שאינו יודע לשאול
חבר קבוע
- הצטרף
- 4/11/25
- הודעות
- 394
אני משער שגם הרב ידידיה יודע...
וגם הרבה מאוד מבאי הפורום.
וגם הרבה מאוד מבאי הפורום.
שהעיז להתמודד בסיום כהונתו של מרן הגרע"י?אני יודע ומכיר את הסיפור לפרטי פרטים. אבל אינני רוצה להיכנס אליו.
רק ארמוז שזה היה קשור לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל, ואידך זיל גמור!
אם הוא יודע אז למה שאל??אני משער שגם הרב ידידיה יודע...
וגם הרבה מאוד מבאי הפורום.
מה שאני שמעתי זה שמרן הגרע"י התרעם על מרן הגרמ"א שהתמודד על כהונת ראשון לציון בסיום כהונתו.אם הוא יודע אז למה שאל??
איזה עדות הרב עובדיה העיד מה נהג רבי עזרא בביתו?לא רלוונטי לעדויות איך נהג ומה עשה בביתו.
הרב @דרופתקי דאורייתא הביא לי כך פעם משם הרב דבדה מח"ס נוהג כצאן יוסף מנהגי פורת יוסף, שמרן הגרע"י היה ראש בית ההוראה של ישיבת פורת יוסף בין השנים תשי"ט - תשכ"ה.לא שמעתי על כזה מינוי. אודה למקור.
כמדומני שעל ברכת נרות שבת.איזה עדות הרב עובדיה העיד מה נהג רבי עזרא בביתו?
יפה.הרב @דרופתקי דאורייתא הביא לי כך פעם משם הרב דבדה מח"ס נוהג כצאן יוסף מנהגי פורת יוסף, שמרן הגרע"י היה ראש בית ההוראה של ישיבת פורת יוסף בין השנים תשי"ט - תשכ"ה.
יכול להיות שזו מחלקה ללימוד הלכה?ומאתי כן בקובץ משואות שי"ל ע"י חכם שבתי אטון זצ"ל
הצג קובץ מצורף 13730
שיטת הפסיקה? אם כבאח או כמרן?אבל היה לו הקשר רחב יותר.
תם הזמן. כשם שתם זמנו של הרב ניסים והוצרך להתמודד שוב והודח ע"י מרן זצ"ל.נסיבות הפסקת כהונתו של הרב עובדיה.
לא מדוייק כלל.תם הזמן. כשם שתם זמנו של הרב ניסים והוצרך להתמודד שוב והודח ע"י מרן זצ"ל.
רבי עזרא מינה דוקא אותו למו"צ של ישיבת פורת יוסף. (עוד לפני שהאחיינים נולדו).
רק להזכיר שמרן הגרא"ס נולד בשנת תרצ"ח כמדומני, כך שהיה בשנים הללו בן 20 ומעלה.מרן הגרע"י היה ראש בית ההוראה של ישיבת פורת יוסף בין השנים תשי"ט - תשכ"ה.
אני דן לכף זכות שלא הרב עובדיה כתב זאת וכמו המעשה עם הרב ברדא
נכון אך גם אם החילוק לא נכון (לשיטתו) אין כאן כ״כ הפסד כי הרי יש מ״ד כך ומ״ד כך אז זה חילוק שאולי לדעתו אין לו מקור אך זה לא אומר שהעושה כמותו הפסיד….ההערה היא על החילוק בין לפני פסח שני ללאחרי פסח שני.
יש לכת״ר הסבר יותר טוב?הוא גם לא אמר את מה שאמר בשיעור היזדים, זה מישהו אחר דיבר במקומו (וזה הביאור גם של מה שאמר "כבר כתבתי בספרי נגד זה"...) וכמו המעשה עם הרב ברדא שהיכה על קדקודו.
שקר וכזב!!לא מדוייק כלל.
עד הרב עובדיה וכולל כשהוא נבחר כל ראש"ל היה מתמנה ל5 שנים ויכל להתמודד שוב ושוב. כשהרב עובדיה נבחר פעל בנו של הרב ניסים (משה נסים) להעברת חוק שיגביל את כהונת הראש"ל שלא יוכל להתמודד שוב. והמובן היה שימונה מי שמזוהה איתם, הלא הוא הרב מרדכי אליהו, וע"ז יצא הקצף.
