תראה את שאר המקומות שהבאתי.אין קשר לנד"ד, תמצא לי בבקשה מחלוקת שו"ע ורמ"א שהוא פוסק כשו"ע והביא את שניהם כ"יש אומרים".
גדולי ישראל מספיקים לי.קודם תמצא איזה מקובל שאומר לענות אמן, אח"כ נדון בביטול המנהג.
תראה את שאר המקומות שהבאתי.אין קשר לנד"ד, תמצא לי בבקשה מחלוקת שו"ע ורמ"א שהוא פוסק כשו"ע והביא את שניהם כ"יש אומרים".
גדולי ישראל מספיקים לי.קודם תמצא איזה מקובל שאומר לענות אמן, אח"כ נדון בביטול המנהג.
יכול להיות ובכל דבר יש לדון לגופו.
גדולי ישראל מספיקים לי.
גדולי ישראל פסקו שחובה לענות אמן, ומי שאינו עונה גוערין בו?
תראה את שאר המקומות שהבאתי
ועוד יותר טוב...
הצג קובץ מצורף 10537
לא אמרתי שזה דווקא הרמ"א...שם זו לא מחלוקת שו"ע ורמ"א.
אין קשר לנד"ד, תמצא לי בבקשה מחלוקת שו"ע ורמ"א שהוא פוסק כשו"ע והביא את שניהם כ"יש אומרים".
לא גוערין בו, אבל הראו שיש עדיפות לענות אמן ולא עלתה כלל בליבם המחשבה שלך...
זה מה שכתבתי:
רק אחזור ואביא עוד מקור שהבאתי לעיל
שני הי"א הובאו ברמ"א.
בהתחלה כתבת להביא לך דוגמאות שמביא יש אומרים ויש אומרים ופוסק כמו השולחן ערוך.
זה ראשונים...אין שום נפק"מ אם פוסק כשו"ע נגד אחד האחרונים.
כמדומה שנעלם ממך רבים מהאחרונים שכתבו בדעת הרמ"א שדעתו כסתם.
(גם אם נאמר שאולי דעתו "לחוש" לדעת היש אומרים מ"מ דעתו העיקרית כסתם -