מכשירי 'מציאות מדומה' - האם ראוי לערוך איתם פעילויות או לא?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אברך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
מברור קצר שערכתי את נוסח המכתב שעליו חתום מרן הגאב"ד, ניסח מרן הגאב"ד בעצמו.
ולעניין הקודם, ללבן ולהבין את דברי רבותינו אפשר, אך לכתוב:
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות, לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר, רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.
נראה לי לא מתאים.
סליחה מראש אם פגעתי ברגשותיו של מאן דהוא......
 
מברור קצר שערכתי את נוסח המכתב שעליו חתום מרן הגאב"ד, ניסח מרן הגאב"ד בעצמו.
ולעניין הקודם, ללבן ולהבין את דברי רבותינו אפשר, אך לכתוב:
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות, לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר, רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.
נראה לי לא מתאים.
סליחה מראש אם פגעתי ברגשותיו של מאן דהוא......
הניסוח בהחלט פחות מתאים, אבל הרעיון אליו התכוון הכותב - נראלי נכון. אין שם הסבר מה הבעיות אלא יותר מסביב סביב זה חמור זה יכול לדרדר זה מסוכן. מה מסוכן? לא יודע. זה נראה לי מה שהתכוון הכותב.
וזה אני כותב אחרי שכתבתי לעיל שעצוב שכבר לא מספיק הוראת הרבנים אלא צריך הסברים ברחל בתך הקטנה.
 
  • תודה
תגובות: MMH
מברור קצר שערכתי את נוסח המכתב שעליו חתום מרן הגאב"ד, ניסח מרן הגאב"ד בעצמו.
ולעניין הקודם, ללבן ולהבין את דברי רבותינו אפשר, אך לכתוב:
בגלל שעשרת הסעיפים ש'מסבירים' את הבעיה שבאותם משקפות, לא כ"כ משקפים את ה'חומרה הנוראה' באותה מכשיר, רובם סתם מילים עם 'אויר חם'.
נראה לי לא מתאים.
סליחה מראש אם פגעתי ברגשותיו של מאן דהוא......

השיטה הזו של 'לא מתאים' - מוכרת לי.
כך משתיקים כל דיון רציני.
קשה לי לומר שאני מתרשם מהשיטה הזו.


פסחים קיב. "אם בקשת ליחנק - היתלה באילן גדול".
רש"י : "אם בקשת ליחנק - לומר דבר שיהיה נשמע לבריות ויקבלו ממך. היתלה באילן גדול - אמור בשם אדם גדול".


אם אתה קורא את עשרת הסעיפים האלו ומצליח להבין מה הבעיה - מעולה.
אם לא - אין צורך בעשרה סעיפים...
אפשר לכתוב 'כך החלטנו'.

אני מזכיר רק את הרעיון שהצעתי לחזור 40 שניה אחורה,
ולקרוא את עשרת הסעיפים האלו ביחס לווקמן.

מי שלא יודע, ווקמן - הכוונה לטייפ קטן.
 
הסעיפים באו לעזור להבין, אני מסכים שעדיין לא הגיע הסבר ראוי, אבל זו השמרנות החרדית הישנה הטובה והמוכרת, כל פעם שמגיעה טכנולוגיה חדשה לא לרוץ אחרי העדר בהתלהבות בלי לחשוב, אלא לעצור, לתת לחידוש לשקוע, להיות מוכר קצת יותר, לדעת מה התועלת והנזק ורק אחר כך להחליט.
יכול להיות שעוד שנתיים האוסרים יאכלו את הכובע, יכול להיות שהמתירים, באמת קשה לנחש.
 
  • תודה
תגובות: MMH
הסעיפים באו לעזור להבין, אני מסכים שעדיין לא הגיע הסבר ראוי, אבל זו השמרנות החרדית הישנה הטובה והמוכרת, כל פעם שמגיעה טכנולוגיה חדשה לא לרוץ אחרי העדר בהתלהבות בלי לחשוב, אלא לעצור, לתת לחידוש לשקוע, להיות מוכר קצת יותר, לדעת מה התועלת והנזק ורק אחר כך להחליט.
יכול להיות שעוד שנתיים האוסרים יאכלו את הכובע, יכול להיות שהמתירים, באמת קשה לנחש.
השמרנות הזאת גם הופכת כל משתמש בטכנולוגיה חדשה לסורר ומורה?
 
נערך לאחרונה:
אני רוצה להתייחס לסעיפים המדברים מהתמכרויות, וכי תפקיד הרבנים הוא לדאוג לענין זה? האם עלה פעם בדעת רב כל שהו לאסור לעשן בגלל שזה ממכר?
 
אני רוצה להתייחס לסעיפים המדברים מהתמכרויות, וכי תפקיד הרבנים הוא לדאוג לענין זה? האם עלה פעם בדעת רב כל שהו לאסור לעשן בגלל שזה ממכר?
יש חילוק בין התמכרות שלוקחת זמן רב מהחיים כאינטרנט, להתמכרות לעישון.
 
הסעיפים באו לעזור להבין, אני מסכים שעדיין לא הגיע הסבר ראוי,
הו. הסכמנו. אין הסבר ראוי.
אבל זו השמרנות החרדית הישנה הטובה והמוכרת, כל פעם שמגיעה טכנולוגיה חדשה לא לרוץ אחרי העדר בהתלהבות בלי לחשוב, אלא לעצור, לתת לחידוש לשקוע, להיות מוכר קצת יותר, לדעת מה התועלת והנזק ורק אחר כך להחליט.

במילים אחרות: להגיב לבעיה מאוחר מידי.
כך קרה בכמה וכמה מהמערות הציבוריות שעד שהתגבשה איזה עמדה - כבר הרכבת נסעה קדימה.

בנוסח אחר: אנחנו (בשמרנותנו) מכבים שריפות, ולא נוקטים יוזמה.
 
אשרינו שיש לנו את רבותינו שליט"א שגודרים גדר ועומדים בפרץ.
זה מה שבטוח.
עכשיו מפה אפשר לדון, לקוצר הבנתנו, האם זכינו להבין דבריהם או שנבין רק בעוד ארבעים שנה.
כי אין אדם עומד על דעת רבו אלא אחר ארבעים שנה
 
אשרינו שיש לנו את רבותינו שליט"א שגודרים גדר ועומדים בפרץ.
זה מה שבטוח.
עכשיו מפה אפשר לדון, לקוצר הבנתנו, האם זכינו להבין דבריהם או שנבין רק בעוד ארבעים שנה.
כי אין אדם עומד על דעת רבו אלא אחר ארבעים שנה

פסחים קיב. "אם בקשת ליחנק - היתלה באילן גדול".
רש"י : "אם בקשת ליחנק - לומר דבר שיהיה נשמע לבריות ויקבלו ממך. היתלה באילן גדול - אמור בשם אדם גדול".

וחוזר חלילה...
 
פסחים קיב. "אם בקשת ליחנק - היתלה באילן גדול".
רש"י : "אם בקשת ליחנק - לומר דבר שיהיה נשמע לבריות ויקבלו ממך. היתלה באילן גדול - אמור בשם אדם גדול".
זה רלוונטי באדם האומר דבר שנוגע לעצמו או לחברו.
פשוט שבעניינים הנוגעים לעתיד הציבור ועתיד הדור, הצדק עם @קרן שן ורגל שיש להפקיד את הדברים בידי גדולי הדור שרואים למרחוק.
גם אם אתה ציניקן ולא מאמין ביכולת ראייתם, הציבור כציבור - כן מאמין.
וכשהם מזהירים מפני הסכנה, זה מסייע בכך שנזהרים ממנה שבעתיים.
וכך גם אם יש מי שמחליט לעשות שימוש, עושה זאת באופן זהיר וראוי.
אם גדולי ישראל לא היו מזהירים על סכנת האינטרנט באזהרות רבות, קשה לשער מה היה מצב הציבור כיום!
 
  • תודה
תגובות: MMH
וזה אכן פלא ברבנים שיוצאים בחריפות רבה ביותר נגד סכנת המחשב והאינטרנט

ותלמידיהם משתמשים באינטרנט כדי להפיץ את דבריהם


זה לא פלא!
כי תלמידיהם והקרובים להם יודעים שאין הסבר ברור לאיסור,
ולכן מתירים לעצמם.

אחת מחברות ה'אייפון הכשר' הכניסה את מוצריה לשוק דרך המשב"קים ואנשי החצר,
אנשי היח"צ אמרו להם שיש להם 'הכשר',
אבל רוצים לעשות פיילוט אצל כאלה שאפשר לסמוך עליהם...
כמובן שאם בנו של זה ונכדו של זה ומשב"קו של זה מחזיקים את המכשיר - נעשה הדבר להיתר.

זו הסיבה שלחז"ל היה כלל שכאשר הם היו מתקנים דבר לאיסור,
לא היו אומרים את סיבת התקנה למשך השנה הראשונה.
 
נערך לאחרונה:
השמרנות הזאת גם הופכת כל משתמש בטכנולוגיה חדשה לסורר ומורה?
לא, היא ממליצה לנהוג בזהירות. אילו שמורדים בזהירות הזו ודוהרים עם רכבת הקדמה כאילו שבסופה נמצא המשיח - נמצאים בקבוצת סיכון להיות סוררים ומורים, מקסימום.
 
הו. הסכמנו. אין הסבר ראוי.


במילים אחרות: להגיב לבעיה מאוחר מידי.
כך קרה בכמה וכמה מהמערות הציבוריות שעד שהתגבשה איזה עמדה - כבר הרכבת נסעה קדימה.

בנוסח אחר: אנחנו (בשמרנותנו) מכבים שריפות, ולא נוקטים יוזמה.
לא קשור לנקיטת יוזמות, בהחלט יש מקום ליוזמות חדשות, אבל אין שום יוזמה קיימת בנוגע למציאות מדומה או לAI, אם יש יוזמות בעניין - אדרבה ואדרבה
 
לכל איש חינוך ולמי שיש שכל בראשו מבין את חומרת הסכנה
אבל - ממש לא צריך להבין ואין זה נפקא מינה הרי הרבנים אסרו
אז ממילא לא משתמשים
אולי כדי לדעת ממה הצילו אותנו
 
כל איש חינוך ולמי שיש שכל בראשו - מבין את חומרת הסכנה

אני עוסק בתפקידים חינוכיים, (לא אוהב את ההגדרה 'איש חינוך', ולא משתמש בה), יותר מעשרים שנה,
מצהיר בזאת שאיני רואה סכנה,
ובוודאי לא רואה את חומרת הסכנה.

כשנכנסו הווקמן, דיסקמן והנגנים לשוק,
סברנו באותה מידה, שהקיץ הקץ על כל מה שהשקענו בחינוך,
נער הייתי, וכיום אני יודע להסתכל על כל הדברים האלו במבט מעט יותר מפוכח.


אני יודע מסתכן בהצהרה זו בכך שיתברר שאין שכל בראשי...
 
נערך לאחרונה:
ראשי תחתית