מצוייןוע"ז יצא הקצף.
והאמת שזה לא חדשמצויין
רק הגדלת לעשות במו ידיך, שזו מח' פוליטית נטו, וכל מה שהר' עובדיה גיבב זאת עם הלכה כביכול זה כיסוי בעלמא
וזה לא מחלוקת לשם שמים, ולכן אין סופה להתקיים
מצאתי כעת בראיון שנערך עמו בנוסח קצת שונה.ואגב - לפי איך ששמעתי מבני המשפחה, הגרא"ס היה לומד חברותא עם מרן הגרע"ע ועם בנו הגר"ד, בשבתות לאחר סעודת הבוקר במשך כמה שעות, והיה חוזר על מה שלמדו בישיבת קול תורה, ודן בעיקר בסברות הגרשז"א זצ"ל.
כידיעה חשובה בענין זה, כדאי לשים לב למה שכתב מרן הגרע"י בשו"ת יביע אומר (ח"ט או"ח סי' קח אות כ) על הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל, שנוקט שם כדעת הבן איש חי, וז"ל, הרב המחבר (אור לציון) היה נוהג כמידת הבבלים, מפני שאביו ר' אליהו היה תלמידו של ר' צדקה חוצין שלא היה זז מדברי הבן איש חי ימין ושמאל, אבל אנו נהגנו כרבותינו שאחזו כמנהג המקובלים של יוצאי ארם צובא. ע"כ. וכוונתו למרן ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטייה.לא רלוונטי לעדויות איך נהג ומה עשה בביתו.
ברוך ה' רבי דוד עטיה בנו של חכם עזרא עדיין חי עד מאה ועשרים. לך תשמע ממנו איך ומה היה אביו נוהג. אני כבר שמעתי.כידיעה חשובה בענין זה, כדאי לשים לב למה שכתב מרן הגרע"י בשו"ת יביע אומר (ח"ט או"ח סי' קח אות כ) על הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל, שנוקט שם כדעת הבן איש חי, וז"ל, הרב המחבר (אור לציון) היה נוהג כמידת הבבלים, מפני שאביו ר' אליהו היה תלמידו של ר' צדקה חוצין שלא היה זז מדברי הבן איש חי ימין ושמאל, אבל אנו נהגנו כרבותינו שאחזו כמנהג המקובלים של יוצאי ארם צובא. ע"כ. וכוונתו למרן ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטייה.
ואף שכתב כך על הלכה נקודתית, מ"מ כדאי הוא ללמד על הכלל. שבאמת מרן הגרע"י הוא זה שינק את דרך ההלכה של פורת יוסף עכ"פ מצד ראש הישיבה מרן רבנו עזרא עטייא זצ"ל. וכידוע היה מחזקו על הרבה מפסקיו שהיה פוסק נגד הבן איש חי. כמו בענין שיעור חלה הדלקת נרות ועוד ועוד (ומוזכר עשרות פעמים בספרי מרן הגרע"י בדברים שהסכים עמו להלכה). והיה אומר לו "אני נוהג כמו שאתה פוסק". וכמו שהאריך בזה בספר אביר הרועים.
נשמח מאוד אם תשתף אותנוברוך ה' רבי דוד עטיה בנו של חכם עזרא עדיין חי עד מאה ועשרים. לך תשמע ממנו איך ומה היה אביו נוהג. אני כבר שמעתי.
לגבי תפילין בט"ב?אבל אנו נהגנו כרבותינו שאחזו כמנהג המקובלים של יוצאי ארם צובא. ע"כ. וכוונתו למרן ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטייה.
לך תשמע מכלי ראשון.נשמח מאוד אם תשתף אותנו
מה ההסתרה?לך תשמע מכלי ראשון.
ממש לא לכל המקובלים מניחים בט"בלגבי תפילין בט"ב?
את דעת חכם עזרא עטייה אתה יודע?ממש לא לכל המקובלים מניחים בט"ב
אני יודע על מחלוקת אם לסובב את הרצועה של תש"י סביב הבית על היו"ד וכמובא באול"צ שנחלקו בזה
את מנהגי אר"ץ חכם עובדיה ממשיך?