כתבתי לשון האול"צ.כוונתו לכל יום והיינו שיש קביעות לכך, אך לא צריך להיות עם זה שעות רבות
כתבתי לשון האול"צ.כוונתו לכל יום והיינו שיש קביעות לכך, אך לא צריך להיות עם זה שעות רבות
ואני התכוונתי ללשון של ר' @ידידיה , שהתכוין שהוא לומד כל יום והיינו קביעות יומית אך לא שעות וכו'כתבתי לשון האול"צ.
מה אתה מביא לי ראיה מישיבה של בחורים רווקים שלא יודעים אפי' מה זה בית יוסף?לא צריך לקשקש
תיכנס לישיבת חברון במוצאי יום כיפור ותבדוק כמה אנשים מקפידים על ר''ת
אתה תתפלא
הבנתי שלא מביא ראיה ממשתמשי פורום מורשת מרן. (שיש שם "הרבה" כאלה שלא חסידים לכל יודע)שכחת עם מי עסקינן? -
אני כמובן מדבר גם על הראשי ישיבות והרמי''ם דשםמה אתה מביא לי ראיה מישיבה של בחורים רווקים שלא יודעים אפי' מה זה בית יוסף?
לך תבדוק בכוללים מה המצב, או אתה מוזמן לעשות סקר בפורום כאן.
ממש ראייההבנתי שלא מביא ראיה ממשתמשי פורום מורשת מרן. (שיש שם "הרבה" כאלה שלא חסידים לכל יודע)
בגלל זה הדגשתי לו על הראיה מהאשכנזים שם.
כמובן, כולם שם בלי שכל ומטומטמים, ואתה הוא החכם מכל אדם.קשה לי להאמין שאדם אחד עם מוח בקודקודו יענה לסקר שם
זה שאתה מקיא, לא אומר לאנשים אחרים.אשכנזי נורמלי שיכנס לשם יקיא מיד
תאמין לי שבנושא כזה הרבה נמשכים אחרי הזרם, ויודעים שר"ת זה רק "חומרא" ובחורי ישיבות ידועים בדרכם לחפש קולות...חוץ מזה שלידיעתך לכל בחור יש בית אב, הם לא פטריות הגדלים מן האוויר
כבודו רוצה ציטוטים מרוב ככל חכמי ליטא בשנים האחרונות?תאמין לי שבנושא כזה הרבה נמשכים אחרי הזרם, ויודעים שר"ת זה רק "חומרא" ובחורי ישיבות ידועים בדרכם לחפש קולות...
ציטוטים לא ישנו לי את המשמעות בשטח.כבודו רוצה ציטוטים מרוב ככל חכמי ליטא בשנים האחרונות?
ומאיפה כבודו מכיר את המציאות בשטח?ציטוטים לא ישנו לי את המשמעות בשטח.
כנראה אתה חי ביקום מקביל, כל אחד והמציאות שלו ואין לי/לך דרך להוכיח.
חבל על המלל המיותר.
מחצה על מחצה זה רוב?שרוב האשכנזים מחמירים כר"ת
כל נורמלי, בין אשכנזי בין ספרדי.אשכנזי נורמלי
בני תורה?כמדומה שגם רוב הספרדים לא מקפידים על זמן ר''ת
וגם המון ספרדים מתלמידי הגרע''י, מוציאים אפילו לפני הזמן של הגאונים המקובל (36 דק')
בעיקר בעלי בתים, אבל לא רקבני תורה?
בכלל לאאולי לא רצו להחמיר יותר מהחזו"א והגר"ע עטיה זצ"ל שהיו מוציאים השבת בזמן הגאונים, ולא ממתינים לר"ת.
ואולי גם לא רצו להוציא לעז על הראשונים.. ולכן מקפידים היום להוציא בדווקא בזמן הגאונים..
וכל זאת על אף שמכריזים שהינם מתלמידי מרן.
חצי מהכולל שלי אשכנזי.ומאיפה כבודו מכיר את המציאות בשטח?
מהכוללים האשכנזים שבהם אתה לומד?
זה גם נכון.מה שכן לפי מה שאני רואה בעיני אצל חסידים יותר שומרים על זמן ר"ת מאצל ליטאים.
לא נכון בעליל.וגם המון ספרדים מתלמידי הגרע''י, מוציאים אפילו לפני הזמן של הגאונים המקובל (36 דק')
30% מהליטאים.אני ליטאי, התחלתי לפני שנה להחמיר ר"ת (קבלה לראש השנה) וללא ספק אין יותר משלושים אחוז מהליטאים שמוציאים ר"ת,
אני רק מתפלא על אותם שתמיד מחמירים בכל מיני עניינים דרבנן, ורוצים לצאת ידי כל השיטות, וכאן שזה איסורי דאורייתא, ודעת מרן השו"ע ורוב ככל הראשונים, מקלים, ועוד מתגאים בזה.30% מהליטאים.
50% מהחסידים.
80% מהספרדים.
- נראה שצדקתי שרוב עם ישראל הבני תורה מחמירים כר"ת...
כנראה אתה לא מספיק בר דעת עם תורת החילוק.אני רק מתפלא על אותם שתמיד מחמירים בכל מיני עניינים דרבנן, ורוצים לצאת ידי כל השיאות, וכאן שזה איסורי דאורייתא, ודעת מרן השו"ע ורוב ככל הראשונים, מקלים, ועוד מתגאים בזה.
אני מדבר על אותם שנוהגים בחומרות רבות, שלא נהגו אבותיהם, ובזה לא.כנראה אתה לא מספיק בר דעת עם תורת החילוק.
עושים כפי המנהג.
אבותיהם לא החמירו בר"ת, ואמותיהם ברכו אחרי ההדלקה ואחרי הטבילה, וברכו על הלולב,
ובהכל ממשיכים את המנהגים.