מה נתחדש ב''דורות הללו'' שיכול לבטל דינא דשו''ע ושאר הראשונים ?דברי הפוסקים שראוי ליפול, מה שראיתי בקונטרס ושהובא כאן, אינם נוגעים למה שבא בדברי האחרונים שיש לחוש בדורות הללו לדברי הזוהר.
מה נתחדש ב''דורות הללו'' שיכול לבטל דינא דשו''ע ושאר הראשונים ?דברי הפוסקים שראוי ליפול, מה שראיתי בקונטרס ושהובא כאן, אינם נוגעים למה שבא בדברי האחרונים שיש לחוש בדורות הללו לדברי הזוהר.
מה שרוב האנשים בעוונות הרבים אינם חמים בעבודת השם ואינם מתחננים בלב קרוב וטהור, ונמצא שהקלקול בנפילת אפיים גדול מהתיקון.מה נתחדש ב''דורות הללו'' שיכול לבטל דינא דשו''ע ושאר הראשונים ?
לא מצאתי טענה כזו בפוסקים, וגם לא ב'בן איש חי' עצמו.מה שרוב האנשים בעוונות הרבים אינם חמים בעבודת השם ואינם מתחננים בלב קרוב וטהור, ונמצא שהקלקול בנפילת אפיים גדול מהתיקון.
הא קמן שהחלו לחוש לזה, וכי הוא לא ידע שבמרן כתוב ליפול על פניו? וכי הוא לא ידע שבזוהר שהוא מדבר עליו צריך ליפול על פניו? אתמהה!לא מצאתי טענה כזו בפוסקים, וגם לא ב'בן איש חי' עצמו.
נכון, אבל גם הבן איש חי כתב כן בתור ''המלצה'' גרידא, לא בתור 'איסור'.הא קמן שהחלו לחוש לזה, וכי הוא לא ידע שבמרן כתוב ליפול על פניו? וכי הוא לא ידע שבזוהר שהוא מדבר עליו צריך ליפול על פניו? אתמהה!
לא צריך לפרש את הדבר שיש כאן חידוש במשך הדורות.
לאחר התפשטות המנהג נראה שיש בזה איסור. ומסתבר שיש לדון בפרט זה.נכון, אבל גם הבן איש חי כתב כן בתור ''המלצה'' גרידא, לא בתור 'איסור'.
מכל מקום בודאי שמי שרוצה לנהוג כדינא דשו''ע (והאר''י והמנהג בכל הדורות) אי אפשר לדחותו בטענות שונות שהתחדשו ב150 שנים אחרונות.
אולי משום ''לא תתגודדו'' אליבא דחלק מהראשונים.לאחר התפשטות המנהג נראה שיש בזה איסור. ומסתבר שיש לדון בפרט זה.
וגם משום מחלוקת, ריש מקום שנהגו.אולי משום ''לא תתגודדו'' אליבא דחלק מהראשונים.