באנר תרומה

"התנערי מעפר קומי" - הליקויים, העיוותים, והתיקון בעזה"י

בפעם הראשונה שזה בא לשימוש בישיבת חברון זכינו לתכלא דפילזון, ומכאן תבין שבמשך שנתיים כל לומדי הספר או שלא למדו את ההערות, או שזכו להבין את הדברים העצומים האלו.
אתה לא עונה תשובה עניינית כי אין לך?
 
הוא בסך הכל שם מדבקה על השאלות שלך

בהודעה זו נעשתה עריכה לאור הודעתו של @מרנן ורבנן (הודעה #185) ומלשון נוכח הוסבה ללשון נסתר.
אני חושב ש- @אביעד סה"כ מסביר
שאין כאן שום שאלה על אף אחד משום דבר.
מי שרוצה ללמוד בהם לומד, ומי שלא רוצה לא לומד.
מי שרוצה להכניס אותם למוסדותיו מכניס, ומי שלא רוצה לא מכניס.
מי שרוצה לומד מהם הלכות, ומי שרוצה משתמש בהם למראי מקומות (כמו מערכת חיפוש).
מי שרואה בלימוד בהם מעלה רואה, ומי שרואה בלימוד בהם חסרון רואה.
הכל בסדר ואין צורך להתווכח, מי שרואה בזה ראייה והוכחה לגדלותו של המחבר והצלחת הדרך, זכותו.
רק שידע שיש מי שרואים את הדברים באור שונה לחלוטין. יסכים איתו לא יסכים אתו, לא חשוב ולא דחוף.
 
אני חושב ש- @אביעד סה"כ מסביר לכם
שאין כאן שום שאלה על אף אחד משום דבר.
מי שרוצה ללמוד בהם לומד, ומי שלא רוצה לא לומד.
מי שרוצה להכניס אותם למוסדותיו מכניס, ומי שלא רוצה לא מכניס.
מי שרוצה לומד מהם הלכות, ומי שרוצה משתמש בהם למראי מקומות (כמו מערכת חיפוש).
מי שרואה בלימוד בהם מעלה רואה, ומי שרואה בלימוד בהם חסרון רואה.
הכל בסדר ואין צורך להתווכח, אתם רואים בזה ראייה והוכחה לגדלותו של המחבר והצלחת הדרך, זכותכם.
אבל תבינו שיש מי שרואים את הדברים באור שונה לחלוטין. תסכימו, לא תסכימו, לא חשוב ולא דחוף.
במחילה מכת"ר, אני חושב שפחות הבנת מה הגבתי למי ומה פשר התגובה
 
באוצר של ישיבת חברון יש גם פניני הלכה ועוד כמה ספרים שאף אחד לא פותח אותם זה ראייה למשהו??

כן, זו ראייה - אף אחד לא פותח אותם...

(אני סתם צוחק, שום דבר לא ראייה לכלום - זה דבר אינדווידואלי לכל אחד ואחד, ואין להקיש מהכא להתם).
וכמו כשכתבתי:
בהודעה זו נעשתה עריכה לאור הודעתו של @מרנן ורבנן (הודעה #185) ומלשון נוכח הוסבה ללשון נסתר.
אני חושב ש- @אביעד סה"כ מסביר
שאין כאן שום שאלה על אף אחד משום דבר.
מי שרוצה ללמוד בהם לומד, ומי שלא רוצה לא לומד.
מי שרוצה להכניס אותם למוסדותיו מכניס, ומי שלא רוצה לא מכניס.
מי שרוצה לומד מהם הלכות, ומי שרוצה משתמש בהם למראי מקומות (כמו מערכת חיפוש).
מי שרואה בלימוד בהם מעלה רואה, ומי שרואה בלימוד בהם חסרון רואה.
הכל בסדר ואין צורך להתווכח, מי שרואה בזה ראייה והוכחה לגדלותו של המחבר והצלחת הדרך, זכותו.
רק שידע שיש מי שרואים את הדברים באור שונה לחלוטין. יסכים איתו לא יסכים אתו, לא חשוב ולא דחוף.
 
למנהלי אתר "כותל המזרח" למה צריך את התוספת המגוחכת המחקה והמקטינה הזאת שמאור התורה זה חברון הספרדית יש להם את המעלות והייחודיות בזכות עצמם, די לדמות ולהיתלות באחרים... מה זה העיוות הזה?

ישיבת מאור התורה – ירושלים​

ישיבת מאור התורה, בראשות מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אברהם סלים שליט"א, קיבלה שישים וארבעה בחורים לשיעור א'. חלק גדול מהם בוגרי הישיבה הקטנה, הידועה אף היא. לצידו של ראש הישיבה מכהן חתנו הגאון רבי יעקב שרבאני שליט"א, אשר נודע בקו עמוק ולמדני, והשיעורים הנמסרים גם ממרן הגאון רבי דוד כהן שליט"א מוסיפים ייחוד לסגנונה של הישיבה, המכונה לעיתים "חברון של בני התורה".

 
למנהלי אתר "כותל המזרח" למה צריך את התוספת המגוחכת המחקה והמקטינה הזאת שמאור התורה זה חברון הספרדית יש להם את המעלות והייחודיות בזכות עצמם, די לדמות ולהיתלות באחרים... מה זה העיוות הזה?

ישיבת מאור התורה – ירושלים​

ישיבת מאור התורה, בראשות מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אברהם סלים שליט"א, קיבלה שישים וארבעה בחורים לשיעור א'. חלק גדול מהם בוגרי הישיבה הקטנה, הידועה אף היא. לצידו של ראש הישיבה מכהן חתנו הגאון רבי יעקב שרבאני שליט"א, אשר נודע בקו עמוק ולמדני, והשיעורים הנמסרים גם ממרן הגאון רבי דוד כהן שליט"א מוסיפים ייחוד לסגנונה של הישיבה, המכונה לעיתים "חברון של בני התורה".


אם לא תגדיר כמקובל, לא יבינו מה המסר שלך לעם.
(עכשיו יש תלונה למה המציאות היא כזו, יש לכך כמה סיבות, אבל זה עדיין לא אומר שמי שמתבטא במקובל היא נחיתי, הוא סך הכל רוצה שיבינו למה הוא מתכוין).
 
אם תזרום תמיד עם המקובל
לא תוכל לעולם לשנות את השיח לכיוון הרצוי לך.

זהו, שהשיח לא אמור להשתנות רק בגלל פגיעה אישית (קטנונית),
זה אמור להיות משהו אחר.
אתה באמת צריך להיות גדול, ולא רק גדול אלא ענק, ולא רק ענק אלא מתחרה עם מה שיש לשכנגדך להציע.
וזה לא כ"כ קיים, כיון שחברון היא מותג, ויש לה 1001 דברים שלכאו' אין במאור התורה,
ולכן דווקא ה"התבכיינות" הזו "למה אנחנו צריכים להתלות באחרים" אין לה מקום לעת עתה,
ולא זו בלבד, אלא שעצם זה שהדבר מציק וכואב עד כדי לעשות ממנו ענין בפורום, מעיד כאלף עדים שעדיין יש לציבור שלנו הרבה מה להשתדרג בשביל להבין שזה בכלל לא נושא שמדברים עליו, ובפרט שיש מאחריו היגיון.
זה לא אומר שמאור התורה לא טובה, וזה לא אומר שעדיף חברון מאשר מאוה"ת, אבל זה בהחלט מסביר לנו הרבה הרבה דברים, ובתוכם גם את הענין הזה למה תולים את מאוה"ת בחברון.
 
אם לא תגדיר כמקובל, לא יבינו מה המסר שלך לעם.
כמו לדוג' חנות מוצרי החשמל "קרן בני הישיבות" צריכים לקרוא לעצמם "תדיראן של בני התורה"
"וכותל המזרח" צריך לקרוא לעצמו פורום התורה של עמלי תורה (זה גם חרוזים...) או פורום מורשת מרן של תלמידי הגרב"צ אבא שאול...
אתה באמת צריך להיות גדול, ולא רק גדול אלא ענק, ולא רק ענק אלא מתחרה עם מה שיש לשכנגדך להציע.
וזה לא כ"כ קיים, כיון שחברון היא מותג, ויש לה 1001 דברים שלכאו' אין במאור התורה,
למה מכל ה1001 דברים בחרת רק את המותג?!
כמה דברים (ערכים) נראה לך שיש במאור התורה שאין בחברון?! אם בכלל, לשיטתך... (יש כאלו שהיו שואלים כמה דברים, טוב שלא קיימים במאור התורה...), אפשר לעשות רשימה מעניין אותי מה יצא.

לסיכום בשביל 'המותג'-שמשמעותו העמוקה ריצוי ואישור סביבתי, אתה מוכן להיות קטן ולהיתלות באחרים ולזלזל במי שלא מוכן להיות תלותי, ולקבל את הקונספציה המדומה הזאת, ועוד יותר להקטין את כולם שצריך "להשתדרג" כי מעיזים לטעון טענות נורמאליות וישרות...
 
כמו לדוג' חנות מוצרי החשמל "קרן בני הישיבות" צריכים לקרוא לעצמם "תדיראן של בני התורה"
"וכותל המזרח" צריך לקרוא לעצמו פורום התורה של עמלי תורה (זה גם חרוזים...) או פורום מורשת מרן של תלמידי הגרב"צ אבא שאול...

כשרוצים להראות מה רמת האיכות של המזגנים של קרן בני הישיבות (זה חנות מזגנים ?), אומרים זה כמו תדיראן.


למה מכל ה1001 דברים בחרת רק את המותג?!
כמה דברים (ערכים) נראה לך שיש במאור התורה שאין בחברון?! אם בכלל, לשיטתך... (יש כאלו שהיו שואלים כמה דברים, טוב שלא קיימים במאור התורה...), אפשר לעשות רשימה מעניין אותי מה יצא.

לסיכום בשביל 'המותג'-שמשמעותו העמוקה ריצוי ואישור סביבתי, אתה מוכן להיות קטן ולהיתלות באחרים ולזלזל במי שלא מוכן להיות תלותי, ולקבל את הקונספציה המדומה הזאת, ועוד יותר להקטין את כולם שצריך "להשתדרג" כי מעיזים לטעון טענות נורמאליות וישרות...

כנראה שלא הבנת דברי,
הנושא פה הוא לא הכשר לכך שישיבת... היא בכלל ישיבה,
אלא הגדרה לכך שהיא טובה ברמה גבוהה, בזה שהיא דומה למותג.
(אם אתה סבור שחברון אינה מותג, או שמאוה"ת היא כבר מותג כמו חברון, אז שיהיה, אבל הרבה הרבה עדיין לא חושבים ככה).
 
חברון היא ישיבה ותיקה מאד,
השושלת שלה עוד בסלבודקה ההיא,
ואח"כ הפיצול כאן בא"י עם ההגדרות המיוחדות שלה לעומת זו שבחו"ל.
גם כאן היו לה גדולי עולם והיסטוריה,
ויש לה גישה משלה (בשונה מפוניבז' למשל).
וחוץ מזה, היא ישיבה מרובת תלמידים, וביניהם כמה וכמה דמויות מפורסמות (לטוב ולפחות טוב).
גם הדמויות שעמדו בראשה וההיסטוריה שהשאירו אחריהם אינה דבר של מה בכך.
כך שבגדול היא מסמלת משהו יחודי.
מאור התורה מתחרה עם זה ? - או קיי !
אבל רובא דעלמא לא סבורים ככה, ולכן כשרוצים לדמות אותה למשהו טוב ויחודי, אומרים היא חברון הספרדית.
 
אלא הגדרה לכך שהיא טובה ברמה גבוהה, בזה שהיא דומה למותג.
(אם אתה סבור שחברון אינה מותג, או שמאוה"ת היא כבר מותג כמו חברון, אז שיהיה, אבל הרבה הרבה עדיין לא חושבים ככה).
אני חושב שכל הרצון לדמות משהו לדבר אחר זה עקום מיסודו וביטול הייחודיות...
בייחוד כשמשתמשים ומדמים בערכים של 'תרבות מערבית'-"מיתוג" על פני ערכים אמיתיים,
אף אחד לא חולק שחברון מותג ומאור התורה מבחינת מיתוג לא מתקרבת, אבל לדוג' באחוזים של מימוש פוטנציאלי נראה לי שמאור התורה עם אחוזים יותר גבוהים...
 
אני חושב שכל הרצון לדמות משהו לדבר אחר זה עקום מיסודו וביטול הייחודיות...
בייחוד כשמשתמשים ומדמים בערכים של 'תרבות מערבית'-"מיתוג" על פני ערכים אמיתיים,
אף אחד לא חולק שחברון מותג ומאור התורה מבחינת מיתוג לא מתקרבת, אבל לדוג' באחוזים של מימוש פוטנציאלי נראה לי שמאור התורה באחוזים יותר גבוהים...

