למה בציבור החרדי אין די מודעות להימנע מעשיית דברים מסוכנים?

צריך לחשוב למה זה, אבל במציאות, בציבור החרדי יש אנשים שאם תגיד להם שמסוכן לחצות כביש ברמזור אדום, הם לא יקשיבו לך.
ואם תגיד להם שהגר"ח קנייבסקי היה נוהג לא לחצות ברמזור אדום, זה ישכנע אותם
התשובה זועקת מתוך עצם מה שכתבת: כי חלק גדול בציבור החרדי עובד "אלילים", ולא עובד את הקב"ה!!
 
התשובה זועקת מתוך עצם מה שכתבת: כי חלק גדול בציבור החרדי עובד "אלילים", ולא עובד את הקב"ה!!
לא, הם לא מסתכלים על חוקי ותקנות הבטיחות בדרכים כעל הלכה, אלא כעל משהו נודניק ומציק של החילונים שונאי הדת וכו
 
התשובה זועקת מתוך עצם מה שכתבת: כי חלק גדול בציבור החרדי עובד "אלילים", ולא עובד את הקב"ה!!

לא, הם לא מסתכלים על חוקי ותקנות הבטיחות בדרכים כעל הלכה, אלא כעל משהו נודניק ומציק של החילונים שונאי הדת וכו
אלו ואלו דברי אלוקים חיים
 
לא ברור לי אם השאלה רטורית או אתה באמת שואל?
אתה ידוע לי כאיש חכם ולא צריך להפשיט לו כל דבר...
אבל אין לי בעיה לענות ברחל בתך הקטנה אם אצטרך

אינך צריך להפשיט לי,
אני שואל בשביל הקורא.
שאלה רטורית.
 
לא, הם לא מסתכלים על חוקי ותקנות הבטיחות בדרכים כעל הלכה, אלא כעל משהו נודניק ומציק של החילונים שונאי הדת וכו
איך בטיחות קשור לחילונים או לשונאי דת???
אדרבה, זה שלנו!
ועזוב רגע תורה ודת? האם זה לא שכל בריא והגיון פשוט? גם זה אין להם?
 
ולמה הם מסתכלים כך ?
כי באמת הפריץ עושה הרבה דברים בשביל להציק לנו, אבל אנחנו צריכים לעשות את ההבדלה, ואת זה קשה לחלק מהציבור לעשות.
למה הם מתקשים בזה? אולי הם חושבים שאם הם יכירו בהנהגת הפריץ בחוק א' זה יגרום לבנים להכיר בו גם בחוק ב', יתכן.
 
איך בטיחות קשור לחילונים או לשונאי דת???
אדרבה, זה שלנו!
צודק, אבל תקנות הבטיחות לא כ"כ מפורטים ברש"י או ברמב"ם אלא יותר בחוקים וחוקי עזר ותקנות וסעיפים עם חתימות של אישים גלויי ראש.
ועזוב רגע תורה ודת? האם זה לא שכל בריא והגיון פשוט? גם זה אין להם?
באמת שאלה.
 
כי באמת הפריץ עושה הרבה דברים בשביל להציק לנו, אבל אנחנו צריכים לעשות את ההבדלה, ואת זה קשה לחלק מהציבור לעשות.
למה הם מתקשים בזה? אולי הם חושבים שאם הם יכירו בהנהגת הפריץ בחוק א' זה יגרום לבנים להכיר בו גם בחוק ב', יתכן.

אבל אנחנו חלק מהחוק, יש לנו נציגים ושרים.
ועוד, זה הגיון בריא שלא עושים מעשים מסוכנים ?
אז למה ההתנקות הזו ? - והשאלה לא מופנית אליך אל אל אלו שאחראים עליך, קרי: המנהיגות הרוחנית... (ככל וישנה כזו).
 
כשיש קבוצת בחורים שעולה על מנוף, בעולם מתוקן - יש משטרה שתפקידה להתריע

אני שמעתי את הכרוז מתריע "הבחור עם החולצה הלבנה והחליפה, נא לרדת מהמנוף, זה סכנת נפשות".

אבל הבחור עם החולצה והחליפה לא הקשיב (כנראה בגלל שהכרוז היה ספציפי מדי).
 
אינך צריך להפשיט לי,
אני שואל בשביל הקורא.
שאלה רטורית.
בסדר גמור! אני באמת שאלתי כי לא חשבתי שאתה מסוג האנשים שלא יבינו את זה לבד...
ובשביל הקורא הסתמי, באמת הייתי עונה ומסביר, אבל אני לא רוצה שאחרים לא יבינו או יוציאו את דבריי מהקשרם. אז אני מעדיף להשאיר את זה ככה, וכל מי שהוא חכם, יבין לבד, כמוך.
אם הרבה ישאלו ואני רואה שלא מובן אז אני יסביר כמו שצריך כי זה באמת נושא חשוב ורחב מאד
 
אני שמעתי את הכרוז מתריע "הבחור עם החולצה הלבנה והחליפה, נא לרדת מהמנוף, זה סכנת נפשות".

אבל הבחור עם החולצה והחליפה לא הקשיב (כנראה בגלל שהכרוז היה ספציפי מדי).
זה היה בסוף העצרת אחרי שנודע על המקרה המצער מיהרו להכריז שוב ושוב.
לאורך כל העצרת לא שמעתי מילה בנושא. מילה. עצוב.
אולי אם היו מכריזים מראש ופועלים מראש - לא היו צריכים להכריז בסוף בלחץ כל שלוש שניות.
 
אני שמעתי את הכרוז מתריע "הבחור עם החולצה הלבנה והחליפה, נא לרדת מהמנוף, זה סכנת נפשות".

אבל הבחור עם החולצה והחליפה לא הקשיב (כנראה בגלל שהכרוז היה ספציפי מדי).

לא, כי בחור בד"כ לא נוהג להקשיב לכרוז.
 
תמונה קלאסית אצלנו כל הילדים יושבים על מעקה בגובה 3 מטר לפחות
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot 2025-10-30 235940.png
    Screenshot 2025-10-30 235940.png
    1.1 מגה-בתים · צפיות: 33
יש לנו החרדים איזושהי סלידה מובנית מחוקי המדינה.
והרבה פעמים לא מפרידים בין תכלת לקלא אילן. כלומר, חוקי הבטיחות בדרכים ובכלל הם מצווה של "ונשמרתם".
וצריך לחדד שזה לא קשור אחד לשני.
המדינה היא כופרת ואנו צריכים לשמור על כללי הבטיחות כי היות הגוף בריא מדרכי עבודת ה'.
 
השאלה איך מחדירים את ההבחנה הזו ?
כתבתי איפשהו לקחת את החוקים הרלוונטים "לתרגם" אותם להלכתית ולהוציא כספר הלכתי לכל דבר ועניין עם הסכמות של גדולי הרבנים. אולי זה יחדד את הרעיון, אבל לכאורה יהיה צורך לתרגם אותו להלכתית של כל מגזר אצלנו עם הסכמות והארות הרבנים שלהם.
 
חשבתי על יסוד פשוט יותר.
הגוף הוא לא שלנו הוא של הקב"ה, שנתן לנו את גופנו במתנה על מנת שנוכל לעבוד אותו ביראה ואהבה.
אין לנו שום רשות לחבל בגוף שלנו.
אפשר ללמוד את שורשי המצוה של ונשמרתם בחינוך.
 
כתבתי איפשהו לקחת את החוקים הרלוונטים "לתרגם" אותם להלכתית ולהוציא כספר הלכתי לכל דבר ועניין עם הסכמות של גדולי הרבנים. אולי זה יחדד את הרעיון, אבל לכאורה יהיה צורך לתרגם אותו להלכתית של כל מגזר אצלנו עם הסכמות והארות הרבנים שלהם.

רק חסר שיתחילו לעשות פלפולים וגדרים וכו'.
צריך פשוט להתחיל לחנך.
לדבר ע"ז בחיידרים יום יום שעה שעה.
כמו כל שיחה של השקפה.
 
שיש במשמעות אלו הלשונות שצריך האדם לשמור את נפשו שלא יביא את עצמו לידי סכנה, אף על גב שפשוטן של אלו הכתובים לא מיירי בזה (עוסק בזה), מכל מקום סמכו חז"ל על מקראות הללו ואסרו כל הדברים המביאין את האדם לידי סכנה.
לבוש.
 
שיש במשמעות אלו הלשונות שצריך האדם לשמור את נפשו שלא יביא את עצמו לידי סכנה, אף על גב שפשוטן של אלו הכתובים לא מיירי בזה (עוסק בזה), מכל מקום סמכו חז"ל על מקראות הללו ואסרו כל הדברים המביאין את האדם לידי סכנה.
לבוש.

כבר התחלת עם פלפולים,
וזה עוד לפני שיצא הספר.
כשהוא יצא מה יהיה ?
 
ראשי תחתית