התואר ראשון לציון

בנאות דשא

חבר קבוע
הצטרף
5/2/25
הודעות
306
התואר 'ראשון לציון', לכאורה צריך להיות לאדם אחד בדור, כל עוד אנחנו זוכים והקודם איתנו בעולם הזה, לא יוכתר אחריו אף אחד,
מה הקשר בין התואר "ראשון לציון" לבין "הרב הראשי", אמנם המדינה (?) כרכה את התארים זה בזה, אבל מה לנו ולהם?

אשמח להסבר מניח את הדעת (לא פוליטי) ..
 
ראשון לציון, מאז שהגיע לידי הציונים, איבד את כל משמעותו.
והראייה שהגוף הבוחר מורכב גם מאוכלי נבילות וטריפות בעוד שגדולי ישראל לא בהכרח יש להם זכות מילה (לכל היותר זכות השפעה על הגוף הבוחר).
וגם עצם היותו כפוף לחוקי המדינה, ולבג"ץ, כבר הופך אותו מתקיד רוחני המורה על מעלת הנבחר, לתפקיד מדיני גרידא.
הממונה על ענייני הכשרות, והגיורים ועוד, מטעם המדינה.
ומאחר שהמדינה קובעת לכמה זמן יכהן אותו אחד, ממילא הוא מתחלף כל כמה שנים בהוראת המחוקק.
(ראשון לציון, הוא תואר חליפי לחכם באשי שהיה בתורכיה וכאן בארץ כינוהו ראשון לציון, ובמדינה הציונית הוא בעצם "רב ראשי ספרדי").
 
התואר 'ראשון לציון', לכאורה צריך להיות לאדם אחד בדור, כל עוד אנחנו זוכים והקודם איתנו בעולם הזה, לא יוכתר אחריו אף אחד,
מה הקשר בין התואר "ראשון לציון" לבין "הרב הראשי", אמנם המדינה (?) כרכה את התארים זה בזה, אבל מה לנו ולהם?

אשמח להסבר מניח את הדעת (לא פוליטי) ..
התואר ראשון לציון אתה אולי רוצה שהוא יהיה לאדם אחד בדור, אבל כרגע זה לא ככה. כרגע הכללים הם שכל ראשון לציון ממשיך עם התואר הזה עד ועד בכלל.
ראשון לציון, מאז שהגיע לידי הציונים, איבד את כל משמעותו.
והראייה שהגוף הבוחר מורכב גם מאוכלי נבילות וטריפות בעוד שגדולי ישראל לא בהכרח יש להם זכות מילה (לכל היותר זכות השפעה על הגוף הבוחר).
וגם עצם היותו כפוף לחוקי המדינה, ולבג"ץ, כבר הופך אותו מתקיד רוחני המורה על מעלת הנבחר, לתפקיד מדיני גרידא.
הממונה על ענייני הכשרות, והגיורים ועוד, מטעם המדינה.
ומאחר שהמדינה קובעת לכמה זמן יכהן אותו אחד, ממילא הוא מתחלף כל כמה שנים בהוראת המחוקק.
(ראשון לציון, הוא תואר חליפי לחכם באשי שהיה בתורכיה וכאן בארץ כינוהו ראשון לציון, ובמדינה הציונית הוא בעצם "רב ראשי ספרדי").
זו "ראיה" די קלושה כי גם אתה יודע שבפועל מי שמחליט מי יבחר אלו גדולי ישראל (ובעצת הנציגים החרדים, אה"נ)
גם הנסיון שלך "המדינה הציונית" הציונים" בשביל להרחיק אותנו מגדו"י שהחזיקו ומחזיקים בתפקיד די מגוחך
 
נערך לאחרונה:
התואר ראשון לציון אתה אולי רוצה שהוא יהיה לאדם אחד בדור, אבל כרגע זה לא ככה. כרגע הכללים הם שכל ראשון לציון ממשיך עם התואר הזה עד ועד בכלל.

