מחלוקת הגרמ"א והגר"ע בענין ברכת המצה לאחר פסח

באנר תרומה
1764591693511.png
 
מצויין
רק הגדלת לעשות במו ידיך, שזו מח' פוליטית נטו, וכל מה שהר' עובדיה גיבב זאת עם הלכה כביכול זה כיסוי בעלמא
וזה לא מחלוקת לשם שמים, ולכן אין סופה להתקיים
לא כתבתי על מה כתב, אלא מה היה קיצפו בתחילה על הרב אליהו.
אתה רוצה להבין מה שנוח לך בשביל שתוכל לבזות את הרב עובדיה שוב ושוב, בהצלחה.
 
ברוך ה' רבי דוד עטיה בנו של חכם עזרא עדיין חי עד מאה ועשרים. לך תשמע ממנו איך ומה היה אביו נוהג. אני כבר שמעתי.
באופן שדברי מרן הגר"ע הם השערה בעלמא ומשוללי יסוד.
לא דברי הרב עובדיה אלא דברי @כוכב מיעקב כי הרב עובדיה לא הזכיר את רבי עזרא, ולא נראה לי שבאיזה מקום מכתיבו כמקובלי ארם צובא.
 
לא דברי הרב עובדיה אלא דברי @כוכב מיעקב כי הרב עובדיה לא הזכיר את רבי עזרא, ולא נראה לי שבאיזה מקום מכתיבו כמקובלי ארם צובא.
@כוכב מיעקב כתב שכל דרכיו של הגרע"י הינם ע"פ הגר"ע עטייה, וזה ודאי לא נכון.
 
ודאי.
אני לא חושב שגם "כל" דרכיו של שאר תלמידיו הם ע"פ בלבד.
בודאי שהכונה היא על הכלל ולא על הפרט.
וברור שרבנים אחרים יותר הולכים בדרכו של הגר"ע עטייה בפסיקת ההלכה ושמירה על המנהגים, מאשר הגרע"י.
 
בודאי שהכונה היא על הכלל ולא על הפרט.
וברור שרבנים אחרים יותר הולכים בדרכו של הגר"ע עטייה בפסיקת ההלכה ושמירה על המנהגים, מאשר הגרע"י.
כל אחד כפי איך שכיוון אותו רבי עזרא.
את הרב עובדיה כיוון לדרך זו, ותמך בו בדרכו.
 
אין לי מושג ולא קשור אלי בכי הוא זה
אני רק אמרתי את המובן מאיליו, ולא הוספתי מדילי כלום.
פשוט עשיתי אחד ועוד אחד מההודעה שכתבת
האחד ועוד אחד הזה שלך, זה אפיקורסות!
 
תם הזמן. כשם שתם זמנו של הרב ניסים והוצרך להתמודד שוב והודח ע"י מרן זצ"ל.
רק לציין שהגרע"י לא רצה להתמודד נגדו עד שקיבל הוראה מהגרי"ש אלישיב והבבא סאלי שמצוה להתמודד נגדו
 
הפסדנו עשרות שנים את הגר"ד שליט"א.
למה? כי עסקני דגל התורה ויתד נאמן הסתירו אותו מסיבותיהם שלהם...
לא נכון, זה בגלל שהוא יצא בתקיפות נגד הגרא"מ שך
איזה אינטרס היה ל"עסקונה" להסתיר א' מגדולי תומכיו של הגראי"ל שטינמן במחלוקת הידועה?
 
לא דברי הרב עובדיה אלא דברי @כוכב מיעקב כי הרב עובדיה לא הזכיר את רבי עזרא, ולא נראה לי שבאיזה מקום מכתיבו כמקובלי ארם צובא.

אני לא כתבתי זאת מעצמי אלא ציטטתי את דברי מרן הגרע"י ביביע אומר. אז הנה:

מרן הגרע"י כתב כך:
אבל אנו נהגנו כרבותינו שאחזו כמנהג המקובלים של יוצאי ארם צובא. ע"כ.
עכשיו, הוא לא כותב שרבותיו הם היו "המקובלים" של אר"ץ, אלא שרבותיו נהגו כהמקובלים של אר"ץ.

ומעתה, לא צריך להיות גאון או ידען גדול שכשמרן כותב "רבותינו שאחזו כמנהג המקובלים של אר"ץ" שכוונתו לראש הישיבה מרן חכם עזרא עטייה, שהיה משם, ולא כמו, אולי רוב מנין (ובטח רוב בנין), של שאר הרבנים בפורת יוסף (ואולי בירושלים בכלל באותה תקופה) שהיו בבלים.
 
נערך לאחרונה:
@כוכב מיעקב כתב שכל דרכיו של הגרע"י הינם ע"פ הגר"ע עטייה, וזה ודאי לא נכון.

תראה לי בבקשה איפה כתבתי דבר שהוא אפילו קרוב לזה???

אז אני יעתיק לפה בדיוק מה שכתבתי ותראה לי איפה כתבתי את זה:
כידיעה חשובה בענין זה, כדאי לשים לב למה שכתב מרן הגרע"י בשו"ת יביע אומר (ח"ט או"ח סי' קח אות כ) על הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל, שנוקט שם כדעת הבן איש חי, וז"ל, הרב המחבר (אור לציון) היה נוהג כמידת הבבלים, מפני שאביו ר' אליהו היה תלמידו של ר' צדקה חוצין שלא היה זז מדברי הבן איש חי ימין ושמאל, אבל אנו נהגנו כרבותינו שאחזו כמנהג המקובלים של יוצאי ארם צובא. ע"כ. וכוונתו למרן ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטייה.
ואף שכתב כך על הלכה נקודתית, מ"מ כדאי הוא ללמד על הכלל. שבאמת מרן הגרע"י הוא זה שינק את דרך ההלכה של פורת יוסף עכ"פ מצד ראש הישיבה מרן רבנו עזרא עטייה זצ"ל. וכידוע היה מחזקו על הרבה מפסקיו שהיה פוסק נגד הבן איש חי. כמו בענין שיעור חלה הדלקת נרות ועוד ועוד (ומוזכר עשרות פעמים בספרי מרן הגרע"י בדברים שהסכים עמו להלכה). והיה אומר לו "אני נוהג כמו שאתה פוסק". וכמו שהאריך בזה בספר אביר הרועים.
 
וברור שרבנים אחרים יותר הולכים בדרכו של הגר"ע עטייה בפסיקת ההלכה ושמירה על המנהגים, מאשר הגרע"י.
על סמך מה אתה כותב את זה??
אולי תביא לי שם מסויים של רב שידוע כפוסק הלכה לרבים, שהוא פוסק יותר כהגר"ע עטייה מאשר הגרע"י, יש לך מישהו ספציפי או שאתה סתם זורק דברים כשאין לך שום מושג על מה אתה מדבר?
בכלל, אינני ידוע מי יודע מה סבר הגר"ע עטייה על כל הלכה, כי לא נשאר לנו הרבה מכתביו.
ומעטים מאד הם אלו שכתבו דברים בשמו שנשמרו לאורך השנים, ומהם היה מרן הגרע"י שהזכירו בהרבה ענינים בספריו הרבים. ואף הביא הרבה תשובות ושאלות שקיבל ממנו. וחלק מזה בנה את הספר "עלה עזרא".
 
ראשי תחתית