אחד מהמקומות בו הרב יצחק יוסף תוקף את הגרמ"מ "כדרכה של תורה":בשהותו בצרפת התפלל מנחה בית המדרש שבו שוכן בית דינם של הרב גרוס והרב זעפראני ימים ספורים אחרי אחת ההתקפות על הרב זעפראני בלויין
הצג קובץ מצורף 10421

אחד מהמקומות בו הרב יצחק יוסף תוקף את הגרמ"מ "כדרכה של תורה":בשהותו בצרפת התפלל מנחה בית המדרש שבו שוכן בית דינם של הרב גרוס והרב זעפראני ימים ספורים אחרי אחת ההתקפות על הרב זעפראני בלויין
הצג קובץ מצורף 10421
הצגת הדברים מדהימהאחד מהמקומות בו הוא תוקף את הגרמ"מ 'כדרכה של תורה'
הצג קובץ מצורף 10435
הצגת הדברים מדהימה
כל הפוסקים הגדולים, מרן השו"ע ומרן הגר"ע מצד אחד, וכנגדם הבאח מצד שני, כאילו הוא יחיד בדבר...
ולא ידעתי איך אפשר להתעלם מדברי רבים מן הפוסקים ולכתוב בשטחיות דברים מעין אלו...
סתם מעניין,
לדעתו, גם הבן איש חי הורה בשטחיות לברך אחרי הטבילה?
הבא"ח כתב שמי שנהגה לברך לפני תשנה מנהגה?סתם מעניין,
לדעתו, גם הבן איש חי הורה בשטחיות לברך אחרי הטבילה?
נכון היה מנהג כזה בארצות המזרח, אבל א"א להתכחש שדעת רוב הראשונים לברך לפני וכן דעת מרן השו"ע, והמנהג לברך אחרי הוא ממנהג שנהגו נשים וכמו שכתבו התוס' בפסחים ז ע"ב, ובתוס' כתבו ליישב מנהגם משום ביעותא דמיא או דדמי לגר שמברך אחרי דגברא לא חזי אבל ודאי שמעיקרא יש לברך לפני. ומאידך גיסא דעת רבים מהפוסקים שאם יש כח ביד הרב לבטל את המנהג שיש בו חשש איסור כן נכון לעשות, ואפשר שלא היה בכח חכמי אותו הדור לבטל את המנהג, כאשר הביא דבריהם ביבי"א. ואכמ"ל.
הצגת הדברים מדהימה
כל הפוסקים הגדולים, מרן השו"ע ומרן הגר"ע מצד אחד, וכנגדם הבאח מצד שני, כאילו הוא יחיד בדבר...
ולא ידעתי איך אפשר להתעלם מדברי רבים מן הפוסקים ולכתוב בשטחיות דברים מעין אלו...
האשכנזים פוסקים כהרמ"א ולא כמרן,דעת מרן זצוק"ל
אני יודע שאתה עושה את עצמך לא מבין שכוונתי למרן הגרע"י זצוק"ל.האשכנזים פוסקים כהרמ"א ולא כמרן,
וגם לספרדים, המנהג בזה היה דלא כמרן.
ומה בכך?מפני שהמקוואות שלנו הם עם מים חמים
נפיש זוהמא ודינם כבית המרחץ שאסור לברך שם. (עיין טהרת הבית ח"ג עמ' רטז והלאה, אם תרצה אעלה זאת)ומה בכך?
מחמת סיבות מסוימות הייתי לא פעם ולא פעמיים במקווה נשים לאחר טבילתן ותסלח לי אין שם שום זוהמה, המקום נקי צח ומצוחצח.נפיש זוהמא ודינם כבית המרחץ שאסור לברך שם. (עיין טהרת הבית ח"ג עמ' רטז והלאה, אם תרצה אעלה זאת)
עצם ההבל והחום של המים החמים זה הסיבה שהפוסקים אוסרים לברך בבית המרחץ (ובמקוה)מחמת סיבות מסוימות הייתי לא פעם ולא פעמיים במקווה נשים לאחר טבילתן ותסלח לי אין שם שום זוהמה, המקום נקי צח ומצוחצח.
תוכל להעלות בבקשה?עצם ההבל והחום של המים החמים זה הסיבה שהפוסקים אוסרים לברך בבית המרחץ (ובמקוה)
וכדאי לכבודו לעיין שם בתשובה ואז להמשיך לדון פה.
אין לך טה"ב בבית? -מסכן!תוכל להעלות בבקשה?
זה בעייתי עכשיו שאני רואה...תוכל להעלות בבקשה?
יש לי מהדורא קמא שנדפסה לפני כ40 שנה שם יש רק ב"ח.אין לך טה"ב בבית? -מסכן!
הנה כמה קטעים קטנים.ואני גם מתעצל לחפש...
ואתה עושה עצמך כלא יודע דברי הנהלת הפורום, שצריך לכתוב בפירוש על איזה רב מדברים.אני יודע שאתה עושה את עצמך לא מבין שכוונתי למרן הגרע"י זצוק"ל.
למה הוא לא ביטל את כל מנהגי ישראל אשר יש בהם איזה חשש איסור?אתם משיגים משנאה בלי להתבונן בכללי הפסיקה.
נכון היה מנהג כזה בארצות המזרח, אבל א"א להתכחש שדעת רוב הראשונים לברך לפני וכן דעת מרן השו"ע, והמנהג לברך אחרי הוא ממנהג שנהגו נשים וכמו שכתבו התוס' בפסחים ז ע"ב, ובתוס' כתבו ליישב מנהגם משום ביעותא דמיא או דדמי לגר שמברך אחרי דגברא לא חזי אבל ודאי שמעיקרא יש לברך לפני. ומאידך גיסא דעת רבים מהפוסקים שאם יש כח ביד הרב לבטל את המנהג שיש בו חשש איסור כן נכון לעשות, ואפשר שלא היה בכח חכמי אותו הדור לבטל את המנהג, כאשר הביא דבריהם ביבי"א. ואכמ"ל.