מסורת הקהילות בביטוי לשון הקודש - להעביר לדורות הבאים או לא?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול המעורר
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

המעורר

חבר חדש
הצטרף
22/1/25
הודעות
175
ידוע שמסורת בהרבה קהילות לדייק בהגיית לשון הקודש באי אלו אותיות באופן שונה מהביטוי הישראלי הרגיל המשמש ביום יום לצורכי חולין,
כמו למשל במבטא אותיות ג' רפויה, ו', ט', צ', ק'. ועכ"פ באותיות ח' וע' דומה כי כלל הקהילות מבטאים כדין.
אמנם הדור הצעיר (מלבד חניכי מוסדות כסא רחמים), לא ראיתי אצלם כמעט מי ששם לב לשמור מסורת אבותיו בזה, ואף באותיות ח' וע', רבים שלא מדקדקים בכך.
האם אכן ראוי לשמר מסורת אבות בפרטים אלו, או שאין צורך בכך,
אשמח לשמוע דעת הת"ח.
 
ידוע שמסורת בהרבה קהילות לדייק בהגיית לשון הקודש באי אלו אותיות באופן שונה מהביטוי הישראלי הרגיל המשמש ביום יום לצורכי חולין,
כמו למשל במבטא אותיות ג' רפויה, ו', ט', צ', ק'. ועכ"פ באותיות ח' וע' דומה כי כלל הקהילות מבטאים כדין.
אמנם הדור הצעיר (מלבד חניכי מוסדות כסא רחמים), לא ראיתי אצלם כמעט מי ששם לב לשמור מסורת אבותיו בזה, ואף באותיות ח' וע', רבים שלא מדקדקים בכך.
האם אכן ראוי לשמר מסורת אבות בפרטים אלו, או שאין צורך בכך,
אשמח לשמוע דעת הת"ח.

אם כוונתך לשפת היומיום ?
לא צריך.
אם כוונתך לתפילה?
צריך.
 
ידוע שמסורת בהרבה קהילות לדייק בהגיית לשון הקודש באי אלו אותיות באופן שונה מהביטוי הישראלי הרגיל המשמש ביום יום לצורכי חולין,
כמו למשל במבטא אותיות ג' רפויה, ו', ט', צ', ק'. ועכ"פ באותיות ח' וע' דומה כי כלל הקהילות מבטאים כדין.
אמנם הדור הצעיר (מלבד חניכי מוסדות כסא רחמים), לא ראיתי אצלם כמעט מי ששם לב לשמור מסורת אבותיו בזה, ואף באותיות ח' וע', רבים שלא מדקדקים בכך.
האם אכן ראוי לשמר מסורת אבות בפרטים אלו, או שאין צורך בכך,
אשמח לשמוע דעת הת"ח.
מרן הגרש"י סיפר בהספדו על מרן הגרמ"מ שמקפיד ע"כ בתפילתו
 
מרן הגרש"י סיפר בהספדו על מרן הגרמ"מ שמקפיד ע"כ בתפילתו
בעיקר בקריאת שמע ופרשת זכור.
בשאר הדברים מו"ר הגרש"י זעפראני שליט"א מקפיד בכללות על ההיגוי של ח' ט' ע' צ' וכדו'
ואולם על ת' רפויה ולחלק בין ו' לב' רפויה מקפיד בעיקר בק"ש וזכור.
 
ראשי תחתית