מכשירי 'מציאות מדומה' - האם ראוי לערוך איתם פעילויות או לא?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אברך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

אברך

חבר ותיק
הצטרף
17/12/24
הודעות
126
גדולי ישראל אסרו באיסור חמור את ה"מציאות המדומה" (יש מכתב אינו תחת ידי בע"ה אשיג ואצרף).
ועדיין בסמינרים רבים ולבחורי ישיבות עושים כהנה וכהנה פעילות כזו, עם משקפיים וכדו', ואתמהה.
 
יש מכתב חריף של מרן הגרש"י זעפראני שליט"א שאליו הצטרפו כמה וכמה גדולי הדור כמדומני גם מרן הרב צדקה, ואכן יש בזה כידוע חששות למכשולות גדולות מאוד
מאידך, ככה"נ יש ראשי הישיבות שאולי מחמת שצריכים תעסוקה לבחורים בבין הזמנים וכד' או בבחינת גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, ס"ל להקל בזה בדברים תורניים
 

ואולי...
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות,
לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר,
רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.


עשו ניסוי,
תקראו את עשרת הסעיפים ובמקום המילה משקפות תאמרו 'ווקמן'.
 
ואולי...
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות,
לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר,
רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.


עשו ניסוי,
תקראו את עשרת הסעיפים ובמקום המילה משקפות תאמרו 'ווקמן'.
כל מילה!
 
ואולי...
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות,
לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר,
רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.


עשו ניסוי,
תקראו את עשרת הסעיפים ובמקום המילה משקפות תאמרו 'ווקמן'.
מצד אחד - צודק, אין שם הסברים וביאורים למה אסור ומה בדיוק הבעיה.
מצד שני - עצוב שכבר לא מספיקה חתימה של גדולי הדור בשביל לאסור.
 
במחילה,
מה בדיוק הבעיה? הרבה טקסט ולא הבנתי שורה תחתונה
 
זה לא נראה נוסח של מרן הגרש"י. זה ממש מנוסח כמו סאטמר בחריפות גדולה.
האומנם זה מכתב שהוא כתב בכתי"ק?
מצד אחד - צודק, חריפות מאוד נוראה (לא יודע סאטמר, אבל חריפות נוראה)
מצד שני - גם אם מו"ר לא כתב בכתי"ק -שמו כן חתום על זה בכתי"ק.
 
בכלל לא נוסח סאטמאר...
אולי רק העיצוב והעימוד.
הנוסח הינו ס"ט לחלוטין.
 
נערך לאחרונה:
מצד שני - עצוב שכבר לא מספיקה חתימה של גדולי הדור בשביל לאסור.
נראה לי שעצם העובדה שדבר כזה - שהבעיה שלו מעורפלת עמומה וכו' ואפשר לדון עליה הרבה - נהפך לאיסור חמור עד כדי להפוך אנשים לסורר ומורה, זה מה שגרם את הנ"ל.
 
הנוסח בוודאי לא יצא מעטם של הרבנים החתומים עליו. אולי ראו לפני שחתמו נוסח אחר [ע״ע מכתב הגר״נ קופשיץ גבי פשש״מ שהעיד ששינו את המכתב אחר שחתם] אני גם לבושתי לא מבין את ההבדל בין לראות מצגת לבין מציאות מדומה.
 
סליחה מראש!
רמת הדיון נמוכה, עד גובלת בבזיון כבוד התורה.
יש פורומים שהם כבר מלוכלכים, אז חבל ללכלך גם את זה......
איזה ביזיון כבוד התורה / לכלוך ראית פה?
על פניו דנים לגופו של עניין:
  1. האם המכתב נוסח על ידי הרבנים או לא
  2. מה הבעיה המהותית במשקפי VR ומציאות מדומה
 
צריך לעשות מדור אקטואליה בשביל כאלו נידונים...
למוסר והגות זה וודאי לא שייך.
לא יודע אם אקטואליה, אולי השקפה. אבל מדור שלם לזה נראה לי מיותר מידי. אולי נספחים
 
מברור קצר שערכתי את נוסח המכתב שעליו חתום מרן הגאב"ד, ניסח מרן הגאב"ד בעצמו.
ולעניין הקודם, ללבן ולהבין את דברי רבותינו אפשר, אך לכתוב:
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות, לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר, רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.
נראה לי לא מתאים.
סליחה מראש אם פגעתי ברגשותיו של מאן דהוא......
 
