משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,220
אולי לשיטת @משיב כהלכה הוא בכלל לא נחשב "פוסק"
מדוע שלא יהיה פוסק?
חבל סתם להגרר למקומות כאלה...
די כבר להעכיר את הפורום הזה.
לפחות תהיה נאה דורש נאה מקיים?
אולי לשיטת @משיב כהלכה הוא בכלל לא נחשב "פוסק"
חבל סתם להגרר למקומות כאלה...
די כבר להעכיר את הפורום הזה.
הרב מרדכי אליהו זצוק"ל גם דעתו להתיר שתי אצבעות
כי אמרת שאין אף פוסק שמתיר חוץ מהנ"ל. (וכנראה "עברת על כל התורה" ואתה יודע הכל...)מדוע שלא יהיה פוסק?
הרבה ת"ח הסתמכו על המהר"ם אלשקר, לא על מרן זצוק"ל.
(גם אם אתה חושב שאין ראיה משם הם הבינו שכן)
כי אמרת שאין אף פוסק שמתיר חוץ מהנ"ל. (וכנראה "עברת על כל התורה" ואתה יודע הכל...)
וא"כ על כרחך שכוונתך שהוא לא פוסק.
יותר מאוחר אני יביא לך מי כתב בנושא. כרגע זה לא לפני.א. "הרבה ת"ח" זו סיסמה נבובה. נא ציין מי כתב מה כתב ואיפה כתב,
אני ישמח אם בינתיים תביא כאן את גדולי הפוסקים שכתבו לאסור זאת.ג. לא "אני חושב" אלא כך כתבו גדולי הפוסקים,
לפי היתר זה, למה לא נתיר גם לאשה לגלות מהצוואר ומטה כטפח מרובע, וגם מהברך עצמה, כטפח מרובע, וללבוש חצאית מיני המגלה חלק מהברך? אתמהה
מצורף דברי הגר"מ לוי זצ"ל בשו"ת תפלה למשה שהרחיב בזה...לא עברתי על כל התורה, עדיין הדרך ארוכה, אבל על הסוגיא הזו השתדלתי לעבור ולא מצאתי אחרים שהתירו חוץ מהגר"מ פיינשטיין והגר"ע יוסף, הגר"מ פיינשטיין ביאר את דעתו אבל הגר"ע יוסף כתב זאת ברמז ביבי"א והרחיב בכת"י שלא ראינוהו מעולם, ותו לא.
ואם מצאת אחרים, בכבוד. אין צורך לעקוץ, או לבלבל את המוח בכל דרך שהיא. פתח פיך ויאירו דבריך.
אני ישמח אם בינתיים תביא כאן את גדולי הפוסקים שכתבו לאסור זאת.
- מרן הגרע"י זצוק"ל.
(וכן פסק להדיא בכמה מקומות הרב יצחק יוסף שליט"א, וכן שמעתי פעמיים בשיעור של הרב דוד יוסף שליט"א)
- הגאון הרב משה פיינשטיין זצוק"ל.
- הרב מרדכי אליהו זצוק"ל (שו"ת הרב הראשי)
- כן נהגה אשתו של הרב עזרא עטייה זצוק"ל ע"פ הנ"ל.
- כן הודה הרב שמעון בעדני זצוק"ל לרב יצחק יוסף שליט"א. (ואני זוכר גם שסיפר זאת בלויה שלו כמדומני)
- הגאון הרב מאיר מאזוז זצוק"ל (אור תורה תשנ ובעוד מקומות - ועיי"ש מה שכתב על המפקפקים בזה)
- הרב משה לוי זצוק"ל (אור תורה תשמח - ועיי"ש שהאריך בנושא)
- וזה אחרי חיפוש קצר...
ואילו הרב @משיב כהלכה אחרי חיפוש ארוך גילית שרק הרב פיינשטיין זצוק"ל ומרן הגרע"י זצוק"ל מתירים!?
מצורף דברי הגר"מ לוי זצ"ל בשו"ת תפלה למשה שהרחיב בזה...
הבאתי לך רשימה שגדולי ישראל נהגו כן ע"פ המהר"ם אלשקר.ביקשתי ממך לא לכתוב סיסמאות, אלא להביא תשובות מפורטות ומנומקות, ולא להביא את בני הגר"ע ותלמידיו, וכו' וכו', ואתה מעתיק לי לכאן רשימה שלא ראויה לצור על פי צלוחית.
"כן הודה הרב שמעון בעדני"...
"כן נהג אשתו של הרב עזרא עטייה"...
"כן פסק להדיא הרב יצחק יוסף" (מפליא ומפתיע ביותר!)
