עיין במאמר המצורף באורך.
תורף המאמר, שב'כל' הסידורים הקדומים, גם של ספרד וגם של שאר העדות, וכן בראשונים, לא כתוב להוסיף בשבת ויו"ט 'או"א רצה נא במנוחתנו', ואין זה השמטה בעלמא, דלא יתכן 'שכולם' ישמיטו רק את ההוספה הזו בעוד שאת כל ההוספות האחרות של שבת מזכירים.
הלבוש כתב להוסיף, וכך התפשט אט אט באשכנז. אולם בספרד שמרו על המסורת הקדומה, וכפי שהעידו והזהירו המשפטי עוזיאל והנתיבי עם שאין לשנות מהמסורת.
בסידור חוקת עולם היה הראשון ששינה אצל הספרדים, וכן הכה"ח העתיק בשתיקה את הלבוש, וכן הוא בסידורי הבבלים האחרונים, ובאופן מפתיע כן פסק בשו"ת יבי"א ח"א סי' ל"ח.
אולם הדברים תמוהים לעזוב את כל הראשונים ומנהג ספרד ולעשות כדעת הלבוש והבבלים האחרונים.
הטעם שאין להוסיף משפט זה, משום שמוסיפים רק דברים שהם משותפים לשבת ויו"ט, כמו את יום השבת ויום חג המצות וכו', באהבה וברצון בשמחה ובששון וכו'. אולם להזכיר הזכרה רק של שבת כמו רצה נא במנוחתנו ללא סמיכות של יו"ט - אין להזכיר [זוהי סברא שכתב מחבר המאמר. גם מי שלא מוצא חן בעיניו הסבר זה - אין סיבה לשנות ממנהג כל ישראל, אלא יחפש הסבר אחר].
אמנם אין אלו דברים שהעולם עומד עליהם, ומי שאמר משפט זה לא עשה איסור. אבל יש להעמיד את המנהגים הקדומים על עמדם וקיומם, ולכן יש להודיע בשער בת רבים את הדין הנ"ל.
תורף המאמר, שב'כל' הסידורים הקדומים, גם של ספרד וגם של שאר העדות, וכן בראשונים, לא כתוב להוסיף בשבת ויו"ט 'או"א רצה נא במנוחתנו', ואין זה השמטה בעלמא, דלא יתכן 'שכולם' ישמיטו רק את ההוספה הזו בעוד שאת כל ההוספות האחרות של שבת מזכירים.
הלבוש כתב להוסיף, וכך התפשט אט אט באשכנז. אולם בספרד שמרו על המסורת הקדומה, וכפי שהעידו והזהירו המשפטי עוזיאל והנתיבי עם שאין לשנות מהמסורת.
בסידור חוקת עולם היה הראשון ששינה אצל הספרדים, וכן הכה"ח העתיק בשתיקה את הלבוש, וכן הוא בסידורי הבבלים האחרונים, ובאופן מפתיע כן פסק בשו"ת יבי"א ח"א סי' ל"ח.
אולם הדברים תמוהים לעזוב את כל הראשונים ומנהג ספרד ולעשות כדעת הלבוש והבבלים האחרונים.
הטעם שאין להוסיף משפט זה, משום שמוסיפים רק דברים שהם משותפים לשבת ויו"ט, כמו את יום השבת ויום חג המצות וכו', באהבה וברצון בשמחה ובששון וכו'. אולם להזכיר הזכרה רק של שבת כמו רצה נא במנוחתנו ללא סמיכות של יו"ט - אין להזכיר [זוהי סברא שכתב מחבר המאמר. גם מי שלא מוצא חן בעיניו הסבר זה - אין סיבה לשנות ממנהג כל ישראל, אלא יחפש הסבר אחר].
אמנם אין אלו דברים שהעולם עומד עליהם, ומי שאמר משפט זה לא עשה איסור. אבל יש להעמיד את המנהגים הקדומים על עמדם וקיומם, ולכן יש להודיע בשער בת רבים את הדין הנ"ל.