עת שערי רצון
חבר מוביל
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,874
כל הישיבות מלבד פונוביז' הם נישה. זה נושא אחר.הרב @מים חיים נראה לי שההודעות שלך שייכות לאשכול למה הספרדים רק נישה
לא היה בזמן הסרטון.ואיך זה עונה?
ומה זה קשור?
והיה בזמן הסרטון?
ואיך מתקשר לכסא רחמים
לגבי יחסו לראשונים, והציונות וספרי חיצונים, לא הלך בדרך המקובלת. ודי בזה.לגבי הרב ברדא יש צדק בביקורת.
אף ע''פ שהוא אדם צדיק.
אבל יצא מהדרך הסלולה והמקובלת בדרך הפסיקה. ותו ל''מ.
אך הגר''מ מזוז מתחילתו ועד סופו הלך ביושר ובאמונה. ותול''מ
כי יש שם עצמאות גדולה בדרך הפסיקה גם כלפי קדמונים. ולפעמים בראיות או דיוקים של שטות.זה שאלה שאין עליה תשובה. רק מרן שליט''א יכול לענות.
חבל שיבוא @משיב כהלכה ויראה לך מה דעתם של עוד רבנים כלפי ביאליק ועוד.לגבי יחסו לראשונים, והציונות וספרי חיצונים, לא הלך בדרך המקובלת. ודי בזה.
ובכל זאת זו הישיבה הכי טובה כלשונו של הרב יצחק שליט"א.כי יש שם עצמאות גדולה בדרך הפסיקה גם כלפי קדמונים. ולפעמים בראיות או דיוקים של שטות.
קיבל דבריהם כהלמ''מ אא''כ סתר המנהג ונסמך על הגר''א ועוד שכתבו שזה מוכחש מהמציאות. (אף שבזה אינני הולך בהאי דרכאלגבי יחסו לראשונים,
לגבי הציונות הגרע''י לא אמר תחנון.והציונות
היום נזכרתי בשוחחי עם אחד בדרךוספרי חיצונים, לא הלך בדרך המקובלת. ודי בזה.
תספר את זה לרבקה צ'יקוטאי ועדינה בר שלום.לגבי יחסו לראשונים, והציונות וספרי חיצונים, לא הלך בדרך המקובלת. ודי בזה.
לגבי יחסו לראשונים, והציונות וספרי חיצונים, לא הלך בדרך המקובלת. ודי בזה.
כי יש שם עצמאות גדולה בדרך הפסיקה גם כלפי קדמונים. ולפעמים בראיות או דיוקים של שטות.
זה פשוט מאוד מאוד מעניין. משהו שצריך לחקור אותו:
בשנת תש"ס היא הישיבה הספרדית הטובה ביותר, בשנת תשפ"ה יש שם עצמאות כלפי הקדמונים.
בשנת תש"ס יש שם תלמידי חכמים אמיתיים, ובשנת תשפ"ה יש שם דיוקים של שטות.
מה נשתנה?!?!
אלא שכנראה אכשר דרא,
הרי כל מה שכתבת על הציונות וספרי החיצוניים, ככל הנראה מרן גאון עוזינו הגרע"י זיע"א העלים עיניו מזה, ו[אולי לא] ידע להעריך נכונה את גאון ישראל מרן הגר"מ זיע"א,
היום ב"ה אכשר דרא, ולא השבית לנו גואל, ויש מי שיעמוד בפרץ, ויזעק את זעקת היהדות החרדית הנאמנה,
ממש יותר צדיקים ממרן האבא...
ט"סזה פשוט מאוד מאוד מעניין. משהו שצריך לחקור אותו:
בשנת תש"ס היא הישיבה הספרדית הטובה ביותר, בשנת תשפ"ה יש שם עצמאות כלפי הקדמונים.
בשנת תש"ס יש שם תלמידי חכמים אמיתיים, ובשנת תשפ"ה יש שם דיוקים של שטות.
כבר לפניט"ס
וצ"ל תשע"ה.
כבר מאז נרדף מרן הנאמ"ן
ט"ס
וצ"ל תשע"ה.
כבר מאז נרדף מרן הנאמ"ן
אבל אשמים אנחנו ששתקנו.כבר לפני
חבל שיבוא @משיב כהלכה ויראה לך מה דעתם של עוד רבנים כלפי ביאליק ועוד.
גם אם ישלוף מהארכיון כמה ציטוטים, ודאי שאינה הדרך המקובלת.חבל שיבוא @משיב כהלכה ויראה לך מה דעתם של עוד רבנים כלפי ביאליק ועוד.
לא הבנתי מה רצונך.גם אם ישלוף מהארכיון כמה ציטוטים, ודאי שאינה הדרך המקובלת.
מאיזה בויידם הוצאתם את זה?דקה 12
הס מלהזכיר.מאיזה בויידם הוצאתם את זה?
לידו יש את הרב יצחק ברדא שידועה דעתו עליו... "חכם אחד באשקלון"
גם אם ישלוף מהארכיון כמה ציטוטים, ודאי שאינה הדרך המקובלת.
ממש לא נכון.קיבל דבריהם כהלמ''מ אא''כ סתר המנהג ונסמך על הגר''א ועוד שכתבו שזה מוכחש מהמציאות. (אף שבזה אינני הולך בהאי דרכא
נשפך ע"ז מספיק דיו, למה לא אמר, ולך יש מסקנות, ולאחרים מסקנות אחרות.לגבי הציונות הגרע''י לא אמר תחנון.
כל דבריו על הציונות והספרים חיצוניים כמעט, התפרסמו רק בשיעוריו, אחרי פטירת מרן הגרע"י זיע"א.הרי כל מה שכתבת על הציונות וספרי החיצוניים, ככל הנראה מרן גאון עוזינו הגרע"י זיע"א העלים עיניו מזה, ו[אולי לא] ידע להעריך נכונה את גאון ישראל מרן הגר"מ זיע"א,
היום ב"ה אכשר דרא, ולא השבית לנו גואל, ויש מי שיעמוד בפרץ, ויזעק את זעקת היהדות החרדית הנאמנה,
ממש יותר צדיקים ממרן האבא...
מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:מדברי הרה"ג יצחק יוסף:
ברשות ידיד נפשי הגאון הגדול מעוז ומגדול מקים עולה של תורה כבוד ראש הישיבה הגאון רבי יצחק ברדא ה' ישמרהו ויחייהו, בעל הספרים המפורסמים יצחק ירנן ועוד.
אין כל חדש תחת השמש ומה שכתב שצריך להדליק בשקיעה ולא בצאת הכוכבים במחילת כבוד תורת מרן הגר"ע זצ"ל הרב ברדה צדק וכבר נכתב על כך בפורום.מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:
"אמנם ראיתי לאברך צעיר אחד ר' יצחק ברדא בשו"ת יצחק ירנן ח"א (סי' נא), שהרהיב עוז לצאת נגד מרן והאחרונים הנ"ל, וכתב שהנוהגים להדליק בצאת הכוכבים לאו שפיר עבדי, שצ"ל בתחלת השקיעה וכו'. גם הביא דברי ר"ת בספר הישר, אך לא הבין דבריו כלל. וכבר תפס עליו הרה"ג נאמ"ן בראש הספר (עמוד 9). והמחבר הנ"ל הודה לו שטעה בהבנת דברי ר"ת בספר הישר, כי לא עיין כראוי, ודעת ר"ת ברורה כי בכל מקום שאמרו משתשקע החמה הוא סוף שקיעה. ובכל זאת העיז לומר דמכל מקום נראה לו דמה שאמרו בנר חנוכה משתשקע החמה היינו תחלת שקיעה, וכבר הכה על קדקדו הגר"ש משאש זצ"ל בשו"ת שמש ומגן ח"א (חאו"ח סי' לא, וסי' לב, ולג), על שמלאו לבו להכריע בין גדולי עולם, והזיד לחלוק על פסק מרן הש"ע, דקי"ל כוותיה אפילו נגד אלף פוסקים, והאריך הרב להשיב על דבריו בזה, וכו'. (וידעתי בני ידעתי, כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בענינים אחרים, נגד פסקי מרן הש"ע, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו, שרא ליה מריה. וה' הטוב יכפר בעד)". עכ"ל.
ובעוד הרבה מקומות אח"כ אישתפיך חמימיה עליו.
ובכנס דורשי ה' באב תשס"ה, דיבר עליו בחריפות גדולה מאוד. (מצו"ב).
כמובן הדברים הללו שמפורסמים מאוד, לא מוכרים לתוקפים כאן...
יש כאן אנשים שיודעים רק מה שנגד הרב יצחק...
כמובן שאתה חסיד של יוצאי חלציו הסוררים של מרן זיע"א, ואנחנו של בניו ההולכים בדרכו. תמשיך להאמין למי שנוח לך להאמין. למרות שאתה לא סומך על האנשים הללו בשקל.למה חבל? בשמחה רבה:
בעלון השבועי (ויגש תשפ"ד) דיבר הראשון לציון רבי יצחק יוסף ברמז על הגר"מ מאזוז, ואמר שבקי בשירי ביאליק, וזאת בגלל שהזכיר פעם (או פעמיים) בדרשתו שיר של ביאליק.
אבל בתו של הגר"ע יוסף - רבקה צ'יקוטאי - הזכירה כמה פעמים בראיונות שאביה הכיר ואהב את שיריו של הזמר החילוני יהורם גאון, ואף שר את השירים הללו בסעודת שבת: "כשהיינו מתכנסים לארוחת שבת אחרי התפילות היינו שרים שירי ארץ ישראל, אבא אהב מאד את שיריו של יהורם גאון, הוא ידע את כל המילים בעל פה והיה שר איתנו. אני זוכרת במיוחד שהוא אהב את השיר על משה מונטיפיורי - 'והוא עלה למרכבה ודיו לסוסים אמר' - הייתה שמחה גדולה בבית" (גם סיפרה שהלחין קדיש על אחד משירי העגבים של יהורם גאון).
לא שמת לב שענית לעצמך.ולגבי ביאליק גופא - בעלון "אור יצחק" הביאו מכתב מאת הגר"ע יוסף שכותב: "להלכה אפשר לקרוא בספר האגדה של ביאליק בצנעא ובדרך עראי כשאין אפשרות לעיין בגוף הגמרא, אבל אין לקרוא בזה בפרהסיה בתוך קהל ועדה".
עוד הובא שם מאת בוגר ישיבת 'חזון עובדיה' שאמר להם ראש ישיבתו בזמנו [הראשל"צ המכהן הגר"י יוסף] שלפעמים בילדותם היה מספר להם אביהם הגדול סיפורים מספריו של ביאליק".
מדברי מרן הגרע"י זיע"א תשס"ז (אחרי השבחים של הרב יצחק) על הרב ברדא, בספרו חזון עובדיה חנוכה עמ' גס:
"אמנם ראיתי לאברך צעיר אחד ר' יצחק ברדא בשו"ת יצחק ירנן ח"א (סי' נא), שהרהיב עוז לצאת נגד מרן והאחרונים הנ"ל, וכתב שהנוהגים להדליק בצאת הכוכבים לאו שפיר עבדי, שצ"ל בתחלת השקיעה וכו'. גם הביא דברי ר"ת בספר הישר, אך לא הבין דבריו כלל. וכבר תפס עליו הרה"ג נאמ"ן בראש הספר (עמוד 9). והמחבר הנ"ל הודה לו שטעה בהבנת דברי ר"ת בספר הישר, כי לא עיין כראוי, ודעת ר"ת ברורה כי בכל מקום שאמרו משתשקע החמה הוא סוף שקיעה. ובכל זאת העיז לומר דמכל מקום נראה לו דמה שאמרו בנר חנוכה משתשקע החמה היינו תחלת שקיעה, וכבר הכה על קדקדו הגר"ש משאש זצ"ל בשו"ת שמש ומגן ח"א (חאו"ח סי' לא, וסי' לב, ולג), על שמלאו לבו להכריע בין גדולי עולם, והזיד לחלוק על פסק מרן הש"ע, דקי"ל כוותיה אפילו נגד אלף פוסקים, והאריך הרב להשיב על דבריו בזה, וכו'. (וידעתי בני ידעתי, כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בענינים אחרים, נגד פסקי מרן הש"ע, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו, שרא ליה מריה. וה' הטוב יכפר בעד)". עכ"ל.
ובעוד הרבה מקומות אח"כ אישתפיך חמימיה עליו.
ובכנס דורשי ה' באב תשס"ה, דיבר עליו בחריפות גדולה מאוד. (מצו"ב).
כמובן הדברים הללו שמפורסמים מאוד, לא מוכרים לתוקפים כאן...
יש כאן אנשים שיודעים רק מה שנגד הרב יצחק...