מושיב יחידים
חבר חדש
- הצטרף
- 12/11/25
- הודעות
- 161
ובכל אופן מה תענה לו?ולא רק אתה נחפז- אלא גם חברך שעשה לך "תודה"
ובכל אופן מה תענה לו?ולא רק אתה נחפז- אלא גם חברך שעשה לך "תודה"
בדיוק כמוך, שנחפזת להקשות על מה שכתבתי בשם הרב גדולת אלישע ואח"כ הסברתי בטוב טעם, ועד עכשיו לא הגבת שנית על דבריי.אז בוא נעשה סדר
רוב הנשים עושים כהרמ"א, עוד מיעוט היו עושים משהו שלישי, וזהו.
וזה בדיוק שווה למה שכתב "שאין בירושלים מנהג קבוע" וכמו שביארתי לעיל בדיוק את דבריו, שהרוב כהרמ"א והמיעוט משהו שלישי.
אבל היות ואתה נחפז, ואינך קורא הודעות מלאות, נתפסת על שורה שכתב הר' אליהו מני, בוא בזמן שביארתי את דבריו לעיל גם מבלי לכתוב את השורה הזו, וכללתי את כל דבריו בביאור הדברים, ואם היית טיפה מבין את דברי ולא ממהר להגיב היית רואה שביארתי את כל דבריו כולל את השורה שציטטת מדבריו.
ולא רק אתה נחפז- אלא גם חברך שעשה לך "תודה"
אני לא חלק "מהמחנה השני", אך גם לא חלק מהמחנה שלך.עשו את שאינו זוכה כזוכה???
מה ששלכם שלכם!
גם אני ב"ה עצמאי.אני לא חלק "מהמחנה השני", אך גם לא חלק מהמחנה שלך.
ב"ה שהציל אותי, ומנע ממני את הצרות האלו.
קשה להיות בארץ או מהארץ, ולהיות עצמאי (ולא משתייך למחנה מסויים), אבל בסדר, אם אתה אומר,גם אני ב"ה עצמאי.
'עצמאי מדי' כלשון רבינוגם אני ב"ה עצמאי.
נו'עצמאי מדי' כלשון רבינו
הצחקתנינו
ולבסוף החזירו
סימן שצריך להיות עצמאי מדי, ודו"ק
מעולההצחקתני
אגב, גם זה חוסר דיוקולא רק זה, גם בספר גדולת אלישע דנגור שהיה רבה של בבל לפני הבן איש חי,
מקור?דרכו של הגר"ע עטייה היתה חיזוק המנהגים, כל עדב באשר היא.
היה באופן רשמי החכם באשי מה שהבן איש חי לא היה. מעולם לא אמרתי שהשפעתו על בבל התקרבה לזו של רבנו יוסף חיים שהשפעתו חצה יבשות.אגב, גם זה חוסר דיוק
הבא"ח התמנה לרב בבגדאד אחרי פטירת אביו בשנת תרי"ט , ומאז החל את דרשותיו המפורסמות בבית המדרש הגדול שם
הר' דנגור היה רב 4 שנים משנת תרמ"ט , שהבן איש חי היה בזמן הזה בגיל 54 , אחרי שכתב עשרות רבות מחיבוריו
כך- שלכתוב שהיה רב של בבל לפני הבא"ח זה לא עולה בקנה אד עם המציאות
לא הבנת את דבריהיה באופן רשמי החכם באשי מה שהבן איש חי לא היה. מעולם לא אמרתי שהשפעתו על בבל התקרבה לזו של רבנו יוסף חיים שהשפעתו חצה יבשות.
ויש עוד כמה שמעידים כמרן הגרע"י:שאם עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד מעידים א, באותו פרט ובאותו אופן בלי שום שינוי [הן בהדלקת נרות והן בשמיטה]
תרשה לי מפני הכבוד לא להגיב לדברים הללו שנכתבו בילקו"י בתור עדות וד"לבילקו"י הביא שהרב מוצפי והרב צבי סימן טוב אמרו שהיה היתר מכירה בפו"י, ורק שולחן אחד למחמירים.
ומה עם מספר 2?תרשה לי מפני הכבוד לא להגיב לדברים הללו שנכתבו בילקו"י בתור עדות וד"ל
זה ידוע.לא להחמיר בפני מרן.
זה פחות ידוע,ושבפורת יוסף היה היתר מכירה.
ודאי שלא תגיב, כי אם אביו מרן הגרע"י פסול לעדות כי יש לו נגיעות, אז ק"ו בן בנו של ק"ו שבנו פסול לעדות. ורק אתה ורבותיך כשרים לעדות.תרשה לי מפני הכבוד לא להגיב לדברים הללו שנכתבו בילקו"י בתור עדות וד"ל
כבר השיבותיך למעלה.ומה עם מספר 2?
שאתה מכיר אותו טובכבר השיבותיך למעלה.
תבין לבד.שאתה מכיר אותו טוב
איך זה עונה על עדותו שחזר עליה כמה פעמים בשיעוריו?
שבשיעורים הוא משקרתבין לבד.
לא.שבשיעורים הוא משקר
ובסוד שיח איתך הקדוה"ט הוא נפתח ומגלה את האמת
צדקתי?
אז על מה גאוותך לא לפרט שום דבר?