מה דעת רבותינו על ההפגנות ועל גזירת הגיוס?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
איומים של מאפיה הכוונה לתלמידים שבאים לאיים על רב שלהם על עצירת תקציבים. לא התכוונתי לאיומים מהסוג שהזכרת.
זה באמת לא נעים שאחרי שמרן הגאב"ד לא השתתף בועדת הרבנים לענין חוק הגיוס לבקשת מרן רה"י הגר"מ צדקה!
ושוב פעם חתם יחד עם הגר"מ צדקה והגרי"ח סופר על העצרת, ולהזכיר - אלו רבני 'עמלי התורה'!...
והחתימה הזו לא מצאה חן בעיני מרן הגר"א סלים שהתבטא על כך בחומרה בפני ראשי האיגוד, והם חששו מההשלכות...,
והוצרכו לדבר עם מרן הגאב"ד שיחזור בו, ואכן חזר בו מפני ההשלכות...
אז מה שנשאר לעשות במצב הזה, זה להגיד שרימו ורימו ורימו..........
אין מה לעשות, מי שחלק מהמערכת הפוליטית יש לזה מחיר, יתכן שבמכלול זה משתלם, אבל חופשי הוא כבר לא, וכידוע...
 
הם מתייעצים זה עם זה כידוע לכל בר בי רב.
באמת בעדינות
מתייעצים? או מקבלים את דעתו?
ולמה לא לשתף עוד גדולים
בגלל שהרב צדקה לא במועצת ולא קשור לשס אין לו דעה בנושא חשוב זה
ובעיקר למה אסור לדבר על זה
למה אנו רדומים
וכי לקחו לנו את היכולת לדבר
חייבים לשתוק????
 
באמת בעדינות
מתייעצים? או מקבלים את דעתו?
ולמה לא לשתף עוד גדולים
בגלל שהרב צדקה לא במועצת ולא קשור לשס אין לו דעה בנושא חשוב זה
ובעיקר למה אסור לדבר על זה
למה אנו רדומים
וכי לקחו לנו את היכולת לדבר
חייבים לשתוק????
הגה"ק הגר"מ צדקה הוא עיר וקדיש מן שמיא נחית, גדול אמיתי מכל הבחינות.
הלואי שנזכה בעוה"ב לראות את ידית דלתו!
אבל כיון שאינו משתתף בבחירות, ואינו מורה להצביע, מטבע הדברים לא ייתיעצו עימו.
בדיוק כמו שלא מתייעיצים עם סטמער, כי אינם שייכים, ולא כי אינם גדולים.
הרבה מגדולי הדור הליטאים נמצאים בקביעות אצל האדמו"ר מתו"א, אבל לא יתייעצו עימו בעניני גיוס כי אינו שייך.
כך טבעו של עולם.
 
זה לא משנה אם מתייעצים או מקבלים דעתו,
גם אם מקבלים דעתו, זה בגלל שמבינים שכך צריך, וכך הם החליטו, וזה לא הנושא שלנו!
 
כמובן דעתו של מרן הגרמ"ה בעניין זה מאוד דומיננטית
אבל אם מותר לשאול
האם הוא מכריע לבדו? האם היתה ישיבה עם מרן הרב צדקה ללבן את הנושא?
נראה שמרן הגר"א סלים כפוף אך ורק לדעתו וא"כ חזרנו לימי הביניים שאין לספרדים דעת תורה
אני כותב בעדינות מכאב אבל אין ספק שיש כאב בציבור על עניין הגיוס הן מבחינה רוחנית והן מבחינה תקציבית וכד'
ואין ע"ז כמעט דיבורים
למה כ"כ חוששים ממה יאמרו
נראה שר אחד מוותר על כסאו ומשכורתו
הבעיה שאין איום אמיתי
אם היינו אומרים ברור בלי למצמץ
חוק לימוד התורה או עם ביבי או עם לפיד!!!!
זה היה עובר מזמן
הרי נתנו לנו דף ריק עם חתימה
וכי אנו מחוייבים למישהו מלבד לתורה
א. אם ישנה מחלוקת (אני מדגיש אם) בין מרן רה"י הגר"א סלים שליט"א לרבנים אחרים, האם כבודו הוא זה שיאמר למרן רה"י שליט"א כיצד להתנהל, עם מי לערוך ישיבות התייעצות, וממי מושפעת דעתו?
זה שמרן רה"י שליט"א סבור בנושא כמו מרן הגמ"ה הירש שליט"א ולא כמו רבנים אחרים, לא אומר שהוא כפוף לדעתו, זה אומר שהוא לא כפוף לרבנים האחרים.
ב. גם אם פרקטית אתה צודק, ההכרעה בכל הנ"ל מסורה ביד דעת תורה של מרנן ורבנן שליט"א, ובניגוד לפעמים אחרות שטענו עסקנים וכו' כאן מרנן ורבנן הביעו את דעתם מפורשות, ברוך שמסר עולמו לשומרים.
הבעיה העיקרית שפרקטית אתה לא צודק. פעם סוגיית הגיוס העסיקה מנדט או שניים מהציבור בלבד, והדבר בא לידי ביטוי רק אצל פוליטיקאים שגירדו את אחוז החסימה והתסיסו את אותו המנדט. כיום הסוגייה מעסיקה את כל הציבור בארץ, הוריהם אחיהם וקרובי משפחתם של הנופלים, ובדרך הטבע הממשלה הבאה שתקום היא "ממשלת אחדות - רק לא חרדים" ח"ו, וממילא הדרך היחידה לכאו' היא רק לחוקק חוק שישתמע לשני פנים ובפועל יפטור את כל בני הישיבות מגיוס, וזה לא יתכן אם תהיה התלהמות תקשורתית נוספת כלפי הנושא. אין שום דרך אחרת באופק חוץ מלדפוק את הראש בקיר.
 
