ברור לך כי חכם משה צדקה שליט"א, הוא האחרון שאפשר "להטעות" אותו, בפרט בענייני ציבור, נוכחתי מקרוב כמה פעמים איך נזהר ונשמר, ואיך מברר ויודע, וא"א לסובב אותו אחרי שכל אחד יכול לגשת אליו, בשונה אולי מרבנים אחרים שא"א לגשת אליהם תמיד וכו'. ובפרט בנידון העצרת הזו, שעלו ובאו אליו גורמים אחרים שאף הם מה"חצר" שלו, והם קרובים לממסד החרדי, ודאגו להציג את הדברים יותר טוב מכל הכותבים כאן, ועכ"ז הוא עמד על דעתו
השתתפו בעצרת גדו"י מובהקים בתורה וביראה, שאם היו מבני אשכנז היו מכתירים אותם בתוארים שאוזן לא שמעתם, אלא שהם לא בצד הנכון פוליטית, והפעם הגדילו לעשות ולא רק שנשארו כאסקופה הנדרסת, אלא יצאו לרחובה של עיר קבל עם ועולם, וממילא יצא הקצף... לענ"ד אם המשקל היה רוב מנין או רוב בנין וחכמה וכו', ודו"ק.
היה בעצרת אלפים, ומידיעה מקרוב ממש, ציפו לפחות מזה, [אם כי התאכזבו בהחלט מכמה רבנים שהשתמטו מלהביע דעה או "חזרו בהם" אחרי שמלכתחילה תמכו בזה וחזרו בהם מסיבות שונות ומשונות וחלקם הוזכרו לעיל באשכול זה].
ראוי להזכיר, כי חכם משה שליט"א, ארגן כזו עצרת בתשע"ח בבית החיים סנהדריה, בי"ט תמוז. ומי שזוכר כבר אז טענו את אותם הטענות. וידעתי גם אז כמו עתה, שעלו עליו וכו' וכו' ועכ"ז לא אבה לשמוע. ודיבר בעצרת זו דברים ברורים כנגד החוק שהיה מוצע אז, והיה אמור לעבור למחרת בממשלה, (ודברו נדפסו במלואם בקונטרס "לשעה ולדורות" בס"ד, ומצוי באוצה"ח), וע"י הכינוס "נמנעו" איזה חכי"ם מש"ס, ועי"ז החוק ההוא התבטל [איני זוכר כבר בדיוק הפרטים מה היה החוק בדיוק, אבל היה שם אחוזים ויעדים, ברור שפחות מהיום], ואמרתי לעצמי אז, איזה ס"ד הוא זכה, פ"א עצרת וסיים, ולמחרת נסע לחכם שלום זצ"ל כדי שלא יאמרו שיש מחלוקת. נקווה שיזכה אף עתה לס"ד זו, ועצת רשעים לא תקום.