הרב מרדכי גרוס והרב אלחנן פרץ עזבו את שחיטת 'עטרה - בית יוסף'

  • יוזם האשכול יוזם האשכול עשרה זהב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
מסתבר שהרב אלחנן פרץ לא היה בעניין מעולם, הרב אופיר היה.
ואיחליף גברא בגברא.
לי הרב אלחנן פרץ אמר בעצמו שיש לו שם אנשים, וששינה נהלים.
ולפי מה שהבנתי מבן דוד שלי שעובד במשחטה שם, הרב אופיר לא שינה נהלים, אלא רק הכניס מפקח מטעמו.
 
לי הרב אלחנן פרץ אמר בעצמו שיש לו שם אנשים, וששינה נהלים.
ולפי מה שהבנתי מבן דוד שלי שעובד במשחטה שם, הרב אופיר לא שינה נהלים, אלא רק הכניס מפקח מטעמו.
ולמרות הכל נמלט בעור שיניו משם.
מתחרט על הרגע שנפל בפח שלהם.
והרבה דיו נשתייר בקולמוס. ואכמ"ל.
וכבוד אלו'קים הסתר דבר.
ויראתי לנפשי.
 
לי הרב אלחנן פרץ אמר בעצמו שיש לו שם אנשים, וששינה נהלים.
ולפי מה שהבנתי מבן דוד שלי שעובד במשחטה שם, הרב אופיר לא שינה נהלים, אלא רק הכניס מפקח מטעמו.
או קי,
מעניין, כי אני שמעתי כעת מבני ביתו, אחרת.
באופן כללי ממה שאני שמעתי, שהנהלים לא השתנו משמעותית ממה שהיה קודם לכן.
 
מי הרבנים בעטרה כיום? ומדוע הם לא מספיקים בלי מפקח מטעמו של הרב אופיר מלכא?
 
ולמרות הכל נמלט בעור שיניו משם.
מתחרט על הרגע שנפל בפח שלהם.
והרבה דיו נשתייר בקולמוס. ואכמ"ל.
וכבוד אלו'קים הסתר דבר.
ויראתי לנפשי.
כבוד ה' להציל את עם הקודש ממכשלות.
(כבוד אלקים הסתר דבר, נאמר על מה שהיה היה ואין נפק"מ).
בבקשה תכתוב מה שראית בעצמך, או ששמעת מהרבנים הנ"ל שהסירו את השגחתם. לא שמועות.
זה נפק"מ לכמה מבני המשפחה שרוכשים את העופות שלהם.
בברכה
 
כבוד ה' להציל את עם הקודש ממכשלות.
(כבוד אלקים הסתר דבר, נאמר על מה שהיה היה ואין נפק"מ).
בבקשה תכתוב מה שראית בעצמך, או ששמעת מהרבנים הנ"ל שהסירו את השגחתם. לא שמועות.
זה נפק"מ לכמה מבני המשפחה שרוכשים את העופות שלהם.
בברכה
 
מענין מה דעת הגאב"ד הגרש"י, שג"כ היה אוכל מעופות אלו. כפי שאמרו לי גבאי בית מדרשו בבית שמש רמה ג' (מגן אברהם), שאחראים על האוכל בשבתות שמגיע לשם. (כל כמה חודשים)?
 
שמעתי מא' מתלמידי הגר"א פרץ שביום חמישי עדיין התקיימה שחיטה משותפת (אחרונה).
מה זה אומר?
שזה היפרדות על רקע כלכלי וכד'?
אם היתה בעיה כשרותית איך המשיכו בחמישי לשחוט?
 
שוב אמר לי שבירר עם הרב עזרי אוהב ציון שליט"א ראש הצוות והמפקח מטעם הרב אלחנן פרץ, ואמר לו שהכל מתנהל כרגיל, אלא שיש רק איזה שהם חילוקי דעות ועניינים כספיים, אבל מבחינה כשרותית הכל נוהג כמנהגו בפיקוח כראוי.
 
אלא שיש רק איזה שהם חילוקי דעות ועניינים כספיים
כך כתבו גם כאן
בשם מישהו מקורב לרב גרוס

אך כמובן שלא משנה מה הסיבה, כרגע אין פיקוח שלו על זה

כתבו שם גם שיש עכשיו אריזות דומות למה שהיה בהשגחת הרב גרוס וזה רק בית יוסף
 
הרב מרדכי גרוס והרב אלחנן פרץ עזבו את שחיטת "עטרה - בית יוסף",

והחל מעתה, העופות תחת המותג "עטרה" הם בכשרות בית יוסף בלבד.
הגר"א פרץ בכלל לא אוכל בשר כי לשיטתו אין חלק בשום הכשר
 
צודק
א. בעטרה בני תורה רוב מוחלט של השחיטה היו עופות, ולא בקר.
ב. גם אם הוא מחמיר ולא אוכל, זה לא אומר שהוא אוחז שזה טרף.
מרן הגר"א אמר שאפשר לאכול ע"פ דעת האול"צ ועוד צירופים עין בשיעוריו ע"ז בקול הלשון ורק ראוי להחמיר
 
