אתה רוצה תמשיך להתבדח באווירת פורים במקום לענות עניינית.אולי בגלל שניק אחד בשם אור יעקב סיפר בדיחות משונות זה הזכיר את פורים. יותר מסתבר כך.
אתה רוצה תמשיך להתבדח באווירת פורים במקום לענות עניינית.אולי בגלל שניק אחד בשם אור יעקב סיפר בדיחות משונות זה הזכיר את פורים. יותר מסתבר כך.
כשמישהו אומר בדיחה אז גם אני עונה בבדיחה.אתה רוצה תמשיך להתבדח באווירת פורים במקום לענות עניינית.
אף אחד לא כתב שהוא קובע.לא רואה ברב יצחק יוסף מומחה לחכמת הדקדוק, וזה מצחיק להגיד שהוא קובע מה בעייתי ומה לא בהגהות, בטח למול מי שידוע כחד בדרא בחכמה זו.
כמדומני שלא כל עוד אין בכך שום בעיה.
אף אחד לא כתב שהוא קובע.
יכול להיות שהוא אומר דברים קשים על דקדוקים שהפוסקים כותבים שיש בהם חששות או בעיות.
יכול להיות שלא קראת מה הוא מדבר על הדקדוק?יכול להיות שהוא אומר דברים קשים על דקדוקים שהפוסקים כותבים שיש בהם חששות או בעיות.
הרב כ. שמואלי מירושלים.מי לימדו את חכמת הדקדוק ועוד בצורה שהיא כזו שמאפשרת לו לבוא ולבקר את מרן הגר"מ מאזוז שהיה כידוע חד בדרא בעניין זה?
זה לא מה שהוא טען!!רק שהרב מאזוז אמר שבגלל שיש הפסק של כמה וכמה מילים, אז בתפילה נגיד בלי ו' ורק בברהמ"ז עם ו'.
לא זה מה שראיתי שהובא ממנו.זה לא מה שהוא טען!!
הוא טען שמכיון שבכל הנוסחאות של הראשונים והגמ'
והרבה נוסחאות מהאחרונים הגירסא בלי ו'
והגרסא הזו יכולה להיות ברורה ע''פ הדקדוק
אז למה צריך לשנות???
אה''נ בבה''מז שלא מסתדר ע''פ הדקדוק הגיה ''ועל''
וטעמו ונימוקו עימו
זה מה שאמרתי שלא מוכרח לשנות...לא זה מה שראיתי שהובא ממנו.
א. הובא לעיל מהעלון שלו שהוא אומר שהסיבה היא בגלל שיש הפסק של כמה מילים ביניהם.
כנ''ל ולכן לא חייב להגיההובא לעיל קישור לאוצה"ח שם הביא שיש גם נוסחאות אחרות. (לא עיינתי בפנים, אבל כך הוא הביא שם).
שוב הסברתי כבר לעיל שמכיון שמסתדר עם הדקדוק אין צורך לשנותג. הרב מאזוז לא אמר שכך יש לומר ע"פ הדקדוק, אלא שבברהמ"ז זה יותר נוח, ובתפילה פחות (בגלל הכמה מילים שמפסיקות), ולכן עשה פשרה.
(ובעצם גם הוא הבין שבברהמ"ז חייבים 'לשנות' ולכתוב "ועל הניסים"...