חבר מוביל
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 660
הזכיר איזה שיר על השבת או המתמיד כדי לומר לחילונים שגם המשוררים שלהם הבינו ערך השבת או התורה. ואיפה הם היום...הרבה מדברי ביאליק
ולאן הגעת,
כאילו זה היה עיסוקו.
והמוסר הכפול שעובד כאן. נורא.
הזכיר איזה שיר על השבת או המתמיד כדי לומר לחילונים שגם המשוררים שלהם הבינו ערך השבת או התורה. ואיפה הם היום...הרבה מדברי ביאליק
אתה מתחיל עם דמגוגיה?
אתה טוען שהרב עובדיה סיפר לבניו סיפורי ביאליק, בעוד שאפי' ספר שלא הוא כתבו אלא רק ליקט מהגמ' כותב להתיר רק בדוחק?!
בקיצור, הרב יצחק לא גדל על ספרי ביאליק, אלא על דברי רבותינו. ולכן מובן מאוד מה שמקשה על מי שמזכיר הרבה מדברי ביאליק (לא רק כמה מילים).
וכמה זה באמת מביאליק וכמה ממישהו אחר שהביא את ביאליקאולי כדאי לעשות חיפוש בכתבי הרב מזוז ולראות כמה מביא ביאליק????
ובא לציון גואל.
הזכיר איזה שיר על השבת או המתמיד כדי לומר לחילונים שגם המשורים שלהם הבינו ערך השבת או התורה. ואיפה הם היום...
ולאן הגעת,
כאילו זה היה עיסוקו.
והמוסר הכפול שעובד כאן. נורא.
אולי כדאי לעשות חיפוש בכתבי הרב מזוז ולראות כמה מביא ביאליק????
ובא לציון גואל.
לפני כמה שנים יצא איזה עלון/פשקויל שציטט רשימה של שיעורים שהזכירו.דברי רבותינו שלוקטו ונערכו ע"י ביאליק הטמא.
זו לא דמגוגיה, זו מציאות עצובה...
לעומת איזכור מקרי של כמה מילים משיר של ביאליק.
ט"ס
וצ"ל תשע"ה.
כבר מאז נרדף מרן הנאמ"ן
כבר לפני
מרן הראש"ל עשה את ההבחנה והחלוקה הברורה בין הפוליטיקה, לאישיות.ויאמר לשבחו של מרן הראש''ל הגר''ד שליט''א שבאותה מערכת בחירות חלק בחריפות אך לא ביזה
התשובה היא שביאליק ונחמה ליבוביץ ויהורם גאון בני חדא ביקתא אינון, ומי שהתיר את אלו התיר את זהכעת תשיב על מה שכתבתי!
תתפלא לשמוע אבל גדולי עולם לא הבינו מה החסרון בספר, ואסרו את האיש ולא את הספר. והחת''ס מצא מקום אחד שמשמע מינות. ואלו דברים ידועיםלפני כמה שנים יצא איזה עלון/פשקויל שציטט רשימה של שיעורים שהזכירו.
אצטט ממנו קטעים ומראי מקומות (ואשמיט כמובן כל מיני לשונות שנכתבו שם, מן הסתם צריך להשמיט עוד):
א. אמר (גליון 60 הע' 12) על התרגום של מנדלסון ראש המשכילים שכל גדול"י (הנוב"י, הגר"א, בעל ההפלאה, בעל התורת יקותיאל, בעל התשובה מאהבה, ר' צדוק הכהן מלובלין, ועוד), אמרו שספר זה "מלא" מינות, והוא אמר: "התרגום הזה לא פסול ממש, ואולי מילה אחת או שתים לא בסדר שם". ומוכח שבקי בספר הזה. [שזה בפנ"ע דבר הזוי, לסנגר על ספר של אדם כזה].
בכל המקומות שהביא ממנו היה להטיף מוסר לחילונים. ראה בשיעור המשודר כלי לזה. והשתמש בשפה שלהם. צא מדמיונותיך.ב. וגם בשיעור אחר (שם אות מ) אמר אימרה בשם ביאליק, ואמר שכבר בחו"ל ראה את השירים שלו. וגם גילה בקיאות בשמות הסופרים החילונים (באות לט), ומנה 11 מהם. [ובעלון זה נכתבה המילה "ביאליק" 6 פעמים, משל היה אחד מגדולי הפוסקים. וגם הביא איזה דבר שכתב "הרצל" (בהע' 35)].
