במה איסור מכירה מהודר יותר???לבין התר מכירה שגדולים רבים הורו שהוא לכתחילה ואולי אף מהודר יותר.
אני בכוונה קורא לזה איסור ולא היתר כי לדעת רוב ככל הפוסקים הוא איסור גמור כחזיר,
במה איסור מכירה מהודר יותר???לבין התר מכירה שגדולים רבים הורו שהוא לכתחילה ואולי אף מהודר יותר.
אני לא יודע אם אתה אתה תמים או עיווריש הבדל גדול בין היתר מכירה שנתפס כבדיעבד אצל כל בן תורה, לבין פאה שגדולים רבים הורו שהיא לכתחילה והיא הכיסוי הטוב ביותר (ראה כאן באריכות).
ואגב, לא ראיתי שהגר"י יוסף נמנע מלהזכיר ענין היתר מכירה בדרשותיו, מחשש שמא יפגעו רגשות הקוראים בעלון השבועי ומחמירים בזה. אז לשיטתך האשכנזים צריכים להחרים את העלון?
עובדה שהתלמידים מחמירים יותר מהרב.דיו לעבד שיהא כרבו (ברכות נ"ח) והגר"ע יוסף לא סבר שזה מוקצה, והורה לאחת שהורידה פאה שתתן לאחותה המתחזקת וכנ"ל.
למה לא המשכת לקרוא?!אתה כותב שאינך נכנס לענין הלכה, אבל בעל כרחך שלא בטובתך נכנסת לענין הלכה שוב ושוב.
ואף בזה טעית. ראשית אין שום שינוי מצד המציאות בהודו בין אז להיום, ועולם כמנהגו נוהג, ושנית אין שום שינוי בדעות הפוסקים, שדנו בזה כבר משנת תש"ל, הגר"מ שטרנבוך אסר והגרי"ש אלישיב והגרש"ז אויערבאך והגר"מ פיינשטיין ועוד מגדולי ארצות הברית התירו.
הדבר היחיד שהשתנה זה דעת הגרי"ש, ומסיבה פשוטה - הביאו לפניו עד (הרב אהרן דונר מלונדון) שהיה מתנגד גדול לפאות ואף גילה דעתו באסיפת הרבנים בלונדון שזו מטרתו, והוא עיקם וסילף את המציאות לגמרי, המציא פרשנות מדעתו, ועוד ועוד, באופן שגרם להגרי"ש לשנות את דעתו.
הרב אפרתי שהיה אחראי על בית הגרי"ש, מנע מתלמידיו הגדולים של הגרי"ש להיות נוכחים בשעת העדות, כולל הגר"ד מורגנשטרן מרמת שלמה שהוא היה בקי בנושא, כדי שלא "יפריעו" למהלך העדות ויסתרו את דבריו של הרב דונר. וכך העיד באין מפריע והצליח לשכנע את הגרי"ש.
לאחר מכן באו גדולי ארה"ב אל הגרי"ש אלישיב והוכיחו לו שהרב דונר לא הציג את המציאות כפי שהיא, בלשון המעטה, גם סתר עצמו בעדויותיו, אבל הרב אלישיב לא רצה לחזור בו כי כך היתה דרכו, והציע להקים בי"ד שיכריע, כצפוי הרב דונר לא רצה להעיד בפני הבי"ד החדש וכך נגמר הענין.
הדבר היחיד שהתחדש עכשיו הוא שרבני בד"ץ "עטרת ראשה" שהוא ההכשר החדש לפאות שנוסד ע"י הרבנים האוסרים משום ע"ז, פרסמו שנודע להם שיש גזיזה בהיקף אדיר ברחבי העולם שהיא כשרה למהדרין, ודלא כפי שהטעו במודעות רחוב ש98 אחוז הוא שיער בחשש ע"ז אלא ההיפך הוא הנכון ובטיל ברובא.
גם על זה יש מה לדון, אבל בבקשה לא כאן. הוא חושב שהוא צודק
גם אני שמחתי מאוד לשמוע ע"כ, כי סו"ס ההוראה האחרונה שיצאה בעניין הע"ז (מה שזכור לי) שהרב שטרנבוך כינס הרבה רבנים וכולם הסכימו פה אחד שלע"ע יש להימנע.הדבר היחיד שהתחדש עכשיו הוא שרבני בד"ץ "עטרת ראשה" שהוא ההכשר החדש לפאות שנוסד ע"י הרבנים האוסרים משום ע"ז, פרסמו שנודע להם שיש גזיזה בהיקף אדיר ברחבי העולם שהיא כשרה למהדרין, ודלא כפי שהטעו במודעות רחוב ש98 אחוז הוא שיער בחשש ע"ז אלא ההיפך הוא הנכון ובטיל ברובא.
אני לא יודע אם אתה אתה תמים או עיוור
יש הבדל בין רב שאומר את דעתו לבין חברה שמתעלמת מציבור שלם ולא משנה מה הוביל את הציבור לחשוב כך שפאה זה דבר בעייתי
וההתעלמות מרגיזה כי ברור שאם זה היה הפוך שהליטאים היו אוסרים את הפאה לא היו עושים כל הטעונים שרוב הפוסקים מתירים
(ואני לא מתכחש לזה וכבר ציינתי שאשתי הולכת עם פאה) ואין סיכוי שהיו מפרסמים את זה
די לטמון את הראש בחול
או ע"י לימוד ההלכה. כי בפשטות רוב המתנגדים (והמחרפים נפשם על כך) לא באמת למדו את ההלכה אלא הולכים אחרי מה ששמעו.מי שמחמיר על עצמו זה בסדר גמור, אבל מי שמפריע לו לראות את הדבר שאחרים נוהגים בו והוא לא נוהג בו - זו כבר בעיה קשה שצריך לטפל בה ע"י לימוד מוסר.
ההוראה האחרונה שיצאה בעניין הע"ז (מה שזכור לי) שהרב שטרנבוך כינס הרבה רבנים וכולם הסכימו פה אחד שלע"ע יש להימנע
לא טענתי שזה ענין עדתי וכבר כתבתי על זהזה לא ענין ליטאי ספרדי כי גדולי הספרדים מתירים פאה והראשון שהתיר פאה לפני 500 שנה היה ספרדי טהור, וכן רוב הנשים הספרדיות הצעירות עם פאה.
מי שמחמיר על עצמו זה בסדר גמור, אבל מי שמפריע לו לראות את הדבר שאחרים נוהגים בו והוא לא נוהג בו - זו כבר בעיה קשה שצריך לטפל בה ע"י לימוד מוסר.
ואתה בכוח מנסה להכניס את דעותיך ועמדותיך לעניין
כי יש מי שחושב כך.מדוע שתכניס דברים שאינם נכונים במסגרת השאלה התיאורטית הזו שהיא דלא כמאן?
עובדה שהתלמידים מחמירים יותר מהרב.
מישהו אמר לי שהוא שמע על מישהו ששאל את הרב יצחק באיזה מקרה והוא התיר לו, אבל אותו אחד סיפר לי שהם לא קיבלו את הדברים כי זה אסור.