מישהו יודע מה קורה עם הכשרות הזאת
יש סיכוי שהדברים יוחזרו לקדמותם ונוכל לקנות עופות במחירים סבירים
 
אולי אפשר לפתוח סקר "איזה כשרות אתה אוכל..."
מעניין מאד איזה כשרות מוקבלת על בני התורה דכאן
אני מצרף לכאן משהו שראיתי לפני כמה שנים, והוא נורא נוראות, וכדאי לכל אחד מהחברים היקרים, להעמיק ולהתבונן קצת במה שכתוב.
ואדגיש ואציין כבר מעכשיו, שלכאורה לא יתכן שאם באמת יש צד גדול וחמור (וי"א איסורא ממש) להקפיד בענין ההכשרים, שיהיה הדבר מותר בפורים רק משום איזה דרשה מליצית מהכתוב במגילה. על כרחך שהגאון החסיד רבי שלמה זלמן אוירבעך זצ"ל, ס"ל שמלכתחילה כל הענין אינו מבוסס על אדני קודש. וד"ל.
חשוב להוסיף שכל זה בהנחה שהסיפור אמיתי! מקורו ראיתי ממחבר אחד שאני לא מכיר בכלל, ספר "מפיקודיך אתבונן", ר' יהושע בן מאיר (עי' ערכו בויקיפדיה, יש לו היסטוריה מעניינת), והובא דבר זה בכמה ספרים וקבצים, כגון בספרי הר' גמליאל רבינוביץ, וירחון האוצר, ועוד.

2024-03-29_11-46-47.jpg2024-03-29_11-46-47.jpg
 
נערך לאחרונה:
צודק

מרן הגר"א אמר שאפשר לאכול ע"פ דעת האול"צ ועוד צירופים עין בשיעוריו ע"ז בקול הלשון ורק ראוי להחמיר
סברת הגרב''צ מאד מחודשת דחשיב כאבדה הריאה וקשה לסמוך ע''ז
וכידוע שאין חלק בית יוסף כהיום כלל וקשה להבין על מה סומכים הספרדים באכילת בשר .
 
אני מצרף לכאן משהו שראיתי לפני כמה שנים, והוא נורא נוראות, וכדאי לכל אחד מהחברים היקרים, להעמיק ולהתבונן קצת במה שכתוב.
ואדגיש ואציין כבר מעכשיו, שלכאורה לא יתכן שאם באמת יש צד גדול וחמור (וי"א איסורא ממש) להקפיד בענין ההכשרים, שיהיה הדבר מותר בפורים רק משום איזה דרשה מליצית מהכתוב במגילה. על כרחך שהגאון החסיד רבי שלמה זלמן אוירבעך זצ"ל, ס"ל שמלכתחילה כל הענין אינו מבוסס על אדני קודש. וד"ל.

הצג קובץ מצורף 12588הצג קובץ מצורף 12588
מאיפה זה?
אילו 'הכשרים' היו לפני 35 שנה חוץ מהעד"ח? אולי לנדא?
 
אני מצרף לכאן משהו שראיתי לפני כמה שנים, והוא נורא נוראות, וכדאי לכל אחד מהחברים היקרים, להעמיק ולהתבונן קצת במה שכתוב.
ואדגיש ואציין כבר מעכשיו, שלכאורה לא יתכן שאם באמת יש צד גדול וחמור (וי"א איסורא ממש) להקפיד בענין ההכשרים, שיהיה הדבר מותר בפורים רק משום איזה דרשה מליצית מהכתוב במגילה. על כרחך שהגאון החסיד רבי שלמה זלמן אוירבעך זצ"ל, ס"ל שמלכתחילה כל הענין אינו מבוסס על אדני קודש. וד"ל.

הצג קובץ מצורף 12588הצג קובץ מצורף 12588
סיפור משונה מאד
א. וכי הוא לא ידע שיש הבדלים בין ההכשרים ולא רצה להקפיד על היותר טוב
ב. והכי קשה בסיפור הזה שאף אם הגרש''ז אחז כך כיצד שולח להגר''י וויס מה שברור שהרב וויס לא אוכל וסמך על הגרש''ז
ונמצא שהגרש''ז הטעה אותו.
לפיכך נראה לומר שהמספר היה בסעודת פורים כטוב ליבו
 
סברת הגרב''צ מאד מחודשת דחשיב כאבדה הריאה וקשה לסמוך ע''ז
וכידוע שאין חלק בית יוסף כהיום כלל וקשה להבין על מה סומכים הספרדים באכילת בשר .
כל דיני הריאה הם רק דרבנן ואולי קצת פחות בחומרתם ('חומרות שקבלו במשך הדורות') ומהני צירופים כגון אבדה הריאה או מיקום הסירכה שלדעת המחבר רק מקום מועט אוסר וממילא פחות מצוי אחוזי טריפה, ויש עוד צירופים שאיני זוכרם כעת.
 
ראשי תחתית