מברור קצר שערכתי את נוסח המכתב שעליו חתום מרן הגאב"ד, ניסח מרן הגאב"ד בעצמו.
ולעניין הקודם, ללבן ולהבין את דברי רבותינו אפשר, אך לכתוב:
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות, לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר, רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.
נראה לי לא מתאים.
סליחה מראש אם פגעתי ברגשותיו של מאן דהוא......
הניסוח בהחלט פחות מתאים, אבל הרעיון אליו התכוון הכותב - נראלי נכון. אין שם הסבר מה הבעיות אלא יותר מסביב סביב זה חמור זה יכול לדרדר זה מסוכן. מה מסוכן? לא יודע. זה נראה לי מה שהתכוון הכותב.
וזה אני כותב אחרי שכתבתי לעיל שעצוב שכבר לא מספיק הוראת הרבנים אלא צריך הסברים ברחל בתך הקטנה.
 
  • תודה
תגובות: MMH
מברור קצר שערכתי את נוסח המכתב שעליו חתום מרן הגאב"ד, ניסח מרן הגאב"ד בעצמו.
ולעניין הקודם, ללבן ולהבין את דברי רבותינו אפשר, אך לכתוב:
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות, לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר, רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.
נראה לי לא מתאים.
סליחה מראש אם פגעתי ברגשותיו של מאן דהוא......

השיטה הזו של 'לא מתאים' - מוכרת לי.
כך משתיקים כל דיון רציני.
קשה לי לומר שאני מתרשם מהשיטה הזו.


פסחים קיב. "אם בקשת ליחנק - היתלה באילן גדול".
רש"י : "אם בקשת ליחנק - לומר דבר שיהיה נשמע לבריות ויקבלו ממך. היתלה באילן גדול - אמור בשם אדם גדול".


אם אתה קורא את עשרת הסעיפים האלו ומצליח להבין מה הבעיה - מעולה.
אם לא - אין צורך בעשרה סעיפים...
אפשר לכתוב 'כך החלטנו'.

אני מזכיר רק את הרעיון שהצעתי לחזור 40 שניה אחורה,
ולקרוא את עשרת הסעיפים האלו ביחס לווקמן.

מי שלא יודע, ווקמן - הכוונה לטייפ קטן.
 
הסעיפים באו לעזור להבין, אני מסכים שעדיין לא הגיע הסבר ראוי, אבל זו השמרנות החרדית הישנה הטובה והמוכרת, כל פעם שמגיעה טכנולוגיה חדשה לא לרוץ אחרי העדר בהתלהבות בלי לחשוב, אלא לעצור, לתת לחידוש לשקוע, להיות מוכר קצת יותר, לדעת מה התועלת והנזק ורק אחר כך להחליט.
יכול להיות שעוד שנתיים האוסרים יאכלו את הכובע, יכול להיות שהמתירים, באמת קשה לנחש.
 
  • תודה
תגובות: MMH
הסעיפים באו לעזור להבין, אני מסכים שעדיין לא הגיע הסבר ראוי, אבל זו השמרנות החרדית הישנה הטובה והמוכרת, כל פעם שמגיעה טכנולוגיה חדשה לא לרוץ אחרי העדר בהתלהבות בלי לחשוב, אלא לעצור, לתת לחידוש לשקוע, להיות מוכר קצת יותר, לדעת מה התועלת והנזק ורק אחר כך להחליט.
יכול להיות שעוד שנתיים האוסרים יאכלו את הכובע, יכול להיות שהמתירים, באמת קשה לנחש.
השמרנות הזאת גם הופכת כל משתמש בטכנולוגיה חדשה לסורר ומורה?
 
נערך לאחרונה:
אני רוצה להתייחס לסעיפים המדברים מהתמכרויות, וכי תפקיד הרבנים הוא לדאוג לענין זה? האם עלה פעם בדעת רב כל שהו לאסור לעשן בגלל שזה ממכר?
 
אני רוצה להתייחס לסעיפים המדברים מהתמכרויות, וכי תפקיד הרבנים הוא לדאוג לענין זה? האם עלה פעם בדעת רב כל שהו לאסור לעשן בגלל שזה ממכר?
יש חילוק בין התמכרות שלוקחת זמן רב מהחיים כאינטרנט, להתמכרות לעישון.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית