מדוע לא מברכים שהחיינו על מצוות ספירת העומר?

החש בראשו

סייג לחכמה שתיקה!
הצטרף
22/12/24
הודעות
646
מיקום
אורו של עולם
התעוררה לי שאלה למה לא מברכים שהחיינו על ספירת העומר?
לשיטת הבה"ג לכאו' ניחא, כי חששו שמא יפסיד יום אחד ונמצאת הברכה לבטלה.
 
אבל עדיין היא מצוה בפני עצמה.
אבל לא שייך לומר ''שהחיינו'' עד שלא נגמרת הספירה, גם אם נימא דלא כהבה''ג, דבוודאי לא שייך לומר שהם 49 מצוות שונות ונומר כל יום שהחיינו, אלא זה אותה מצוה שנמשכת מ'ט יום, ומהאי ועמט (לחלק מן האחרונים) אין מברכין שהחיינו בבדיקת וביעור חמץ, כיון שהם רק 'הכנה' למ''ע ד''תשביתו'' שנוהגת בע''פ בחצות, למרות שגם ע''י ביעור החמץ מקיים מצוה, כנ''ל בנידו''ד לענ''ד הוא רק הכנה לחג השבועות, דמצוות חג השבועות למעשה מתחילה ע''י ספירת מ'ט יום תמימות,

יש עוד טעם באחרונים שכתבו שאין לברך שהחיינו כי זה 'זכר למקדש' ולא שייך לברך ע''ז שהחיינו כי הרי אנו מצפים לבנין ביהמ'ק בכל יום, אבל קשה ע''ז מלולב בסוכות שחל בשבת
 
כמדומה שאחד מגדולי מפרשי הש"ע כתב ליישב, שהלא ספיה"ע בזה"ז היא זכר למה שהיה בביהמ"ק, וממילא יש בזה צער על החרבן ולא שייך שהחיינו.
והקשו עליו מלולב כשיו"ט א' חל בשבת דאז הוא רק זכר. ואיני זוכר מה כ' ליישב.
 
ראשי תחתית