נערך לאחרונה:
האם הוא מכריע לבדו? האם היתה ישיבה עם מרן הרב צדקה ללבן את הנושא?
מה אתה רוצה מהרב צדקה ? הרב צדקה קנאי ...
נראה שמרן הגר"א סלים כפוף אך ורק לדעתו
בעיקר לר' דוב - לפי מה שידוע לי (וי''ט שרמ''ה כפוף לר''ד ולא משנה לא נאריך)
וא"כ חזרנו לימי הביניים שאין לספרדים דעת תורה
מתי כן היה לספרדים דעת תורה ? (אם תאמר בימי הרב עובדיה, הרי אז חלקים גדולים מהצבור הספרדי ישבתי לא קיבל כלל את הנהגתו אלא את הרב שך)
ואין ע"ז כמעט דיבורים
למה כ"כ חוששים ממה יאמרו
נראה שר אחד מוותר על כסאו ומשכורתו
הבעיה שאין איום אמיתי
אם היינו אומרים ברור בלי למצמץ
חוק לימוד התורה או עם ביבי או עם לפיד!!!!
זה היה עובר מזמן
הרי נתנו לנו דף ריק עם חתימה
וכי אנו מחוייבים למישהו מלבד לתורה
בוקר טוב
 
זה באמת לא נעים שאחרי שמרן הגאב"ד לא השתתף בועדת הרבנים לענין חוק הגיוס לבקשת מרן רה"י הגר"מ צדקה!
ושוב פעם חתם יחד עם הגר"מ צדקה והגרי"ח סופר על העצרת, ולהזכיר - אלו רבני 'עמלי התורה'!...
והחתימה הזו לא מצאה חן בעיני מרן הגר"א סלים שהתבטא על כך בחומרה בפני ראשי האיגוד, והם חששו מההשלכות...,
והוצרכו לדבר עם מרן הגאב"ד שיחזור בו, ואכן חזר בו מפני ההשלכות...
אז מה שנשאר לעשות במצב הזה, זה להגיד שרימו ורימו ורימו..........
אין מה לעשות, מי שחלק מהמערכת הפוליטית יש לזה מחיר, יתכן שבמכלול זה משתלם, אבל חופשי הוא כבר לא, וכידוע...
עם כל הביטחון עצמי
לא מדייק בפרטים זה פירגון בשבילך
אי ההשתתפות בועדה אינה קשורה בכי הוא זה למרן הרב צדקה
והחתימה על המכתב היא כמו שהובהר כבר והובא כאן
מרן הגרשי"ז מכבד ובקשר עם מרן הרב צדקה וכן עם מרן הרב סלים
לעצרת תפילה שאינה כנגד מישהו אפשר לחתום
אבל כשמתברר שיש בזה גם כוונה [של העסקנים] לפגוע בצד או ברב מהצד השני
כאן כבר אין זה המקום
ואמר לי ת"ח גדול שהיה שם והוא בדעה די קיצונית בעניין שנאמרו שם משפטים שהם חוצפה כנגד גדו"י
ובכל אופן לתלות בגדו"י שמשלמים מחיר ומשנים דעתם בגלל קשר למערכת הפוליטית זה חוצפה וראוי שתחזור בך!!!
 
