ידועים שני הפסוקים הסמוכים זה לזה במשלי שלכאורה סותרים זה את זה
(כו ד - ה) "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה: עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו:"
הביא רש"י את דברי חז"ל, אל תען כסיל - בדברי ריב ומצה פן תשוה לו: ענה כסיל - הבא להסיתך לרעה הודע לו אולתו: ועי' מצודת דוד שהאריך לבאר בדרכו של רש"י
ויש לעמוד על פשר, וללמוד דרך חיים,
פעמים והוויכוח עם הכסיל עוסק בענייני תורה וכביכול בא להסיתך לרעה, ומאידך צורת ההידיינות היא דרך ריב ומצה,
היאך ידע המתווכח מתי להמשיך ולהסביר את נכונות דבריו ומתי לפרוש.
(כו ד - ה) "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה: עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו:"
הביא רש"י את דברי חז"ל, אל תען כסיל - בדברי ריב ומצה פן תשוה לו: ענה כסיל - הבא להסיתך לרעה הודע לו אולתו: ועי' מצודת דוד שהאריך לבאר בדרכו של רש"י
ויש לעמוד על פשר, וללמוד דרך חיים,
פעמים והוויכוח עם הכסיל עוסק בענייני תורה וכביכול בא להסיתך לרעה, ומאידך צורת ההידיינות היא דרך ריב ומצה,
היאך ידע המתווכח מתי להמשיך ולהסביר את נכונות דבריו ומתי לפרוש.