אתה כותב שאינך נכנס לענין הלכה, אבל בעל כרחך שלא בטובתך נכנסת לענין הלכה שוב ושוב.
ואף בזה טעית. ראשית אין שום שינוי מצד המציאות בהודו בין אז להיום, ועולם כמנהגו נוהג, ושנית אין שום שינוי בדעות הפוסקים, שדנו בזה כבר משנת תש"ל, הגר"מ שטרנבוך אסר והגרי"ש אלישיב והגרש"ז אויערבאך והגר"מ פיינשטיין ועוד מגדולי ארצות הברית התירו.
הדבר היחיד שהשתנה זה דעת הגרי"ש, ומסיבה פשוטה - הביאו לפניו עד (הרב אהרן דונר מלונדון) שהיה מתנגד גדול לפאות ואף גילה דעתו באסיפת הרבנים בלונדון שזו מטרתו, והוא עיקם וסילף את המציאות לגמרי, המציא פרשנות מדעתו, ועוד ועוד, באופן שגרם להגרי"ש לשנות את דעתו.
הרב אפרתי שהיה אחראי על בית הגרי"ש, מנע מתלמידיו הגדולים של הגרי"ש להיות נוכחים בשעת העדות, כולל הגר"ד מורגנשטרן מרמת שלמה שהוא היה בקי בנושא, כדי שלא "יפריעו" למהלך העדות ויסתרו את דבריו של הרב דונר. וכך העיד באין מפריע והצליח לשכנע את הגרי"ש.
לאחר מכן באו גדולי ארה"ב אל הגרי"ש אלישיב והוכיחו לו שהרב דונר לא הציג את המציאות כפי שהיא, בלשון המעטה, גם סתר עצמו בעדויותיו, אבל הרב אלישיב לא רצה לחזור בו כי כך היתה דרכו, והציע להקים בי"ד שיכריע, כצפוי הרב דונר לא רצה להעיד בפני הבי"ד החדש וכך נגמר הענין.
הדבר היחיד שהתחדש עכשיו הוא שרבני בד"ץ "עטרת ראשה" שהוא ההכשר החדש לפאות שנוסד ע"י הרבנים האוסרים משום ע"ז, פרסמו שנודע להם שיש גזיזה בהיקף אדיר ברחבי העולם שהיא כשרה למהדרין, ודלא כפי שהטעו במודעות רחוב ש98 אחוז הוא שיער בחשש ע"ז אלא ההיפך הוא הנכון ובטיל ברובא.