הסימן אם יש דעת תורה הוא אם יש כאלו שמנסים לדחות את דעת התורה בכל מיני טענות, תירוצים,
השאלה מי מנסה לדחות
זה שיש דעות שונות בין גדו"י אי"ז חיסרון ותמיד היה כך
הנידון כאן הוא למה לא יוצרים חיבור על העיקר שבו כולם מסכימים
הרי לא מדובר כאן באנשי סאטמר או הפלג [אולי הם מנסים לרכוב על זה אבל הרב צדקה אינו שם]
וא"כ למה לטובת הציבור א"א להגיד בדעה ברורה שהתורה היא חיינו
הרי מכתב מהרב סלים לעצור שלא נראה בחור ישיבה כמו שפורסם הוא גם נותן דלק לחילונים, אלא בגלל שאנו לא מוותרים גם עליו הרב סלים טרח לכתוב לו מכתב חיזוק
אז כולנו באותו דעה
 
זה באמת לא נעים שאחרי שמרן הגאב"ד לא השתתף בועדת הרבנים לענין חוק הגיוס לבקשת מרן רה"י הגר"מ צדקה!
ושוב פעם חתם יחד עם הגר"מ צדקה והגרי"ח סופר על העצרת, ולהזכיר - אלו רבני 'עמלי התורה'!...
והחתימה הזו לא מצאה חן בעיני מרן הגר"א סלים שהתבטא על כך בחומרה בפני ראשי האיגוד, והם חששו מההשלכות...,
והוצרכו לדבר עם מרן הגאב"ד שיחזור בו, ואכן חזר בו מפני ההשלכות...
אז מה שנשאר לעשות במצב הזה, זה להגיד שרימו ורימו ורימו..........
אין מה לעשות, מי שחלק מהמערכת הפוליטית יש לזה מחיר, יתכן שבמכלול זה משתלם, אבל חופשי הוא כבר לא, וכידוע...
מה לא נעים בדיוק
וכי אין חילוקי דעות בין הרבנים
אני שמעתי על כמה ויכוחים בין הגרשי"ז לגרא"ס ועדיין הם בקשר
גם ישיבת פורת יוסף מקבלת תקציבים כמו סלבודקה וחברון
היחיד שאין לו מוסד עם עול כספי זה הרב זפראני שאולי זה בנשיאותו אבל אין לו כלל קשר לתיקצוב וכ'
יש בדבריך חשש כפירה בתורה ובלומדיה
 
מה אתה רוצה מהרב צדקה ? הרב צדקה קנאי ...

בעיקר לר' דוב - לפי מה שידוע לי (וי''ט שרמ''ה כפוף לר''ד ולא משנה לא נאריך)

מתי כן היה לספרדים דעת תורה ? (אם תאמר בימי הרב עובדיה, הרי אז חלקים גדולים מהצבור הספרדי ישבתי לא קיבל כלל את הנהגתו אלא את הרב שך)

בוקר טוב
לא ענית על כלום
הרב צדקה לא סאטמר ולכן שאלתי למה לא יושבים איתו
וכי לא מגיע לציבור הנהגה של כל הרבנים
ברור שלספרדים יש יותר מה להפסיד
ואי"צ להיות כפופים לרבנים הליטאים
 
לא נעים שצריך להצדיק ולהסביר בפיתולים שונים מה השתנה...
בודאי שכך צריך להיות שגם כשיש חילוקי דעות, עדיין להיות בקשר, ת"ח מרבים שלום בעולם ואין זה הנושא.

כשמרן הגר"ש בן שמעון זצ"ל נכנס למועצת הוא אמר לאחד מבני משפחתו שהוא יודע שלא יהיה לגמרי בידו לשנות דברים בהתנהלות של הפוליטיקה,
וכך הוא שמע בזמנו מחכם שבתאי אטון ע"ה שאמר לו בפרישתו מהמועצת, שכשנמצאים בפנים יש יותר מניעה.

בודאי שיש בזה מדרגות ודרגות שונות, על מה שוברים את הכלים ועל מה לא, מה נקרא שינוי דעת ומה נקרא התגמשות מסוימת בטקטיקה,
ופה בודאי שיש השפעה, זה לא חשש כפירה ולא חוצפה, ברור ופשוט לכל בר דעת.
זה שהרב זעפראני לא להשתתף בעצרת, זה לא אומר שהוא שינה דעתו בעניינה, זה רק מחיר מסוים,

גם אם העול הכספי של המוסדות לא על הרב זעפראני, והוא לא קשור לתיקצוב,
אבל אחרי שזה בנשיאותו זה בהחלט אופציה מצד המערכת הפוליטית לאיים על האחראיים שאם... יהיו השלכות..
לא נולדנו אתמול, השיטות האלו מוכרות וידועות, ואפשר לעשות את זה גם עם איצטלא רבנית, זה קיים בכל מקום, גם בפוליטיקה של אחינו...