ג. גם ציטט (גליון 40 הע' 3) שיר של ט'שרניחובסקי, מתוך ספר "שלמד" עוד בהיותו בחו"ל. ופירש אותו.
ד. גם אמר (גליון 63 הע' 10) שקרא "קטע" מספרו של "הרצל", חוזה המדינה, וציטט מדבריו.
ה. גם הראה בקיאות (גליון 91 אות כ-כא) בכרוזי ביאליק, והקריא בשיעור איזה כרוז שחתום עליו, ואמר שכנראה הוא כתב אותו (כאילו יש נפק"מ מה ביאליק כתב). ושכדבריו סובר "היינריך היינה"! (הע' 21). והוסיף על דבריו, משל היה מגדולי הדורות.
ז. בשיעורו (גליון 16 הע' 11) הביא מדברי ביאליק בהספדו על אחד העם, ואמר שראה את הספדו.
ח. עוד אמר בשיעורו השבועי (גליון 3 הע' 9) "מי שקורא את השירים הפסולים והבזויים של ביאליק וצ'רניחובסקי וגורדון וגיהנם ובאר שחת רואה שכולם מלאים שנאה". עכ"ל. ומנין לו שהם מלאים שנאה ומה כתבו, אם לא שהוא קרא אותם.
ט. עוד אמר בשיעור (גליון 29 אות לד) איזה אימרה של ביאליק.
י. עוד אמר באיזה דרשה (גליון 25 אות ב) שביאליק "שהיה משורר לאומי גדול" אמר איזה שהם דברים, וציטט את לשונו בע"פ. (ושם [בסוגריים ובהע' 4] רמוז שמעיין בספרים שאין להזכירם. ע"ש ודו"ק). ואמר (הע' 6) שלפעמים ביאליק כותב שירים על משה רבינו או על בחור שמתמיד, ולפעמים כותב שירים שפוגעות בדת, (ומוכח שבקי בשיריו).
עיתונים דאז היו נקיים, ולא כהיום עם תמונות ושאר דברים. ראו בזה ידיעות מארה''ק ועדיין לא הגירו במגתיות.יא. גם אמר (גליון 30 הע' 14) שבחו"ל (כבר בגיל 11) היה קורא את עיתון "הצופה", (שהיה מגיע אליהם לתוניס כל שבוע), שכידוע היה שופרם של "המזרחי". וחזר על זה בכמה משיעוריו (ראה לדוג' גליון 12 הע' 11).
אזכרה ימים מקדם באחת הישיבות הליטאיות הכי רציניות, היה לי המפתחות. והיו גוזרים לר''י את הידיעות החדשותיות מעיתונים שונים בשביל הנהגתו הציבורית.יב. וגם בתיעוד שיצא לרבים (בתקופת הבחירות, בו הסביר למה מפלג את הציבור הספרדי) אומר הרב הנ"ל שקרא בספרי ביאליק כבר בילדותו בתוניס, וציטט בע"פ את דבריו.
יג. גם הזכיר בשיעורו (גליון 42 הע' 16) כמה דברים שנכתבו בעיתון חילוני מפורסם "ישראל היום".
אתה לא מספר מה שכתב בשם רבו - רבי רחמים ח''ח הכהן - שהמזרחי עבורו שמירת תורה ומצוות זה נימוסי ולא הכרחי. שהכירם רק בארץ ולא שם שחשבו שכל היהודים תמימים. ושומרי מצוות. ולא העלו בדעתם את המציאות כאן.יד. גם אמר (גליון 49 אות לד) שפעם ראה איזה מאמר בעתון "שלוחות", והוסיף בזה"ל "שבא אלינו בחו"ל. והיא היתה מהמזרחי, אבל אין בהם שום דבר, ושם לא ידענו את הויכוחים של מזרחי ואגודה". משל הוא ויכוח זניח, ואינו מעיקרי הדת.
אוליטז. ובספרו מקור נאמן (עמ' רכח) על שאלה האם מותר ללמוד חכמות חיצוניות? השיב: ש"הכל מותר ללמוד חוץ מפילוסופיה כפרנית". ע"כ.
