א אלישמע חבר חדש הצטרף 10/4/25 הודעות 168 6/5/25 #1 האם ישנה מצוה שאינה צריכה כוונה ? (למ"ד מצות צריכות כוונה) (שימו לב לא ליפול במוקש).
מ מבקש אמת חבר חדש הצטרף 2/1/25 הודעות 41 מיקום ירושלים 6/5/25 #21 מצות של הנאה ואכילה דנו האחר' שדמי למתעסק בחלבים ולכך יצא יד"ח הצבעה למעלה 0 הצבעה שלילית
ד דברי מלך חבר קבוע הצטרף 25/4/25 הודעות 372 6/5/25 #22 מבקש אמת אמר: מצות של הנאה ואכילה דנו האחר' שדמי למתעסק בחלבים ולכך יצא יד"ח לחץ כדי להרחיב... אבל לעיל הביא שלא התכוין למתעסק בחלבים ועריות, וממילא כ"ש למצוות אכילה. הצבעה למעלה 0 הצבעה שלילית
מבקש אמת אמר: מצות של הנאה ואכילה דנו האחר' שדמי למתעסק בחלבים ולכך יצא יד"ח לחץ כדי להרחיב... אבל לעיל הביא שלא התכוין למתעסק בחלבים ועריות, וממילא כ"ש למצוות אכילה.
א אלישמע חבר חדש הצטרף 10/4/25 הודעות 168 6/5/25 #23 מבקש אמת אמר: מצות של הנאה ואכילה דנו האחר' שדמי למתעסק בחלבים ולכך יצא יד"ח לחץ כדי להרחיב... יפה, זו אחת התשובות ודנו בזה הראשונים. הצבעה למעלה 0 הצבעה שלילית
מבקש אמת אמר: מצות של הנאה ואכילה דנו האחר' שדמי למתעסק בחלבים ולכך יצא יד"ח לחץ כדי להרחיב... יפה, זו אחת התשובות ודנו בזה הראשונים.
א אלישמע חבר חדש הצטרף 10/4/25 הודעות 168 6/5/25 #24 דברי מלך אמר: אבל לעיל הביא שלא התכוין למתעסק בחלבים ועריות, וממילא כ"ש למצוות אכילה. לחץ כדי להרחיב... מה שכתבתי הוא, שמתעסק בחלבים אינו התשובה, כיון שזה לאו. הצבעה למעלה 0 הצבעה שלילית
דברי מלך אמר: אבל לעיל הביא שלא התכוין למתעסק בחלבים ועריות, וממילא כ"ש למצוות אכילה. לחץ כדי להרחיב... מה שכתבתי הוא, שמתעסק בחלבים אינו התשובה, כיון שזה לאו.
ע עומק המושג חבר חדש הצטרף 20/4/25 הודעות 72 8/5/25 #25 אלישמע אמר: מה יש בכריתות יט ע"ב? (אם כוונתך למתעסק בחלבים, זה לאו). לחץ כדי להרחיב... דעת חלק מהראשונים* בר"ה כח ע"א שגם במצוות שיש בהם הנאה אי"צ כוונה, מה"ט דמתעסק בחלבים ועריות חייב שכן נהנה. *עי' רש"י ור"ן שם, ועי' נו"כ על הרמב"ם שופר פ"ב ה"ד וחמץ ומצה פ"ו ה"ג, וכך לכאו' גם פסק בשו"ע, עי' באור"ח סי' תעה סעי' ד ובנו"כ שם. הצבעה למעלה 0 הצבעה שלילית
אלישמע אמר: מה יש בכריתות יט ע"ב? (אם כוונתך למתעסק בחלבים, זה לאו). לחץ כדי להרחיב... דעת חלק מהראשונים* בר"ה כח ע"א שגם במצוות שיש בהם הנאה אי"צ כוונה, מה"ט דמתעסק בחלבים ועריות חייב שכן נהנה. *עי' רש"י ור"ן שם, ועי' נו"כ על הרמב"ם שופר פ"ב ה"ד וחמץ ומצה פ"ו ה"ג, וכך לכאו' גם פסק בשו"ע, עי' באור"ח סי' תעה סעי' ד ובנו"כ שם.
א אלישמע חבר חדש הצטרף 10/4/25 הודעות 168 9/5/25 #26 עומק המושג אמר: דעת חלק מהראשונים* בר"ה כח ע"א שגם במצוות שיש בהם הנאה אי"צ כוונה, מה"ט דמתעסק בחלבים ועריות חייב שכן נהנה. *עי' רש"י ור"ן שם, ועי' נו"כ על הרמב"ם שופר פ"ב ה"ד וחמץ ומצה פ"ו ה"ג, וכך לכאו' גם פסק בשו"ע, עי' באור"ח סי' תעה סעי' ד ובנו"כ שם. לחץ כדי להרחיב... או קיי, אז ההפניה היתה צריכה להיות לר"ה ולא לכריתות, ובהחלט כבר אמרנו למעלה שזו אכן אחת התשובות (רק הציון היבש לכריתות הוא היה הבעייתי). חזק וברוך. הצבעה למעלה 0 הצבעה שלילית
עומק המושג אמר: דעת חלק מהראשונים* בר"ה כח ע"א שגם במצוות שיש בהם הנאה אי"צ כוונה, מה"ט דמתעסק בחלבים ועריות חייב שכן נהנה. *עי' רש"י ור"ן שם, ועי' נו"כ על הרמב"ם שופר פ"ב ה"ד וחמץ ומצה פ"ו ה"ג, וכך לכאו' גם פסק בשו"ע, עי' באור"ח סי' תעה סעי' ד ובנו"כ שם. לחץ כדי להרחיב... או קיי, אז ההפניה היתה צריכה להיות לר"ה ולא לכריתות, ובהחלט כבר אמרנו למעלה שזו אכן אחת התשובות (רק הציון היבש לכריתות הוא היה הבעייתי). חזק וברוך.