ועוד אוסיף על מה שכתבתי לעיל.נכון. אין בעיה. רוב הספרדים אסרו.
מה שאני הערתי, שעצם הטענה תמוהה.
שהמושג "לכרכר כרכורים" זה לעשות כל מיני טצדקי ופעולות להביא ראיה לשיטתו וכמו שכל אחד יווכח באחרונים שהבאתי לעיל.
- ואותו דבר כאן, שהגרי"ח זצוק"ל כותב תשובה לאסור שני קשרים, אז הוא מנסה לומר שגם החיד"א מודה לדבריו. (וזה כעין המושג "לחלוק בידיים נקיות" שהובא בפורום כאן)
ועל זה מרן זצוק"ל התבטא שזה "לכרכר כרכורים" כמו שהבאתי לעיל.
(על הלשון "פוסקים אשכנזים" כוונתו פשוטה לאלה שפוסקים כמו הרמ"א, ונכון, יש גם רבים מהפוסקים הספרדים שפוסקים כן)