ה הבגדדער-רוב חבר חדש הצטרף 30/5/25 הודעות 18 19/9/25 #1 מהי כוונת מחבר הפיוט במילים אלו? האם הוא נכנס כאן לשאלת ידיעה ובחירה?
א אלישמע חבר בכיר הצטרף 10/4/25 הודעות 2,029 19/9/25 #2 לא נראה ידיעה ובחירה, כי אינו קשור. ובכלל "ספר" המקובל הוא מעשים שהאדם עשה, ולא שיעשה (ספר צדיקים בינוניים וכו'). וכבר אמרו חז"ל באשר הוא שם.
לא נראה ידיעה ובחירה, כי אינו קשור. ובכלל "ספר" המקובל הוא מעשים שהאדם עשה, ולא שיעשה (ספר צדיקים בינוניים וכו'). וכבר אמרו חז"ל באשר הוא שם.
א אלישמע חבר בכיר הצטרף 10/4/25 הודעות 2,029 19/9/25 #3 ובפשטות הכוונה, מה יוכל האדם להצדיק את עצמו (ע"פ "ומה יצדק אנוש עם אל" איוב ט ב). הלא מיליו ומפעליו כתובים בספר ימיו.
ובפשטות הכוונה, מה יוכל האדם להצדיק את עצמו (ע"פ "ומה יצדק אנוש עם אל" איוב ט ב). הלא מיליו ומפעליו כתובים בספר ימיו.
ה הבגדדער-רוב חבר חדש הצטרף 30/5/25 הודעות 18 19/9/25 #4 אלישמע אמר: ובפשטות הכוונה, מה יוכל האדם להצדיק את עצמו (ע"פ "ומה יצדק אנוש עם אל" איוב ט ב). הלא מיליו ומפעליו כתובים בספר ימיו. לחץ כדי להרחיב... אבל לא הסברת מה זה 'כי ירשע'...
אלישמע אמר: ובפשטות הכוונה, מה יוכל האדם להצדיק את עצמו (ע"פ "ומה יצדק אנוש עם אל" איוב ט ב). הלא מיליו ומפעליו כתובים בספר ימיו. לחץ כדי להרחיב... אבל לא הסברת מה זה 'כי ירשע'...
א אלישמע חבר בכיר הצטרף 10/4/25 הודעות 2,029 19/9/25 #5 הבגדדער-רוב אמר: אבל לא הסברת מה זה 'כי ירשע'... לחץ כדי להרחיב... לדעתי זה לשון כפול הנופל לשתי משמעויות, מה יתן לך (להשקיט חמתך) אם ירשע, וכן מה יתן לך כדי שיצדק, הלא הכל כתוב בספר, ולא יוכל להעלים ממך שום דבר.
הבגדדער-רוב אמר: אבל לא הסברת מה זה 'כי ירשע'... לחץ כדי להרחיב... לדעתי זה לשון כפול הנופל לשתי משמעויות, מה יתן לך (להשקיט חמתך) אם ירשע, וכן מה יתן לך כדי שיצדק, הלא הכל כתוב בספר, ולא יוכל להעלים ממך שום דבר.