זו "ראיה" די קלושה כי גם אתה יודע שבפועל מי שמחליט מי יבחר אלו גדולי ישראל (ובעצת הנציגים החרדים, אה"נ)
גם הנסיון שלך "המדינה הציונית" הציונים" בשביל להרחיק אותנו מגדו"י שהחזיקו ומחזיקים בתפקיד די מגוחך
אבל ברור לכולם שאם חכמי ישראל היו בוחרים את הרה''ר לישראל זה היה אנשים אחרים לגמרי
האנשים שנבחרים היום זה המועמד הכי הגיוני שיש לו סיכוי להיבחר
[אתה באמת חושב שהרב קלמן בר לדוגמא זה האיש שראוי לתואר הרב הראשי לישראל?]
 
הגוף הבוחר מורכב גם מאוכלי נבילות וטריפות

מי נמצא בגוף הבוחר? הנה הרשימה...

האספה הבוחרת​

הגוף הבוחר לרבנות הראשית מורכב מ-80 רבנים ו-70 אישי ציבור.

70 הרבנים​

70 אישי הציבור​


אם תשימו לב,
חלק מהרבנים הם לא בדיוק המתאימים לבחור מי יהיה 'מרא דארעא דישראל'...

אישי הציבור - חלקם הגדול אינם דתיים ואפילו לא מסורתיים,
והם למרבה החרפה 'בוחרים' את הרב הראשי (את שני הרבנים).

כעת, מה יש לדון בכלל על סמכותו ההלכתית של מי שנבחר לתפקיד הזה?

אלא אם כן הוא גדול בתורה בזכות עצמו, ולא בזכות תוארו הממשלתי.

הרב דוד לאו טען שקיבל הוראה מרבותיו שתפקידו הוא אדמיניסטרטיבי בלבד.

לפחות הוא בגדר 'חכם - המכיר את מקומו'!
 
@MMH
ולך תדע אם ב-10 אנשי ציבור שמינה השר לשירותי הדת
אין כאלו (בעבר, בהווה, בעתיד) שיהדותם בכלל מוטלת בספק.
 
  • תודה
תגובות: MMH
ראשון לציון, מאז שהגיע לידי הציונים, איבד את כל משמעותו.
והראייה שהגוף הבוחר מורכב גם מאוכלי נבילות וטריפות בעוד שגדולי ישראל לא בהכרח יש להם זכות מילה (לכל היותר זכות השפעה על הגוף הבוחר).
וגם עצם היותו כפוף לחוקי המדינה, ולבג"ץ, כבר הופך אותו מתקיד רוחני המורה על מעלת הנבחר, לתפקיד מדיני גרידא.
הממונה על ענייני הכשרות, והגיורים ועוד, מטעם המדינה.
ומאחר שהמדינה קובעת לכמה זמן יכהן אותו אחד, ממילא הוא מתחלף כל כמה שנים בהוראת המחוקק.
(ראשון לציון, הוא תואר חליפי לחכם באשי שהיה בתורכיה וכאן בארץ כינוהו ראשון לציון, ובמדינה הציונית הוא בעצם "רב ראשי ספרדי").

זו "ראיה" די קלושה כי גם אתה יודע שבפועל מי שמחליט מי יבחר אלו גדולי ישראל (ובעצת הנציגים החרדים, אה"נ)
גם הנסיון שלך "המדינה הציונית" הציונים" בשביל להרחיק אותנו מגדו"י שהחזיקו ומחזיקים בתפקיד די מגוחך

כל ישראלי יודע שלא רק הרבנים בוחרים,
ובמקביל לא כל מי שהגיש מועמדות ראוי להיקרא רב.
ההיסטוריה לא התחילה כאן בפורום. (רק להזכיר, שחכם עובדיה נלחם כמה פעמים על התפקיד כדי שלא יבחר מישהו...)
כך שמי שאצלו המונח "ראשון לציון" מהווה חשיבות כלשהי, הוא פשוט תמים.
כיום זה תפקיד מדיני לחלוטין, שבמקרה פעמים רבות אוייש דוקא ע"י דמויות תורניות, ולא תמיד מהשורה הראשונה.
 
נערך לאחרונה:
(ראשון לציון, הוא תואר חליפי לחכם באשי שהיה בתורכיה וכאן בארץ כינוהו ראשון לציון, ובמדינה הציונית הוא בעצם "רב ראשי ספרדי").
למען הדיוק, ראשון לציון הוא תואר לרב העיר ירושלים.
עם הזמן, רבה של ירושלים קיבל מהטורקים בנוסף את משרת החכם באשי (כמדומה לכל אזור א"י), והחל ללבוש מלבושי פאר טורקיים.
משרה זו היתה קיימת בעוד כמה ארצות, וגם שם לבשו הרבנים את אותו הלבוש.
יצויין, כי בתקופות שתפקיד זה הפך לבעל סמכות בעיני הממשל, היו מחלוקות רבות על מינוי התפקיד וכנודע, והחלו להיות מעורבים בזה גורמים פוליטים.
עם עזיבת הטורקים, בטל תפקיד החכם באשי ועמו המחלוקות על התפקיד החסר סמכות.
בשלב מאוחר יותר, החליט הראי"ה קוק על הקמת הרבנות הראשית לישראל, ומונה רב ראשי שיהיה גם 'ראשון לציון' חדש.
אח"כ מוסד הרבנות השתלב בשירותי המדינה.
הבגדים הטורקים, מוזרים מאד בסיפור הזה, כי כבר אין שום קשר לטורקים. היה מתאים יותר שילבשו טלית עם פסים כחולים ומגן דוד באמצע. או כל בגד שמסמל את המדינה שמכוחה הוא בא.
יש אמנם איזה ועד ספרדי בירושלים שהוא כביכול מאשר מצידו את המינויים גם למשרת הראשלצו"ת, ועושה גם מעמד הכתרה נפרד, אבל הגוף המזדקן הזה איני יודע כמה משפחות אם בכלל הוא מייצג, ובודאי שאינו מייצג את כלל תושבי העיר.
 
למען הדיוק, ראשון לציון הוא תואר לרב העיר ירושלים.
לפי מה שידוע לי, הרבנים הראשונים לא רצו לקבל עליהם את התואר גדול החכמים, לכן קבעו שם תואר זה כפשרה.
נראה לי שהרב הראשון שנתכנה בתואר הכבוד הזה היה המהר"ם בן חביב (בעל הגט פשוט)
 
לפי מה שידוע לי, הרבנים הראשונים לא רצו לקבל עליהם את התואר גדול החכמים, לכן קבעו שם תואר זה כפשרה.
נראה לי שהרב הראשון שנתכנה בתואר הכבוד הזה היה המהר"ם בן חביב (בעל הגט פשוט)

מהר"ם גלאנטי (השני) - המג"ן.
 
אבל ברור לכולם שאם חכמי ישראל היו בוחרים את הרה''ר לישראל זה היה אנשים אחרים לגמרי
האנשים שנבחרים היום זה המועמד הכי הגיוני שיש לו סיכוי להיבחר
[אתה באמת חושב שהרב קלמן בר לדוגמא זה האיש שראוי לתואר הרב הראשי לישראל?]
אני לא אדבר לגופו של רב, לא חושב שזה ראוי.
רק אומר: א - יש הבדל בין הרב הראשי הספרדי לבין הרב הראשי האשכנזי, ב - רב אמור להיות גם איש מעש ציבורי ולא רק גדול בתורה.
כל ישראלי יודע שלא רק הרבנים בוחרים,
ובמקביל לא כל מי שהגיש מועמדות ראוי להיקרא רב.
ההיסטוריה לא התחילה כאן בפורום. (רק להזכיר, שחכם עובדיה נלחם כמה פעמים על התפקיד כדי שלא יבחר מישהו...)
כך שמי שאצלו המונח "ראשון לציון" מהווה חשיבות כלשהי, הוא פשוט תמים.
כיום זה תפקיד מדיני לחלוטין, שבמקרה פעמים רבות אוייש דוקא ע"י דמויות תורניות, ולא תמיד מהשורה הראשונה.
אני מכיר את העסק די מקרוב, ובסוף זה כמו שכתבתי לעיל.
 
