למה קשה לכבד גדולים שאינם בשיטתנו? והאם אפשר לפתור את זה?

וזה כאין וכאפס לעומת מה שאמר בדרשה בצעירותו על הגר"מ שטרנבוך
אגב יש הקלטה נוספת שאומר כן [את הכינוי שיש בהקלטה שהוא צעיר] על הר' שטרנבוך גם בזיקנותו [ע"ז נאמר גם כי יזקין לא יסור ממנה]
 
אגב יש הקלטה נוספת שאומר כן [את הכינוי שיש בהקלטה שהוא צעיר] על הר' שטרנבוך גם בזיקנותו [ע"ז נאמר גם כי יזקין לא יסור ממנה]
על המחלוקת עם הגר"מ שטרנבוך, יפה השתיקה (ועי' קובץ תשובות ח"ג סי' כ"ט), אבל זה ממש לא דוגמא לענין יחס הגרע"י לחכמים שחלק עליהם, וד"ב
 
מרגשי הנפש העדינה להבחין בדברים אשר חרגו מגבולם הנצרך להעמדת הלכה על תילה, והנה כאשר חרגו הרי זה בכלל אורייתא הוא קא מרתחא ליה וכבר נהגו ליתן מודעה לביטול לשונות חריפים שנשתרבבו ואין טעם להתפעל כאשר אנו פוגשים בלשונות סוערים.
והנה על פי רוב תורה ועמלה יתנו ישרות ותבונה בנפשו של אדם מה לקרב ומה לרחק אך אין זה מובטח ופעמים שידווה הלב בראותו מופלג שידבר בחוסר תבונה, ובכל זאת לא נסור מציווי הנדרש באת.
 
????
נמק, פרט, הסבר, באר.

כאן לא עסקינן במחלוקת, אלא בהתבטאות של הגר"ע כלפי הגר"מ, כאשר הגר"מ מצידו הזכירו בכבוד גדול: "הנה לפני כמה חדשים פורסם מהגאון רבי עובדיה יוסף, מחבר ספר "יביע אומר", בקונטרס מיוחד ובעיתונים וכן בספרו... ובמחילת כבודו, מטיל בכך מום בקדשים על רובא דרובא של בית ישראל".

ובאשר לזה, אכן

יפה השתיקה
 
כאן לא עסקינן במחלוקת, אלא בהתבטאות של הגר"ע כלפי הגר"מ, כאשר הגר"מ מצידו הזכירו בכבוד גדול: "הנה לפני כמה חדשים פורסם מהגאון רבי עובדיה יוסף, מחבר ספר "יביע אומר", בקונטרס מיוחד ובעיתונים וכן בספרו... ובמחילת כבודו, מטיל בכך מום בקדשים על רובא דרובא של בית ישראל".

ובאשר לזה, אכן
הרבה דברים קרו ממתי שהגר"מ כתב לשון זה עד שהגר"ע אמר מה שאמר, ואני שמח לראות שהדברים נשתכחו מהעולם
 
כפי שאמרו כאן שהציבור הספרדי הפשוט מכבד כל גדול באשר הוא. הבעיה הזאת שהזוכרה כאן מצויה [בציבור הספרדי] בעיקר באלו שהם ת"ח שלמדו ושנו. והיסוד והשורש של תופעה זו נמצא במאמרם של חז"ל "כל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו". ולכן בודאי דוקא הת"ח צריכים לחשוש שלא להיכשל בזה ולהתחזק בעניין זה מאד.
 
כמה נחמד שיש "אנשים נאמנים" שאפשר לתלות בהם כל דבר שלא מתאים לך...

רק שכחת שבדרשתו דיבר על זה במפורש, ואף הזכיר מה שכתב בספרו (שבוודאי יצא מתחת ידו):

"זה לא תלמיד חכם אומר דברים כאלה, זה בושה וחרפה לומר דברים כאלה, דברים תמוהים מאד. כבר כתבתי בספרי נגד זה".

וזה כאין וכאפס לעומת מה שאמר בדרשה בצעירותו על הגר"מ שטרנבוך ומה שכתב על הגר"א טופיק ביביע אומר.
טוב. אז 'נזרום' איתך. זה לא פחות מנורא ואיום.
 
דוקא שאני רואה שרוצים לזלזל במישהוא על זה שהוא אומר דברים שלא כהמקובל
אני מנסה למצוא את האמת שמאחורי הדברים שלו!
 
כמה נחמד שיש "אנשים נאמנים" שאפשר לתלות בהם כל דבר שלא מתאים לך...

רק שכחת שבדרשתו דיבר על זה במפורש, ואף הזכיר מה שכתב בספרו (שבוודאי יצא מתחת ידו):

"זה לא תלמיד חכם אומר דברים כאלה, זה בושה וחרפה לומר דברים כאלה, דברים תמוהים מאד. כבר כתבתי בספרי נגד זה".

וזה כאין וכאפס לעומת מה שאמר בדרשה בצעירותו על הגר"מ שטרנבוך ומה שכתב על הגר"א טופיק ביביע אומר.
ימחלו לי בהקדמות לספריו הוא כותב שאם יצא לפעמים מחוץ לשורה ופגע באיזה ת''ח, אורייתא קמרתחא ליה בההיא שעתא. ומגלה דעת שדבריו בטלים ומבוטלים. אז למה לעשות מזה תורה?
ובפרט שהיו אלו אולי עשרה התבטאויות פחות או יותר כל ימי חייו שיצאו לאור עולם...
ולהפוך זאת לדרך זה לא הדרך
 
זה נסיון ככל הנסיונות.

והוא בא מהמון גאווה עצמית. תמיד קשה יותר לקבל את האחר.

האדמו"ר מטשורטקוב זצ"ל אמר על דברי הרמב"ם הידועים "כשם שאין פרצופיהם שווים כך דעותיהם". הוא אמר, שהפרצוף שלו שונה זה לא מרגיז אותך. ולמה שהדעה שלו שונה זה כן מרגיז?
 
בלת"ק

זה לא כ"כ קשה, אלא שיש אנשים מסויימים שקשה להם לכבד רבנים מסויימים ודו"ק.
 
לדוגמא, לאחרונה ראיתי בדין קטן שהגדיל בימי הספירה (חזו"ע יו"ט עמ' רכ"ג) שכתב על ידידו הגרב"צ אבא שאול:
"ואין זה אמת, שאין זה הביאור של תמימות, ולא זו הדרך ולא זו העיר לפרש פירוש לא נכון כדי לחלוק על הפוסקים הנ"ל ולעשות מעשה להכנס לספק ברכה לבטלה"
וכבר נתברר באשכולות סמוכים שכל גדולי הדור כמו הרב בן ציון בפרט זה. ואין אחד שחושש לדברי מרן הגרע"י.
וכוווולם כולל ההר צבי, הגרי"ש הגרש"ז וכו כו' פוסקי כמוהו.
ושגם החידוש של הרב בן ציון כתוב בגדולי האחרונים השו"מ האתוון דאו' ועוד.
 
זה לא כ"כ קשה, אלא שיש אנשים מסויימים שקשה להם לכבד רבנים מסויימים ודו"ק
????
חושב שזה להתכחש לכוחות שלנו ולמציאות החיים, וגובל בחוסר כנות.
איני יודע מי רבך המרכזי, אני חושב שאם יציגו לך את המנהיגים והמשפיעים של הקבוצה האחרת שכנגדך יוקשה לך לתת להם את הכבוד האמיתי הראוי להם.
 
ראשי תחתית