הערת הרב יצחק יוסף על היח"ס שליט"א - ושוברה בצידה

תזכיר לי גם כמה פעמים מוזכר הגרח"ק בדברי הגרע"י זצ"ל "לסייעתא" (מלבד בחזו"ע תרו"מ)
הוא מביא אותו רק כשהוא צריך להשיג עליו וגם לא בדרך של כבוד כל כך
ממש לא נכון, מביא את דבריו בכמה וכמה מקומות גם כסייעתא.
בהליכו"ע ח"ח מזכיר הן את ספרו פרשה סדורה והן את ספרו מזוזות ביתך, ובעוד מספריו מזכירם, וגם מזכיר את ספרו דרך אמונה בכמה מקומות. גם כסייעתא. וחזו"ע תרו"מ רק מראה שמזכירו, ומה שלא הזכירו הרבה בשאר ספריו זה מפני שלא עסקו הרבה בנושאים מקבילים. וכשעסק בנושאים שדיבר בהם הזכירו.

אגב, ביד משפחת קנייבסקי שמור מכתב הערות שמרן הגרע"י שלח למרן הרח"ק על ספרו נחל איתן.
 
ראה במכתבים ומאמרים למרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, שם הוא כותב על דברי הגע"י שאמר שנעלם ממנו משנ"ב,
וכותב הרב שך, כי לא נעלם, רק מחמת כבוד המשנ"ב לא הביאו שחולק עליו.
 
ראה במכתבים ומאמרים למרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, שם הוא כותב על דברי הגע"י שאמר שנעלם ממנו משנ"ב,
וכותב הרב שך, כי לא נעלם, רק מחמת כבוד המשנ"ב לא הביאו שחולק עליו.
עדיין אני סבור שמי שבא לחלוק על אחר, חייב להזכיר את שמו של מי שהוא בא לחלוק עליו, ואדרבה זהו כבודו!
וכותב הרב שך, כי לא נעלם, רק מחמת כבוד המשנ"ב לא הביאו שחולק עליו.
ואי משום הא, אז איך הזכיר הגראמ"מ שך באותו מקום שם באבי עזרי לדברי הבית הלוי שחלק עליו, וכי על כבודו של הבית הלוי לא חס?
אגב, אשמח שתעלה לכאן צילום של כל המכתב השלם שהזכרת, כי אני ראיתי את זה לפני שנים רבות, ולא זכור לי שכתוב בדיוק כפי שאתה מתאר. ואני זוכר שהיו שם לפחות ב' מכתבים על זה. תודה!
 
ממש לא נכון, מביא את דבריו בכמה וכמה מקומות גם כסייעתא.
אפשר 5 דוגמאות שמביאו כסייעתא?
ולא בתרו"מ, כי שם לא היה לו מישהו אחר (יחסית), זה כמו שביבי"א ח"ט הוכרח להזכיר "אברך אחד" לגבי אילו מרן היה רואה ראשונים היה חוזר בו
ומה שלא הזכירו הרבה בשאר ספריו זה מפני שלא עסקו הרבה בנושאים מקבילים
על כל דוגמא שתביא, אפשר להביא 10 נושאים שעסקו בהם, ולא הביאו
אולי אני שוגה בכמות, אבל ברור שזו המציאות
אתה יודע בעצמך את האמת ורק מנסה לנגח בכח ולהוציש"ר על אחד המיוחד בגדולי ישראל בדור האחרון, שמידותיו ושמירת פיו הם לסמל ולתהילה, עוד לפני תורתו שמכרזת לפניו, כאילו מחמת "מידות טובות" הוא לא מזכיר מישהו (במרכאות כפולות ומכופולת, לתשו"ל @כוכב מיעקב שכנראה לא הבין את זה בהודעתו לעיל), בעוד שזה מחמת שהדרך חלוקה, ולא רצה להיכנס ראש בראש בחייו, וכך עשה עם עוד מחברים צעירים מבני דורינו שהשיג עליהם באיזה דברים בהעלמה
וכשעסק בנושאים שדיבר בהם הזכירו
יש מקומות שההכרח לא יגונה, ולפי זכרוני גם מביאו באיזה מקומות בלשון כמו "הר"ח קנייבסקי מב"ב" וכדו', משל היה איזה "אברך" (וק"ל).
 
אפשר 5 דוגמאות שמביאו כסייעתא?
ולא בתרו"מ, כי שם לא היה לו מישהו אחר (יחסית), זה כמו שביבי"א ח"ט הוכרח להזכיר "אברך אחד" לגבי אילו מרן היה רואה ראשונים היה חוזר בו
תגיד לי בבקשה איזה ספרים חיבר הגר"ח קנייבסקי עצמו (לא ספרים בשמו שכתב איזה נודניק שהטריד אותו עם שאלות מטופשות בכדי לקבל תשובות בראשי תיבות...) בענייני או"ח יו"ד אה"ע וחו"מ, שיכל מרן הגרע"י להזכירו??
אין אפילו אחד כזה, אתה סתם מבלבל את המוח עם הטענה הזאת. מרן הגרע"י לא כתב הרבה (עכ"פ בספריו המודפסים) על עניני עגלה ערופה, קידוש החודש, כלי המקדש, כותים, חגבים, ועוד כיוצ"ב (אם אתה באמת בקי בספרי הגרח"ק אז אתה יודע לאיזה ספרים אני מתכוין).
וספר שונה הלכות הוא קיצור של המשנה ברורה בלי חידושי הלכה.
אז איפה בדיוק רצית שהוא יזכיר אותו???
אז המקום היחיד שמצא מרן הגרע"י להזכירו היה בספרו על תרומות ומעשרות.
ולפי זכרוני גם מביאו באיזה מקומות בלשון כמו "הר"ח קנייבסקי מב"ב" וכדו', משל היה איזה "אברך" (וק"ל).
אוי ואבוי, הוא כתב "הרב רבי חיים קניבסקי מבני ברק", איזה זלזול ה' ישמור ויציל!!!!!!!! לפחות קרא לו "רב" , אף פעמיים, ואף התנדב להודיעך שהוא מבני ברק.
להזכירך בספר ארחות רבינו (על הסטייפלר) בשיחות עם הגרח"ק, כתב שצריך לצאת נגדו על הפסקים שלו (שמיטה).
וכתוב שם שהספר יביע אומר הוא לא טוב בשביל התורה שיש בו!!!
וכתב עוד שם "שהוא מסתמך על תשובות מספרים שלא מקובלים ולא חשובים ושאי אפשר לסמוך עליהם כגון איזה מחבר ממצרים וכדומה". (רק שתבין את הזלזול גם נגד גדולי דורינו ורבותינו מלפני מאה ומאתיים ושלש מאות שנה!!!)
ושהיה רגיל לקרוא לו "עובדיה" בדוקא בלי התואר "רב", אבל על הגרש"ז והגרי"ש (שהם בני גילו של מרן הגרע"י) היה אומר עליהם "הג"ר".
ושפעם אחת בא מרן הגרע"י אל ביתו של הסטייפלר ולא ידע אם לתת לו להיכנס או לא, ובסוף כשנכנס הוא לא נתן לו את היד...
ועל כולנה, תזכיר לי מקום אחד רק אחד ויחיד שהגרח"ק מזכיר בספריו את מרן הגרע"י????
 