למען הדיוק, ראשון לציון הוא תואר לרב העיר ירושלים.
עם הזמן, רבה של ירושלים קיבל מהטורקים בנוסף את משרת החכם באשי (כמדומה לכל אזור א"י), והחל ללבוש מלבושי פאר טורקיים.
משרה זו היתה קיימת בעוד כמה ארצות, וגם שם לבשו הרבנים את אותו הלבוש.
יצויין, כי בתקופות שתפקיד זה הפך לבעל סמכות בעיני הממשל, היו מחלוקות רבות על מינוי התפקיד וכנודע, והחלו להיות מעורבים בזה גורמים פוליטים.
עם עזיבת הטורקים, בטל תפקיד החכם באשי ועמו המחלוקות על התפקיד החסר סמכות.
בשלב מאוחר יותר, החליט הראי"ה קוק על הקמת הרבנות הראשית לישראל, ומונה רב ראשי שיהיה גם 'ראשון לציון' חדש.
אח"כ מוסד הרבנות השתלב בשירותי המדינה.
הבגדים הטורקים, מוזרים מאד בסיפור הזה, כי כבר אין שום קשר לטורקים. היה מתאים יותר שילבשו טלית עם פסים כחולים ומגן דוד באמצע. או כל בגד שמסמל את המדינה שמכוחה הוא בא.
יש אמנם איזה ועד ספרדי בירושלים שהוא כביכול מאשר מצידו את המינויים גם למשרת הראשלצו"ת, ועושה גם מעמד הכתרה נפרד, אבל הגוף המזדקן הזה איני יודע כמה משפחות אם בכלל הוא מייצג, ובודאי שאינו מייצג את כלל תושבי העיר.
הרה"ר הספרדי הראשון [הג"ר יעקב מאיר זצ"ל] היה ראשון לציון תחת הטורקים
 
אני מכיר את העסק די מקרוב, ובסוף זה כמו שכתבתי לעיל.

מה אתה מכיר יותר מכל ישראלי ? - סמן בעיגול.
א. כל ישראלי יודע שלא רק הרבנים בוחרים,
ב. ובמקביל לא כל מי שהגיש מועמדות ראוי להיקרא רב.
ההיסטוריה לא התחילה כאן בפורום. (ג. רק להזכיר, שחכם עובדיה נלחם כמה פעמים על התפקיד כדי שלא יבחר מישהו...)
כך שמי שאצלו המונח "ראשון לציון" מהווה חשיבות כלשהי, הוא פשוט תמים.
ד. כיום זה תפקיד מדיני לחלוטין, שבמקרה פעמים רבות אוייש דוקא ע"י דמויות תורניות, ולא תמיד מהשורה הראשונה.
 
מה אתה מכיר יותר מכל ישראלי ? - סמן בעיגול.
א. כל ישראלי יודע שלא רק הרבנים בוחרים,
ב. ובמקביל לא כל מי שהגיש מועמדות ראוי להיקרא רב.
ההיסטוריה לא התחילה כאן בפורום. (ג. רק להזכיר, שחכם עובדיה נלחם כמה פעמים על התפקיד כדי שלא יבחר מישהו...)
כך שמי שאצלו המונח "ראשון לציון" מהווה חשיבות כלשהי, הוא פשוט תמים.
ד. כיום זה תפקיד מדיני לחלוטין, שבמקרה פעמים רבות אוייש דוקא ע"י דמויות תורניות, ולא תמיד מהשורה הראשונה.
יש אופציה לסמן כל התשובות נכונות?
 
ב. ובמקביל לא כל מי שהגיש מועמדות ראוי להיקרא רב.
ההיסטוריה לא התחילה כאן בפורום. (ג. רק להזכיר, שחכם עובדיה נלחם כמה פעמים על התפקיד כדי שלא יבחר מישהו...)
הוא לא תמך ברב יעקב משה טולידנו?
 
ראשי תחתית