יז. גם בספרו קובץ מאמרים (עמ' קצ) כתב איזו אימרה בשם ביאליק.
זה הבנה עקומה.ובזה מחנך את תלמידיו לקרוא ביאליק.
איני יודע מה זה "נגד מרן" ומה זה נגד אחרונים"אמנם ראיתי לאברך צעיר אחד ר' יצחק ברדא בשו"ת יצחק ירנן ח"א (סי' נא), שהרהיב עוז לצאת נגד מרן והאחרונים הנ"ל, וכתב שהנוהגים להדליק בצאת הכוכבים לאו שפיר עבדי,
מעניין...כמובן שאתה משמיץ באופן אישי כאשר אתה נלחץ, וכמובן שכל מה שלא נוח לך אתה פשוט "לא מאמין" ואז הכל בסדר...
ואין צורך להיות "חסיד", כמו שאין צורך להוציא שם רע על בנותיו שמשקרות וממציאות.
ולכבודך, סיפור נוסף:
"היה זה יום שישי .
בתו של הרב עובדיה יוסף האזינה לרדיו בעודה מפזמת לעצמה את השיר שהתנגן ברקע: "רוזה, רוזה... וכו".
שמעו אותה אחיה כשהיא מפזמת בבית שירי אהבה ופנו בתלונה אל אביהם הרב עובדיה.
הרב עובדיה שמע בקשב רב את טענותיהם החריפות ושתק.
בליל שבת חזרו בני המשפחה מהתפילה והבנים היו נסערים מאוד: "זה בגללך, את אשמה!" אמרו לאחותם שנשארה בבית.
"מה קרה? במה אני אשמה?" התגוננה בתו של הרב עובדיה.
סיפרו לה האחים: "את יודעת מה עשה אבא היום בתפילה?! הוא שר את אחד מקטעי התפילה במנגינה של: "רוזה, רוזה, רוזה, רוזה…"
אז מה הפשט שאחרי שהרב עובדיה זצ"ל דיבר נגדו, הרב יצחק יוסף בשנת תשס"ט מדבר בשבחו?מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:
"אמנם ראיתי לאברך צעיר אחד ר' יצחק ברדא בשו"ת יצחק ירנן ח"א (סי' נא), שהרהיב עוז לצאת נגד מרן והאחרונים הנ"ל, וכתב שהנוהגים להדליק בצאת הכוכבים לאו שפיר עבדי, שצ"ל בתחלת השקיעה וכו'. גם הביא דברי ר"ת בספר הישר, אך לא הבין דבריו כלל. וכבר תפס עליו הרה"ג נאמ"ן בראש הספר (עמוד 9). והמחבר הנ"ל הודה לו שטעה בהבנת דברי ר"ת בספר הישר, כי לא עיין כראוי, ודעת ר"ת ברורה כי בכל מקום שאמרו משתשקע החמה הוא סוף שקיעה. ובכל זאת העיז לומר דמכל מקום נראה לו דמה שאמרו בנר חנוכה משתשקע החמה היינו תחלת שקיעה, וכבר הכה על קדקדו הגר"ש משאש זצ"ל בשו"ת שמש ומגן ח"א (חאו"ח סי' לא, וסי' לב, ולג), על שמלאו לבו להכריע בין גדולי עולם, והזיד לחלוק על פסק מרן הש"ע, דקי"ל כוותיה אפילו נגד אלף פוסקים, והאריך הרב להשיב על דבריו בזה, וכו'. (וידעתי בני ידעתי, כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בענינים אחרים, נגד פסקי מרן הש"ע, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו, שרא ליה מריה. וה' הטוב יכפר בעד)". עכ"ל.
ובעוד הרבה מקומות אח"כ אישתפיך חמימיה עליו.
ובכנס דורשי ה' באב תשס"ה, דיבר עליו בחריפות גדולה מאוד. (מצו"ב).
כמובן הדברים הללו שמפורסמים מאוד, לא מוכרים לתוקפים כאן...
יש כאן אנשים שיודעים רק מה שנגד הרב יצחק...
באמת צ"ב.אז מה הפשט שאחרי שהרב עובדיה זצ"ל דיבר נגדו, הרב יצחק יוסף בשנת תשס"ט מדבר בשבחו?
השתנה משהו בכמה שנים האלה?
באמת צ"ב.
וברוך היודע.