השתתפות בהגרלה של עזר מציון - בירור השקפתי

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אברימי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
יש הבדל גדול בין היתר מכירה שנתפס כבדיעבד אצל כל בן תורה, לבין פאה שגדולים רבים הורו שהיא לכתחילה והיא הכיסוי הטוב ביותר (ראה כאן באריכות).

ואגב, לא ראיתי שהגר"י יוסף נמנע מלהזכיר ענין היתר מכירה בדרשותיו, מחשש שמא יפגעו רגשות הקוראים בעלון השבועי ומחמירים בזה. אז לשיטתך האשכנזים צריכים להחרים את העלון?
אני לא יודע אם אתה אתה תמים או עיוור
יש הבדל בין רב שאומר את דעתו לבין חברה שמתעלמת מציבור שלם ולא משנה מה הוביל את הציבור לחשוב כך שפאה זה דבר בעייתי
וההתעלמות מרגיזה כי ברור שאם זה היה הפוך שהליטאים היו אוסרים את הפאה לא היו עושים כל הטעונים שרוב הפוסקים מתירים
(ואני לא מתכחש לזה וכבר ציינתי שאשתי הולכת עם פאה) ואין סיכוי שהיו מפרסמים את זה
די לטמון את הראש בחול
 
דיו לעבד שיהא כרבו (ברכות נ"ח) והגר"ע יוסף לא סבר שזה מוקצה, והורה לאחת שהורידה פאה שתתן לאחותה המתחזקת וכנ"ל.
עובדה שהתלמידים מחמירים יותר מהרב.
מישהו אמר לי שהוא שמע על מישהו ששאל את הרב יצחק באיזה מקרה והוא התיר לו, אבל אותו אחד סיפר לי שהם לא קיבלו את הדברים כי זה אסור.
 
אתה כותב שאינך נכנס לענין הלכה, אבל בעל כרחך שלא בטובתך נכנסת לענין הלכה שוב ושוב.

ואף בזה טעית. ראשית אין שום שינוי מצד המציאות בהודו בין אז להיום, ועולם כמנהגו נוהג, ושנית אין שום שינוי בדעות הפוסקים, שדנו בזה כבר משנת תש"ל, הגר"מ שטרנבוך אסר והגרי"ש אלישיב והגרש"ז אויערבאך והגר"מ פיינשטיין ועוד מגדולי ארצות הברית התירו.

הדבר היחיד שהשתנה זה דעת הגרי"ש, ומסיבה פשוטה - הביאו לפניו עד (הרב אהרן דונר מלונדון) שהיה מתנגד גדול לפאות ואף גילה דעתו באסיפת הרבנים בלונדון שזו מטרתו, והוא עיקם וסילף את המציאות לגמרי, המציא פרשנות מדעתו, ועוד ועוד, באופן שגרם להגרי"ש לשנות את דעתו.

הרב אפרתי שהיה אחראי על בית הגרי"ש, מנע מתלמידיו הגדולים של הגרי"ש להיות נוכחים בשעת העדות, כולל הגר"ד מורגנשטרן מרמת שלמה שהוא היה בקי בנושא, כדי שלא "יפריעו" למהלך העדות ויסתרו את דבריו של הרב דונר. וכך העיד באין מפריע והצליח לשכנע את הגרי"ש.

לאחר מכן באו גדולי ארה"ב אל הגרי"ש אלישיב והוכיחו לו שהרב דונר לא הציג את המציאות כפי שהיא, בלשון המעטה, גם סתר עצמו בעדויותיו, אבל הרב אלישיב לא רצה לחזור בו כי כך היתה דרכו, והציע להקים בי"ד שיכריע, כצפוי הרב דונר לא רצה להעיד בפני הבי"ד החדש וכך נגמר הענין.

הדבר היחיד שהתחדש עכשיו הוא שרבני בד"ץ "עטרת ראשה" שהוא ההכשר החדש לפאות שנוסד ע"י הרבנים האוסרים משום ע"ז, פרסמו שנודע להם שיש גזיזה בהיקף אדיר ברחבי העולם שהיא כשרה למהדרין, ודלא כפי שהטעו במודעות רחוב ש98 אחוז הוא שיער בחשש ע"ז אלא ההיפך הוא הנכון ובטיל ברובא.
למה לא המשכת לקרוא?!
כתבתי מיד:
גם על זה יש מה לדון, אבל בבקשה לא כאן. הוא חושב שהוא צודק
 
הדבר היחיד שהתחדש עכשיו הוא שרבני בד"ץ "עטרת ראשה" שהוא ההכשר החדש לפאות שנוסד ע"י הרבנים האוסרים משום ע"ז, פרסמו שנודע להם שיש גזיזה בהיקף אדיר ברחבי העולם שהיא כשרה למהדרין, ודלא כפי שהטעו במודעות רחוב ש98 אחוז הוא שיער בחשש ע"ז אלא ההיפך הוא הנכון ובטיל ברובא.
גם אני שמחתי מאוד לשמוע ע"כ, כי סו"ס ההוראה האחרונה שיצאה בעניין הע"ז (מה שזכור לי) שהרב שטרנבוך כינס הרבה רבנים וכולם הסכימו פה אחד שלע"ע יש להימנע.
אני בכוונה כותב בצורה כזו כדי שלא תגיד לי שלי מותר להיכנס לטענות.
בכוונה לא כתבתי צדדים ודעות אלא רק עמדה אחת שאני שואל על פיה, ואתה בכוח מנסה להכניס את דעותיך ועמדותיך לעניין. חבל שאתה לא מצליח להישאר ענייני וחייב להכניס את מה שביקשנו במפורש לא להסתעף אליו!
 
אני לא יודע אם אתה אתה תמים או עיוור
יש הבדל בין רב שאומר את דעתו לבין חברה שמתעלמת מציבור שלם ולא משנה מה הוביל את הציבור לחשוב כך שפאה זה דבר בעייתי
וההתעלמות מרגיזה כי ברור שאם זה היה הפוך שהליטאים היו אוסרים את הפאה לא היו עושים כל הטעונים שרוב הפוסקים מתירים
(ואני לא מתכחש לזה וכבר ציינתי שאשתי הולכת עם פאה) ואין סיכוי שהיו מפרסמים את זה
די לטמון את הראש בחול

זה לא ענין ליטאי ספרדי כי גדולי הספרדים מתירים פאה והראשון שהתיר פאה לפני 500 שנה היה ספרדי טהור, וכן רוב הנשים הספרדיות הצעירות עם פאה.

מי שמחמיר על עצמו זה בסדר גמור, אבל מי שמפריע לו לראות את הדבר שאחרים נוהגים בו והוא לא נוהג בו - זו כבר בעיה קשה שצריך לטפל בה ע"י לימוד מוסר.
 
מי שמחמיר על עצמו זה בסדר גמור, אבל מי שמפריע לו לראות את הדבר שאחרים נוהגים בו והוא לא נוהג בו - זו כבר בעיה קשה שצריך לטפל בה ע"י לימוד מוסר.
או ע"י לימוד ההלכה. כי בפשטות רוב המתנגדים (והמחרפים נפשם על כך) לא באמת למדו את ההלכה אלא הולכים אחרי מה ששמעו.
 
ההוראה האחרונה שיצאה בעניין הע"ז (מה שזכור לי) שהרב שטרנבוך כינס הרבה רבנים וכולם הסכימו פה אחד שלע"ע יש להימנע

גם זה אינו נכון.

הרב שטרנבוך לא כינס, אלא עסקן אחד שיזם נסיעה נוספת של אותו שליח שהביא "תוצאות טובות" והבטיח להביא תוצאות יותר טובות (...) והרבנים שמעו והקשיבו, דעת הגר"מ שטרנבוך היתה כבר ברורה לאסור, והנוכחים לא "הסכימו פה אחד", הגר"י רובין הפריך את דברי העד מכל וכל והביך אותו, ולאחר האסיפה התבטא שלא השתנה מאומה (דעתו היתה להתיר).
 
זה לא ענין ליטאי ספרדי כי גדולי הספרדים מתירים פאה והראשון שהתיר פאה לפני 500 שנה היה ספרדי טהור, וכן רוב הנשים הספרדיות הצעירות עם פאה.

מי שמחמיר על עצמו זה בסדר גמור, אבל מי שמפריע לו לראות את הדבר שאחרים נוהגים בו והוא לא נוהג בו - זו כבר בעיה קשה שצריך לטפל בה ע"י לימוד מוסר.
לא טענתי שזה ענין עדתי וכבר כתבתי על זה
ושוב פעם אתה לא עונה לטענה ובורח מהאמת שאם זה היה הפוך זה לא היה קורה
והוכחה קטנה לתמימותך כי רבה שבסגירת מקוואות בביה"ש בער"ש אף אחד לא טוען למה לסגור הרי יש מי שמתיר, אלא כופים את דעתם על אחרים וכנ"ל פה
החותם בברכת פוקח עיוורים (אולי מתיר אסורים אם זה לא נובע מתמימות)
 
מדוע שתכניס דברים שאינם נכונים במסגרת השאלה התיאורטית הזו שהיא דלא כמאן?
כי יש מי שחושב כך.
כאמור, לטענתך ולהוכחותיך זה בטעות, אבל סו"ס השאלה הייתה האם לפי מי ש[טועה] וחושב כך, יש מקום לטענה הנוספת שהועלתה.
 
עובדה שהתלמידים מחמירים יותר מהרב.
מישהו אמר לי שהוא שמע על מישהו ששאל את הרב יצחק באיזה מקרה והוא התיר לו, אבל אותו אחד סיפר לי שהם לא קיבלו את הדברים כי זה אסור.

וזה כמובן שיבוש, וצריך להסביר להם.

והמתבונן יראה שרוב ה"חומרות" וכן מי שמפריע לו פרסומת של פאה, אין זה אלא שיבוש, ומתוך שהתרגל לכפות דעתו על אחרים.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

בין הסדרים:

ראשי תחתית