משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,483
לא גוערין בו, אבל הראו שיש עדיפות לענות אמן ולא עלתה כלל בליבם המחשבה שלך...
הם התייחסו למנהג לענות עשה או אמן, והעדיפו אמן על עשה (שזה פשוט).
לא גוערין בו, אבל הראו שיש עדיפות לענות אמן ולא עלתה כלל בליבם המחשבה שלך...
זה מה שכתבתי:
רק אחזור ואביא עוד מקור שהבאתי לעיל
שני הי"א הובאו ברמ"א.
בהתחלה כתבת להביא לך דוגמאות שמביא יש אומרים ויש אומרים ופוסק כמו השולחן ערוך.
זה ראשונים...אין שום נפק"מ אם פוסק כשו"ע נגד אחד האחרונים.
כמדומה שנעלם ממך רבים מהאחרונים שכתבו בדעת הרמ"א שדעתו כסתם.
(גם אם נאמר שאולי דעתו "לחוש" לדעת היש אומרים מ"מ דעתו העיקרית כסתם -
אם היית מסתכל למטה בהערות היית רואה שהי"א השני הם רבותינו המקובלים
לא נראה לי יש לך חוסר בהבנת הנקרא.אין שום קשר לנדון דידן, אם הלכה כי"א קמא או בתרא. שניהם ברמ"א, וזו לא מחלוקת שו"ע ורמ"א.
מסר לו את הדברים על מנת להדפיסם כמו מאות מקומות אחרים.ואיני יודע אם ראוי לעשות כן, אע"פ שהוא אביו ומסר לו את הדברים לעיין בהם.
לא יודע מה אתה רוצההמקובלים שהביא (מנהג ק"ק בית אל) הם הרבה אחרי הרמ"א, והילק"י הביא אותם באמצע דבריו הארוכים, וגם העיר ש"מדברי המהר"ש ויטאל בקונטרס "חיים שנים ישלם", שהובאו בספר פתח הדביר חלק ב' (בקונטרס אחרון לסי' קכח), מוכח שגם על פי הסוד, שפיר דמי שיתחילו הכהנים לומר "יברכך" מעצמם, ואין צריך להקרותם תיבה זו".
בהערות למטה הביא את המאירי והר"ן והטור שמשמע מדבריהם שהש"צ מקריא גם יברכך, דן בדעת הרמב"ם, הביא עוד אחרונים ומנהגים שונים, נכנס לנושא אחר לגמרי - מתי מבטלים מנהג (מתי שרואים לנכון לבטל ואז נותר למצוא את הסיבה הנכונה), ובאמצע דבריו הארוכים הבליע שזו מחלוקת שו"ע ורמ"א.
ומכן תשובה לאותם ששלחו את הקורא ל"הערות"...
כנר' שמעולם לא פתחת המהדורות הישנות של ספר ילקוט יוסףבאמצע המקורות הארוכים מופיע "וכמו שכתבנו בשו"ת יביע אומר", ואח"כ "והנה בהיותי משרת בקודש כראב"ד במצרים קהיר בשנת תש"י, ראיתי שנוהגים כדעת מרן הש"ע", ותהיתי כיצד העתיק מאביו מבלי לציין זאת, ואח"כ ראיתי שבסוף דבריו (מי שיזכה להגיע לשם) כתב בסוגריים: "סעיף זה והמקורות ממרן אאמו"ר שליט"א. שוב נדפסו הדברים גם בהליכות עולם פר' תצוה עמ' קצט".
וכנראה דרכו שכל מה שמצא בכתבי יד אביו ועדיין לא נדפס, העתיק והדביק בספרו, וכך "הקדים" את אביו בהדפסת הדברים... ואיני יודע אם ראוי לעשות כן, אע"פ שהוא אביו ומסר לו את הדברים לעיין בהם.
לא יודע מה אתה רוצה
הסיבה שהכריע כדעה זו אינו מחמת כך סובר הרמ"א, כי אם מחמת שכך סוברים המקובלים
[אגב, רבינו בחיי קדם בהרבה להרמ"א]
על מנת להדפיסם
זה ששניהם ברמ"א מה זאת אומרת!?
דעת הרמ"א בסתם לא כמו השו"ע, ולפי מרן הרב עובדיה זו היא דעתו להלכה!!!
קשה לך להודות באמת הפשוטה!?
אם הכוונה לפרשן על התורה ומחבר ספר כד הקמח, אז הוא כן היה מקובל.אגב, רבינו בחיי לא היה מקובל
?????????????אגב, רבינו בחיי לא היה מקובל.
באמצע המקורות הארוכים מופיע "וכמו שכתבנו בשו"ת יביע אומר", ואח"כ "והנה בהיותי משרת בקודש כראב"ד במצרים קהיר בשנת תש"י, ראיתי שנוהגים כדעת מרן הש"ע", ותהיתי כיצד העתיק מאביו מבלי לציין זאת, ואח"כ ראיתי שבסוף דבריו (מי שיזכה להגיע לשם) כתב בסוגריים: "סעיף זה והמקורות ממרן אאמו"ר שליט"א. שוב נדפסו הדברים גם בהליכות עולם פר' תצוה עמ' קצט".
וכנראה דרכו שכל מה שמצא בכתבי יד אביו ועדיין לא נדפס, העתיק והדביק בספרו, וכך "הקדים" את אביו בהדפסת הדברים... ואיני יודע אם ראוי לעשות כן, אע"פ שהוא אביו ומסר לו את הדברים לעיין בהם.

א. הביא מקובל אחד, הוא מהר"ש ויטאלאני רוצה להגיד לך שאתה טועה, זה לא רק בגלל המקובלים, ואדרבה הביא מקובלים שסוברים לא כך.
???וגם לשיטתך, מקובלים שהולכים כרמ"א זה בסופו של דבר רמ"א.
יש ספר שלם לבאר דברי הסוד שבו, וכמ"ש מרן הגחיד"א -אגב, רבינו בחיי לא היה מקובל.

פשוט מספר ההסתיגויות זה כמספר הסעיפים בשו"עכל הכללים המומצאים מתנפצים בזה אחר זה.
אם הכוונה לפרשן על התורה ומחבר ספר כד הקמח, אז הוא כן היה מקובל.
?????????????
פתחת פעם רבינו בחיי עה''ת
אגב, רבינו בחיי קדם בהרבה להרמ"א
חבל שלא הגעת לעמוד השער, שם כותב להדיא מה מקורותיו
ולסיום סיימת בהשערה שאביו נתן לו את הדברים "לעיין בהם", והיינו ולא להדפיסם, וזאת מנין לך?
משם עברת להשמיצו שניסה להקדים את אביו בהדפסת הספרים
הדעת נותנת זה לא עובדות, אלא פרשנות שלך.והדעת נותנת שאביו נתן לו תשובות לעיין בהם כדי להדפיס הלכות ומקורות בספרו, אבל להדפיס תשובות ממנו? תשובות שהוא עתיד להדפיסן בספריו הבאים, ככתבן וכלשונן, יודפסו בספרי הרב יצחק ולאחר מכן יאמר בראיונות שזכה "לחבר" עשרות כרכים והם מדברים בעד עצמם?
הדעת נותנת זה לא עובדות, אלא פרשנות שלך.
ע"פ רוב בילקוט יוסף אין תשובות שלמות מיבי"א בהע', יש הערות שכולם מיבי"א, אבל אינם תשובה שלימה מיבי"א, אלא אות או ב' אותיות ממערכה שלימה וכד'.