מכשירי 'מציאות מדומה' - האם ראוי לערוך איתם פעילויות או לא?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אברך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
הסעיפים באו לעזור להבין, אני מסכים שעדיין לא הגיע הסבר ראוי,
הו. הסכמנו. אין הסבר ראוי.
אבל זו השמרנות החרדית הישנה הטובה והמוכרת, כל פעם שמגיעה טכנולוגיה חדשה לא לרוץ אחרי העדר בהתלהבות בלי לחשוב, אלא לעצור, לתת לחידוש לשקוע, להיות מוכר קצת יותר, לדעת מה התועלת והנזק ורק אחר כך להחליט.

במילים אחרות: להגיב לבעיה מאוחר מידי.
כך קרה בכמה וכמה מהמערות הציבוריות שעד שהתגבשה איזה עמדה - כבר הרכבת נסעה קדימה.

בנוסח אחר: אנחנו (בשמרנותנו) מכבים שריפות, ולא נוקטים יוזמה.
 
אשרינו שיש לנו את רבותינו שליט"א שגודרים גדר ועומדים בפרץ.
זה מה שבטוח.
עכשיו מפה אפשר לדון, לקוצר הבנתנו, האם זכינו להבין דבריהם או שנבין רק בעוד ארבעים שנה.
כי אין אדם עומד על דעת רבו אלא אחר ארבעים שנה
 
אשרינו שיש לנו את רבותינו שליט"א שגודרים גדר ועומדים בפרץ.
זה מה שבטוח.
עכשיו מפה אפשר לדון, לקוצר הבנתנו, האם זכינו להבין דבריהם או שנבין רק בעוד ארבעים שנה.
כי אין אדם עומד על דעת רבו אלא אחר ארבעים שנה

פסחים קיב. "אם בקשת ליחנק - היתלה באילן גדול".
רש"י : "אם בקשת ליחנק - לומר דבר שיהיה נשמע לבריות ויקבלו ממך. היתלה באילן גדול - אמור בשם אדם גדול".

וחוזר חלילה...
 
פסחים קיב. "אם בקשת ליחנק - היתלה באילן גדול".
רש"י : "אם בקשת ליחנק - לומר דבר שיהיה נשמע לבריות ויקבלו ממך. היתלה באילן גדול - אמור בשם אדם גדול".
זה רלוונטי באדם האומר דבר שנוגע לעצמו או לחברו.
פשוט שבעניינים הנוגעים לעתיד הציבור ועתיד הדור, הצדק עם @קרן שן ורגל שיש להפקיד את הדברים בידי גדולי הדור שרואים למרחוק.
גם אם אתה ציניקן ולא מאמין ביכולת ראייתם, הציבור כציבור - כן מאמין.
וכשהם מזהירים מפני הסכנה, זה מסייע בכך שנזהרים ממנה שבעתיים.
וכך גם אם יש מי שמחליט לעשות שימוש, עושה זאת באופן זהיר וראוי.
אם גדולי ישראל לא היו מזהירים על סכנת האינטרנט באזהרות רבות, קשה לשער מה היה מצב הציבור כיום!
 
  • תודה
תגובות: MMH
וזה אכן פלא ברבנים שיוצאים בחריפות רבה ביותר נגד סכנת המחשב והאינטרנט

ותלמידיהם משתמשים באינטרנט כדי להפיץ את דבריהם


זה לא פלא!
כי תלמידיהם והקרובים להם יודעים שאין הסבר ברור לאיסור,
ולכן מתירים לעצמם.

אחת מחברות ה'אייפון הכשר' הכניסה את מוצריה לשוק דרך המשב"קים ואנשי החצר,
אנשי היח"צ אמרו להם שיש להם 'הכשר',
אבל רוצים לעשות פיילוט אצל כאלה שאפשר לסמוך עליהם...
כמובן שאם בנו של זה ונכדו של זה ומשב"קו של זה מחזיקים את המכשיר - נעשה הדבר להיתר.

זו הסיבה שלחז"ל היה כלל שכאשר הם היו מתקנים דבר לאיסור,
לא היו אומרים את סיבת התקנה למשך השנה הראשונה.
 
נערך לאחרונה:
השמרנות הזאת גם הופכת כל משתמש בטכנולוגיה חדשה לסורר ומורה?
לא, היא ממליצה לנהוג בזהירות. אילו שמורדים בזהירות הזו ודוהרים עם רכבת הקדמה כאילו שבסופה נמצא המשיח - נמצאים בקבוצת סיכון להיות סוררים ומורים, מקסימום.
 
הו. הסכמנו. אין הסבר ראוי.


במילים אחרות: להגיב לבעיה מאוחר מידי.
כך קרה בכמה וכמה מהמערות הציבוריות שעד שהתגבשה איזה עמדה - כבר הרכבת נסעה קדימה.

בנוסח אחר: אנחנו (בשמרנותנו) מכבים שריפות, ולא נוקטים יוזמה.
לא קשור לנקיטת יוזמות, בהחלט יש מקום ליוזמות חדשות, אבל אין שום יוזמה קיימת בנוגע למציאות מדומה או לAI, אם יש יוזמות בעניין - אדרבה ואדרבה
 
לכל איש חינוך ולמי שיש שכל בראשו מבין את חומרת הסכנה
אבל - ממש לא צריך להבין ואין זה נפקא מינה הרי הרבנים אסרו
אז ממילא לא משתמשים
אולי כדי לדעת ממה הצילו אותנו
 
כל איש חינוך ולמי שיש שכל בראשו - מבין את חומרת הסכנה

אני עוסק בתפקידים חינוכיים, (לא אוהב את ההגדרה 'איש חינוך', ולא משתמש בה), יותר מעשרים שנה,
מצהיר בזאת שאיני רואה סכנה,
ובוודאי לא רואה את חומרת הסכנה.

כשנכנסו הווקמן, דיסקמן והנגנים לשוק,
סברנו באותה מידה, שהקיץ הקץ על כל מה שהשקענו בחינוך,
נער הייתי, וכיום אני יודע להסתכל על כל הדברים האלו במבט מעט יותר מפוכח.


אני יודע מסתכן בהצהרה זו בכך שיתברר שאין שכל בראשי...
 
נערך לאחרונה:
גם אני לא אוהב את הטיטל....
איש חינוך זה כנראה מישהו שעבדו קשה לחנך אותו....
אומר מנקודת מבטי כמטפל רגשי ומטפל בקשיי תקשורת
אני מלווה בחורים רבים ....
וכך אני חושב
 
כשנכנסו הווקמן, דיסקמן והנגנים לשוק,
סברנו באותה מידה, שהקיץ הקץ על כל מה שהשקענו בחינוך,
נער הייתי, וכיום אני יודע להסתכל על כל הדברים האלו במבט מעט יותר מפוכח.
הווקמן והדיסקמן אכן הזיקו מאוד.
המבט המפוכח דורש להכיר בנזקים ובתועלות, לא למחוק קטגורית את כל הסכנות מתוך השערה שהם לא יביאו את הקץ על כל מה שהשקענו בחינוך.
 
התקבלו תגובות רבות על דברים שכתבתי לעיל.
ובעדינות אני יאמר, אם אני פתחתי את האשכול, כנראה שגם לדידי לא ברירה לי, והביקורת שלי הייתה על ניסוחים שיש להיזהר בם, בפרט שיש מכתב של גדו"י.
ועל אף שפעמים רבות שונו מכתבים, עדיין הרגישות צריכה להישמר.
ובאמת לגופו של עניין זהו חלק מהתרחקות מהטכנולוגיה, כי זה לא כמו דיסקמן וכדו', זה פותח את המושג סרטים ומדיה לתוך הציבור שלנו, אפי' לציבור השמור, במעטה של לראות את ביהמ"ק וכדו'.
 
לשם דוגמא רדיו שמשדר רק מוזיקה, הוא הכניס לתוך כל הציבור, גם ממי שהתנזר מזה, את המושג רדיו בבית / באוטו.
ובדרך אגב, בימים שיש משהו מעניין מתחבר השידור, ואוטומט אתה בפנים....
 
שמעתי באוזני מהרב נויגרשל, כשהציעו לו למסור שיעור ברדיו, היה ברור לו שלא, וביקשו ממנו להתייעץ עם הגרי"ש, וכך עשה. כשעלה לגרי"ש ופרס בפניו מדוע לא למסור שם שיעור, אמר לו מרן אה"נ, אז תמסור ואנחנו נצא נגד הרדיו, וכך הוה.
ופעמים שגדולי ישראל מעמידים גדר ברור, אך בתוכו מנחים למצוא פתרונות מסויימים.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית