בית יוסף להבה
חבר קבוע
- הצטרף
- 20/10/25
- הודעות
- 271
הנה הב"ח בסימן תרע כתב ליישב קושית התוספות כיצד ידעו שהשמן לא נטמא בהיסט, וכתב ליישב וזה לשונו: ואפשר עוד לומר שהיה פיו צר שאינו יכול להכניס בו אצבעו וכיון שאי אפשר ליטמא במגע בעודו בכלי אינו מיטמא נמי בהיסט דלהכי אפקיה רחמנא להיסט בלשון נגיעה לומר לך שכל שאינו מיטמא במגע אינו מיטמא בהיסט (שבת פד ב רש"י ד"ה ודין הוא). עד כאן דבריו.
והובאו דבריו בכמה אחרונים, ועד אחרון בשו"ת אור לציון חלק ד'.
ותמוה לי מאד, דמשמע דכל מה שאינו נטמא באופן זה הוא הכלי, מפני שאינו ראוי לנגיעת פנים, וכלי חרס אינו מיטמא מגבו, אבל לגבי השמן שהוא עצמו ניסט על ידי הסטת הכלי למה שלא ייטמא.
ובעיני היא תימה רבה מאד, ואשמח לשמוע את דעתם של חכמי ורבני הפורום בזה.
והובאו דבריו בכמה אחרונים, ועד אחרון בשו"ת אור לציון חלק ד'.
ותמוה לי מאד, דמשמע דכל מה שאינו נטמא באופן זה הוא הכלי, מפני שאינו ראוי לנגיעת פנים, וכלי חרס אינו מיטמא מגבו, אבל לגבי השמן שהוא עצמו ניסט על ידי הסטת הכלי למה שלא ייטמא.
ובעיני היא תימה רבה מאד, ואשמח לשמוע את דעתם של חכמי ורבני הפורום בזה.