מחלוקת הבן איש חי והגרע''י בקשירת קשר כפול בשבת

נכון. אין בעיה. רוב הספרדים אסרו.
מה שאני הערתי, שעצם הטענה תמוהה.
ועוד אוסיף על מה שכתבתי לעיל.
שהמושג "לכרכר כרכורים" זה לעשות כל מיני טצדקי ופעולות להביא ראיה לשיטתו וכמו שכל אחד יווכח באחרונים שהבאתי לעיל.

- ואותו דבר כאן, שהגרי"ח זצוק"ל כותב תשובה לאסור שני קשרים, אז הוא מנסה לומר שגם החיד"א מודה לדבריו. (וזה כעין המושג "לחלוק בידיים נקיות" שהובא בפורום כאן)
ועל זה מרן זצוק"ל התבטא שזה "לכרכר כרכורים" כמו שהבאתי לעיל.

(על הלשון "פוסקים אשכנזים" כוונתו פשוטה לאלה שפוסקים כמו הרמ"א, ונכון, יש גם רבים מהפוסקים הספרדים שפוסקים כן)
 
ועוד עיין בשו"ת נחלת לוי שהאריך לבסס היתר שני קשרים.
1750948453760.png
 
הרב @כהנא דמסייע
למה אתה לא מקשיב לי ועובר על "כל התשובה"?

- למה אתה רץ למסקנא, ששם מדבר על לקשור שני קשרים "לעולם"!
עברתי על רוב דבריו, וחלק מדבריו הנאני, כמו מה שהוכיח שלהלכה נפסק כר' מאיר, והבאתי זאת לעיל. גם מה שהביא להוכיח במישור דהב''י חולק על הט''ז ולא מצריך תנאי של לעולם. מסתבר באמת ויציב. וחלק מהם לא מדוייקים כ''כ לענ''ד. ועניתי על חלק גדול מהם בדברי.
ומ''מ אין דרכי להתפלמס בספרי תשובות זמנינו, כתשובה בפנ''ע, אם תרצה תביא נקודה מסויימת ונתמודד עמה באופן נקודתי. בהצלחה.
 
וחלק מהם לא מדוייקים כ''כ לענ''ד. ועניתי על חלק גדול מהם בדברי.
ומ''מ אין דרכי להתפלמס בספרי תשובות זמנינו, כתשובה בפנ''ע, אם תרצה תביא נקודה מסויימת ונתמודד עמה באופן נקודתי. בהצלחה.
אבל למה אתה "מדביק" את המסקנא שלו?
מה הקשר לנושא?
 
אבל למה אתה "מדביק" את המסקנא שלו?
מה הקשר לנושא?
כי לגבי זה הוא דן והכריע ובזה גם אני מסכים איתו.

כהמשך לדברים, מענין לענין באותו ענין.
 
ראשי תחתית