נערך לאחרונה:
ראה במכתבים ומאמרים למרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, שם הוא כותב על דברי הגע"י שאמר שנעלם ממנו משנ"ב,
וכותב הרב שך, כי לא נעלם, רק מחמת כבוד המשנ"ב לא הביאו שחולק עליו.
היכן?
כוונתך לזה:
1763718958382.png
 
אפשר 5 דוגמאות שמביאו כסייעתא?
כתבתי לך בהלכות מזוזה (בהם אני עוסק כעת) מזכירו כמה פעמים, תעשה חיפוש "פרשה סדורה" ו"מזוזות ביתך" בספרי מרן הגרע"י זיע"א ותראה שמביאו כמה פעמים, כמראה מקום או כסייעתא, ולא בכדי להקשות עליו.
ועכ"פ ההבדל הוא גדול, כי גם אם מזכירו רק בתרו"מ, עכ"פ מזכירו. משא"כ מי שלא מזכיר אחר כלל אלא רק כשמקשה עליו, שקשה מאוד לומר שמכבד אותו.
על כל דוגמא שתביא, אפשר להביא 10 נושאים שעסקו בהם, ולא הביאו
אין כוונתי שאם היה מחפש להביאו לא היה מוצא, וודאי שלא עסק הרבה בספריו, כמו שלא עסק הרבה באף אחד מספרי דורינו. אבל ודאי ג"כ שלא נמנע מלהזכירו כמו שרואים בכמה מקומות.
ורק מנסה לנגח בכח ולהוציש"ר על אחד המיוחד בגדולי ישראל בדור האחרון, שמידותיו ושמירת פיו הם לסמל ולתהילה, עוד לפני תורתו שמכרזת לפניו, כאילו מחמת "מידות טובות" הוא לא מזכיר מישהו
ח"ו, והס מלהזכיר. אתה יודע בעצמך כמה פעמים דיברתי איתו בלימוד. ואני באמת מכבדו מאוד, ולקחתי את בני להתברך ממנו. (והתפלאתי שזכר אותי למרות שכמה שנים לא ראה אותי. ואח"כ שאל את ידידנו האם אני עדיין מוציא את הקונטרסים. שאת כולם יש לו, וכשהיה חסר לו מהם, היה מבקש ממני להשלים לו. ואף העיר לי כמה פעמים על טעויות שנפלו בקונ'. ואחת מהם הערה שרק גאון כמותו יכל להעיר. ואאמו"ר היה משומעי לקחו בשיעוריו בתל אביב לפני כ30 שנה, וכששימש כסנדק לאחד מאחייני לפני כמה שנים, זיהה את אאמו"ר. ויהי לפלא. ואם לא הייתי מכבדו לא הייתי מסכם את שיחותיו, וכ"ש שלא שולח אותם אליך למען יעמדו ימים רבים).
ורק שכל הענין עם מרן הגרע"י זיע"א ואיתו הוא צע"ג בעיני.
וידוע לך שדנתי עמו בהרבה מהנושאים שהעיר על מרן הגרע"י, ולפחות בב' מהם חזר מהערתו, וכמו שאתה עצמך אמרת לי.
 
כאילו מחמת "מידות טובות" הוא לא מזכיר מישהו (במרכאות כפולות ומכופולת, לתשו"ל @כוכב מיעקב שכנראה לא הבין את זה בהודעתו לעיל)
אני יביא ציטוט מדבריך, ותגיד לי אתה, מי לא מבין את מי, אני אותך, או אתה את עצמך!!??
לפעמים זה מגיע בגלל שזו שיטה אחרת, ולפעמים זה מגיע מחמת "מידות טובות"
 
לא גדול ולא קטן, הוסבר גם עם דוגמאות, תרצה תתווכח על רמת הדימוי אבל הרעיון ברור, ועכ"ז 'צע"ג', לזה כתבתי מה שכתבתי
לא ראיתי שום הסבר.
והצע"ג הוא מחמת גדלותו ולא להיפך.
 
כמדומה שהיה בנושא הזה
שם כותב הרב יצחק יוסף "ומבואר שבאמת לא עיין בדבריהם, וכמו שהעיר בחזון עובדיה".
אז אשמח לראות את המקורי לראות עם מי הצדק, עם הילקוט יוסף או עם @יעקבי
באמת כדאי להביא את המכתב המקורי של מרן ז"ל, ולא ציטוטים.
 
נערך לאחרונה:
ראשי תחתית