מעניין, למה הם לא חשבו על זהאין צורך לציין את מי שאסר זאת, כי כל מי שלא התיר, מאז מתן תורה ועד הגר"ע יוסף והגר"מ פיינשטיין, הוא אוסר, כפשטות הרמב"ם והשו"ע שכל שטח הראש צריך להיות מכוסה, ואין שום רמז בדבריו לקולא בפחות מטפח מרובע.
כידוע שהגר"מ לוי דרכו תמיד רק לחזק דברי מרן הגר"ע יוסף זצ"לאינו אלא מחזק את דברי הגר"ע בזה (כמדומה שגם הגר"מ מאזוז לא בא אלא לחזק דברי הגר"ע, ואחריו תלמידו הרב משה לוי) ומטרתו שלא יחבשו פאה נכרית ח"ו רח"ל בטענה שעדיפה על איסור דאורייתא של גילוי ראש המצוי במטפחת.
ולקמן אפרוך את כל דבריו, רק אם תרצה תוסיף להגר"מ פיינשטיין והגר"ע יוסף את הרב משה לוי... (היה גברא רבה אבל נראה כזילותא לצרף אותו אליהם).
ואת הרב מאזוז זצוק"ל ואת הרב מרדכי אליהו זצוק"ל. (ושני בניו של מרן זצוק"ל א"א לצרף כי הרי הם "נוגעים בדבר"...)ולקמן אפרוך את כל דבריו, רק אם תרצה תוסיף להגר"מ פיינשטיין והגר"ע יוסף את הרב משה לוי...
דעת חכם עובדיה שלא מביאים ראיה מנשות רבנים שהלכו עם פאה,את הרב עזרא עטיה זצוק"ל.
מרן שליט"א סיפר ששאלו את הרב עזרא עטיה על כך ואמר שמעיקר הדין הדבר מותר.דעת חכם עובדיה שלא מביאים ראיה מנשות רבנים שהלכו עם פאה,
אבל לעניין 2 אצבעות דעתו שיש ראיה?
אתה ממש מיוחד.מרן שליט"א סיפר ששאלו את הרב עזרא עטיה על כך ואמר שמעיקר הדין הדבר מותר.
זה לא סתם ראיה מהנשים.
אולי במקום סתם לזלזל תנסה להבין קצת.אתה ממש מיוחד.
בהתחלה אתה מביא שכך נהגה אשתו של מרן הגר"ע עטייה זצוק"ל,
וכששואלים אותך שזה לא מתאים עם דברי חכם עובדיה בעניין עדויות,
אז אתה נזכר לחדש שמרן הגר"ע זצוק"ל אמר לבנו של חכם עובדיה (הרב יצחק) שמעיקר הדין מותר.
פלא.
ואת הרב מאזוז זצוק"ל ואת הרב מרדכי אליהו זצוק"ל
הבאתי בהתחלה שככה נהגה אשתו "לרבותא" לומר שלא רק שסבר כן מעיקר הדין אלא אף נהג ככה בביתו.
עיין באו"ת איפה שציינתי וכן בשו"ת בית נאמן ח"ב דיבר על כך.אם יש לך תשובות כהנ"ל מהרב מאזוז
מרן שליט"א סיפר ששאלו את הרב עזרא עטיה על כך ואמר שמעיקר הדין הדבר מותר.
זה לא סתם ראיה מהנשים.
עיין באו"ת איפה שציינתי וכן בשו"ת בית נאמן ח"ב דיבר על כך.
ושני בניו של מרן זצוק"ל א"א לצרף כי הרי הם "נוגעים בדבר"
אתה קורא לזה "שמועות".ועל זה כתבתי לעיל - נא לא להביא שמועות אלא פסקי הלכה.
הרב דוד יוסף שליט"א חלק בכמה מקומות על אביו ולא "נמנע" מכך.זה לא ענין של נוגעים בדבר, הם פוסקים כמותו ואין להם דעה עצמית.
אבל רק את הנ"ל ראיתי ושמעתי, כל עוד לא שמעתי מהם איני מביא מהם ראיה.ואגב, להגר"ע יש עוד בנים וחתנים ותלמידים, פלא עליך שהבאת רק שניים. אבל כולם נחשבים דעה אחת.
תפתח אור תורה תשנ תשובה של הרב מאזוז זצוק"ל בנושא. כרגע אין לי זמן להעלותה. אולי יותר מאוחר.בית נאמן הוא תשובות קצרות באורך של כמה שורות. אם תרצה שנתייחס לזה, הבא את המקור בשלימותו ואל תשלח אותנו לעיין פה ולעיין שם.
אתה קורא לזה "שמועות".
אני קורא לזה "דעת גדולי ישראל".
הרב דוד יוסף
כרגע אין לי זמן להעלותה. אולי יותר מאוחר