על זה אני לא מתווכח, לא בדקתי.
השאלה מה המסר שלך.
כאשר רוצים לתאר ישיבה, אפשר להרחיב בדיבור מה יש בה ומה אין, אבל זה יקח שעות ויעורר ויכוחים ודיונים. - ולא זה מה שבאים לעשות.
המסר כאן הוא פרסומי, רוצים להגדיר את הישיבה במילים ספורות באופן קליט מה היא.
משוים אותה למותג, וזהו, אמרת הכל.
כשתרצה לשלוח את הבן שלך לישיבה, תבדוק מה זה אומר, אבל לא זה מה שבא לעשות הכותב.
 
על זה אני לא מתווכח, לא בדקתי.
השאלה מה המסר שלך.
כאשר רוצים לתאר ישיבה, אפשר או להרחיב בדיבור מה יש בה ומה אין, אבל זה יקח שעות ויעורר ויכוחים ודיונים. - ולא זה מה שבאים לעשות.
המסר כאן הוא פרסומי, רוצים להגדיר את הישיבה במילים ספורות באופן קליט מה היא.
משוים אותה למותג, וזהו, אמרת הכל.
כשתרצה לשלוח את הבן שלך לישיבה, תבדוק מה זה אומר, אבל לא זה מה שבא לעשות הכותב.
גם אחרי האמור אני דבק בעמדתי שלהיתלות באחרים זה דבר מגעיל...
לא יודע מי הקופירייטר של המסר הפרסומי אבל ההשוואה והדימוי מגוחכים (מה הקשר ביניהם חבל שלא דימו לישיבת חכמי לובלין...)
חוץ ממה שמאור התורה כבר קבעה את מקומה ולא ידוע שעשתה איזו 'חדשה' לשיווק מחדש.
 
גם אחרי האמור אני דבק בעמדתי שלהיתלות באחרים זה דבר מגעיל...
לא יודע מי הקופירייטר של המסר הפרסומי אבל ההשוואה והדימוי מגוחכים (מה הקשר ביניהם חבל שלא דימו לישיבת חכמי לובלין...)
חוץ ממה מאור התורה קבעה כבר את מקומה ולא ידוע שעשתה איזו 'חדשה' לשיווק מחדש.

טוב,
על טעם וריח אין להתווכח.
 
מישהו יכול להסביר לי איך בשנת 2025 אנחנו עדיין מוכנים לקבל את העיוות המקומם הזה שקיים רק אצלנו במגזר החרדי שבנות לא מתקבלות לסמינרים-מוסדות שמתוקצבות 100% ע"י משרד החינוך, וכ"ז רק בגלל שהם ספרדיות, דבר שאין לו אח ורע בשום מקום נורמלי והגיוני?????

הגיע הזמן שלא נסכים לקבל את זה שמעיזים לדחות נערה מסמינר רק בגלל מוצאה (גם אם אנחנו בעצמנו מסודרים...) ונפסיק להיות שפלים שמוכנים שיזלזלו בבנות שחטאם זהו עדתם, ככל שזה יהיה ברור לנו שזה עקום ומעוות בצורה קיצונית זה ייפסק, פשוט לא לתת לזה לגיטימציה!!!
הגם שהטירוף הזה מגיע מאנשים שחשיבותם ויוקרתם בנויה רק ע"י שהם רומסים אחרים....
 
מישהו יכול להסביר לי איך בשנת 2025 אנחנו עדיין מוכנים לקבל את העיוות המקומם הזה שקיים רק אצלנו במגזר החרדי שבנות לא מתקבלות לסמינרים-מוסדות שמתוקצבות 100% ע"י משרד החינוך, וכ"ז רק בגלל שהם ספרדיות, דבר שאין לו אח ורע בשום מקום נורמלי והגיוני?????

הגיע הזמן שלא נסכים לקבל את זה שמעיזים לדחות נערה מסמינר רק בגלל מוצאה (גם אם אנחנו בעצמנו מסודרים...) ונפסיק להיות שפלים שמוכנים שיזלזלו בבנות שחטאם זהו עדתם, ככל שזה יהיה ברור לנו שזה עקום ומעוות בצורה קיצונית זה ייפסק, פשוט לא לתת לזה לגיטימציה!!!
הגם שהטירוף הזה מגיע מאנשים שחשיבותם ויוקרתם בנויה רק ע"י שהם רומסים אחרים....
עקרונית - זו טענה סופר סופר צודקת וכואבת.
אבל.
אולי במקום לבכות למה לא מכניסים אותנו לשם ולשם - נבנה משלנו? ברוך ה' יש מוסדות טובים שלנו, והם הולכים ומתרבים, צריך לעבור אליהם בראש זקוף ודי.
 
ראשי תחתית