ולגופו של ענין, אין כאן הבעת דעה לכאן או לכאן, רק אחרי כל המלל שנכתב כאן, אז במחשבה שניה ועם ידיעות מבפנים, מוצגת כאן הסתכלות אחרת.
 
לא נעים שצריך להצדיק ולהסביר בפיתולים שונים מה השתנה...
בודאי שכך צריך להיות שגם כשיש חילוקי דעות, עדיין להיות בקשר, ת"ח מרבים שלום בעולם ואין זה הנושא.

כשמרן הגר"ש בן שמעון זצ"ל נכנס למועצת הוא אמר לאחד מבני משפחתו שהוא יודע שלא יהיה לגמרי בידו לשנות דברים בהתנהלות של הפוליטיקה,
וכך הוא שמע בזמנו מחכם שבתאי אטון ע"ה שאמר לו בפרישתו מהמועצת, שכשנמצאים בפנים יש יותר מניעה.

בודאי שיש בזה מדרגות ודרגות שונות, על מה שוברים את הכלים ועל מה לא, מה נקרא שינוי דעת ומה נקרא התגמשות מסוימת בטקטיקה,
ופה בודאי שיש השפעה, זה לא חשש כפירה ולא חוצפה, ברור ופשוט לכל בר דעת.
זה שהרב זעפראני לא להשתתף בעצרת, זה לא אומר שהוא שינה דעתו בעניינה, זה רק מחיר מסוים,

גם אם העול הכספי של המוסדות לא על הרב זעפראני, והוא לא קשור לתיקצוב,
אבל אחרי שזה בנשיאותו זה בהחלט אופציה מצד המערכת הפוליטית לאיים על האחראיים שאם... יהיו השלכות..
לא נולדנו אתמול, השיטות האלו מוכרות וידועות, ואפשר לעשות את זה גם עם איצטלא רבנית, זה קיים בכל מקום, גם בפוליטיקה של אחינו...

ולגופו של ענין, אין כאן הבעת דעה לכאן או לכאן, רק אחרי כל המלל שנכתב כאן, אז במחשבה שניה ועם ידיעות מבפנים, מוצגת כאן הסתכלות אחרת.
תוכל לכתוב כמה תזות שאתה רוצה, אבל יש כאן כמה (שאני מכיר) שכתבו מבפנים שהגאב"ד חזר בו משום שרימו אותו ולא משום סיבה אחרת.
כל מה שכתבת הוא לפלפולא בעלמא כי האי ואולי.
 
לא ענית על כלום
הרב צדקה לא סאטמר ולכן שאלתי למה לא יושבים איתו
וכי לא מגיע לציבור הנהגה של כל הרבנים
ברור שלספרדים יש יותר מה להפסיד
ואי"צ להיות כפופים לרבנים הליטאים
הרב מצדקה מאד חריף בנושא של הגיוס כבר שנים.
 
לא,
אבל הרב זעפראני מספיק משופשף ומנוסה בדברים מעין אלו,
גם מתוקף תפקידו כדיין, גם מניסיון העבר, וגם בנושא הזה ספציפי.
 
השאלה מי מנסה לדחות
זה שיש דעות שונות בין גדו"י אי"ז חיסרון ותמיד היה כך
הנידון כאן הוא למה לא יוצרים חיבור על העיקר שבו כולם מסכימים
הרי לא מדובר כאן באנשי סאטמר או הפלג [אולי הם מנסים לרכוב על זה אבל הרב צדקה אינו שם]
וא"כ למה לטובת הציבור א"א להגיד בדעה ברורה שהתורה היא חיינו
הרי מכתב מהרב סלים לעצור שלא נראה בחור ישיבה כמו שפורסם הוא גם נותן דלק לחילונים, אלא בגלל שאנו לא מוותרים גם עליו הרב סלים טרח לכתוב לו מכתב חיזוק
אז כולנו באותו דעה
שוב, בדעה אין שום מחלוקת. יש הבדלים בגישה בדרכי הפעולה, שבזה מרן רה"י שליט"א אוחז שיש להמנע מפרסום של העניין שיכול ליצור התלהמות תקשורתית מיותרת. זהו.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית