לחצו כאן – תרומה לשמואל

התפלל ערבית בע"ש בפלג ורוצה להפר נדרו האם שייך?

משנה אחרונה

חבר חדש
הצטרף
17/12/24
הודעות
174
דבחזו"ע שבת א' כ' דשרי,
וצ"ע מה עם הברכות של ערבית לבטלה,?
וגם יל"ע אם יודה דיכול להפר גם כשעשה קידוש. וצ"ע.
 
דבחזו"ע שבת א' כ' דשרי,
וצ"ע מה עם הברכות של ערבית לבטלה,?
ביאר זאת להדיא מדוע לא הוי ברכות לבטלה, עיי"ש. (דימה לדברי הריטב"א גבי נטילת ידיים ועוד)
וגם יל"ע אם יודה דיכול להפר גם כשעשה קידוש. וצ"ע.
בקיצור חזו"ע כתבו לדון גבי הדלקת נרות - ונראה לי קידוש חמיר טפי שוודאי לא מהני.
1755542388131.png
קודם כל יל''ע האם מחויב שוב להתפלל ערבית בלילה, זכורני שזה לא מוסכם
לכאורה אין סיבה שיצטרך להתפלל,
כיון שבשעת התפילה חלה עליו שבת,
ושפיר יכול להזכיר קדושת השבת,
ורק לאחר מכן - כשהפר את נדרו - מותר במלאכה.
אכן כן, מסברא נראה שוודאי אין צריך לחזור ולהתפלל - וכן משמע בחזו"ע.
1755542723177.png
 
כן כן, מסברא נראה שוודאי אין צריך לחזור ולהתפלל - וכן משמע בחזו"ע.
יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא וכו',
התפלל של "שבת" ועשה מלאכה, ויצא יד"ח תפילה????
אין דוגמא לזה בשום מקום כפי זכרוני.
גם שמעתי ממע"כ ג"א שליט"א שכל הראיות שהביא זה לא שאפשר לעקור תפילה ורק ברכה, וצ"ע.
 
גם שמעתי ממע"כ ג"א שליט"א שכל הראיות שהביא זה לא שאפשר לעקור תפילה ורק ברכה, וצ"ע.
אם לא התפלל ערבית לכו"ע אפשר להפר - ורק שהתפלל יש לדון משום "ברכות לבטלה" ועל זה הביא מרן זצוק"ל את הראיות הנ"ל.
יציבא בארעא וגיורא בשמי שמיא וכו',
התפלל של "שבת" ועשה מלאכה, ויצא יד"ח תפילה????
אין דוגמא לזה בשום מקום כפי זכרוני.
לכן הבאתי שהביא את דעת הרמב"ם שבתפילת ערבית בער"ש אין דין תוספת שבת.
(אולם אחרי זה האריך בתירוץ שלא הוי ברכות לבטלה, וצריך באמת לדון לפי זה)
 
ורק שהתפלל יש לדון משום "ברכות לבטלה" ועל זה הביא מרן זצוק"ל את הראיות הנ"ל.
וע"ז טען אותו ג"א שלכאו' יש לחלק בין תפילה לברכות
לכן הבאתי שהביא את דעת הרמב"ם שבתפילת ערבית בער"ש אין דין תוספת שבת.
לא הבנתי במחילה.
תפרש הדברים
 
שוב ראיתי בשו"ת דברי בניהו חלק כט סי' כ שהעלה שפשוט שלמ"ד שאין ברכותיו לבטלה לא צריך להתפלל.

ועוד הוסיף שאפי' לאומרים שברכותיו הם ברכות לבטלה לא יחזור להתפלל ולהכנס בספק אלא יכוון לצאת מהש"ץ במעין שבע.
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית