קיטל

למעשה, בלי קשר למנהג,
כלובש קיטל [בר"ה בבוקר, כבעל תוקע, וביוה"כ בכל התפילות] אני יכול להעיד שזה נותן מעמד אחר לגמרי לכל התפילות, הרגשה אחרת לחלוטין.
האם זה מיסטי, או שסתם הבגד הלבן יוצר אוירה - אני לא יודע, אבל גם אם זה סתם אוירה, האוירה הזאת גורמת לרוממות מיוחדת בתפילה, הקיטל, הטלית, השופר, הרגשה מיוחדת ומרוממת.

כמי שהתחיל ללבוש קיטל ביוה"כ שנים האחרונות -

צריך להוסיף שזה גם מאוד מאוד נוח.... [עכ"פ לי].
 
זיכרוני מטעה אולי
שאר הרבנים בישיבה אצלכם לא לובשים קיטל בימים נוראים ?
בנו של מרן שליט"א, הגאון רבי אברהם שליט"א, לא לובש. וכן הרבנים הגאונים רבי יהושע ורבי יואל עדס, ורבי יהושע אסטנבולי שליט"א - לא לובשים.
החזן - לשעבר מרבני הישיבה, הגר"מ שילוני שליט"א - לובש קיטל.
הרבנים האשכנזים - כמובן לובשים.
 
כך כתב בילקוט יוסף
לא מצאת, אז תחפש שוב.
כתב שאמרו בשמו שיש לחוש בזה משום מוציא לעז על הראשונים, וע"ש מה שביאר בדבריו.
אני גם אשמח @יעקבי לראות את המקור לדברים שלך.
כי לא זכורני שום לשון כזאת בדעת הגר"ע עטייה זצוק"ל שגם אם זה "מחזק" יהיה אסור.

ושמא התבלבלת בין הלשון "שיגבה ליבם בדרכי ה" לבין "מחזק"...

1758791639726.png
 
אני גם אשמח @יעקבי לראות את המקור לדברים שלך.
כי לא זכורני שום לשון כזאת בדעת הגר"ע עטייה זצוק"ל שגם אם זה "מחזק" יהיה אסור.

ושמא התבלבלת בין הלשון "שיגבה ליבם בדרכי ה" לבין "מחזק"...

הצג קובץ מצורף 10767
הבאת בדיוק את המקור.
ושמא מתוך לימוד הרבה בתורת החילוק לא ידעת מתי אין לחלק.
 
הבאת בדיוק את המקור.
ושמא מתוך לימוד הרבה בתורת החילוק לא ידעת מתי אין לחלק.
"שיגבה ליבו בדרכי ה" שייך אפי' באיזורים חרדיים ללכת עם ציציות בחוץ שזה סממן יהודי.

"מחזק" זה לדוגמא באיזורים חילוניים שלולי הציציות בחוץ יש חשש שיתקלקלו ויחברו לחברים חילוניים וכו' וכו' ועל ידי הוצאת הציציות פשוט שזה מחזק אותם ולא יתקרבו אליהם, ופשוט שבמקרה כזה לא דיבר.
 
"שיגבה ליבו בדרכי ה" שייך אפי' באיזורים חרדיים ללכת עם ציציות בחוץ שזה סממן יהודי.

"מחזק" זה לדוגמא באיזורים חילוניים שלולי הציציות בחוץ יש חשש שיתקלקלו ויחברו לחברים חילוניים וכו' וכו' ועל ידי הוצאת הציציות פשוט שזה מחזק אותם ולא יתקרבו אליהם, ופשוט שבמקרה כזה לא דיבר.
א. לא ידעתי שהילדים בירושלים היו גרים באיזור 'חרדי'.
ב. חילוקים שלא מתחילים. מרן הגר"ע עטייה אמר שהוא בגדר מזלזל ברבותיו הראשונים.
 
ולכן עדיף שיחברו לילדים חילוניים ויתקלקלו...
העיקר שלא יוציאו לעז הילדים...
אתה צוחק על הגר"ע עטייה???

וגם לשיטתך,
הרב יצחק יוסף חילק אם הילד גר במקום חרדי או חילוני?
 
אתה צוחק על הגר"ע עטייה???
אני צוחק על ההבנה שלך בגר"ע עטייה...
לדידי פשוט שהיה אומר להם להוציא ציציות...

חילק אם הילד גר במקום חרדי או חילוני?
נכון, יכול להיות שבזה חולק על הגר"ע עטייה כי לדידיה ולסברת אביו זצוק"ל אין בזה איסור, ולכן בישיבות וכדו' הורו להוציא ציציות.
 
נכון, יכול להיות שבזה חולק על הגר"ע עטייה כי לדידיה ולסברת אביו זצוק"ל אין בזה איסור, ולכן בישיבות וכדו' הורו להוציא ציציות.
ואת זה בדיוק כתבתי למעלה. שחולק בזה על הגר"ע עטייה ומשנה ממה שנהגו הקדמונים.
ועל כן זו קצת דמגוגיה לטעון שבגלל שמרן הגרע"ע וחלק מרבני פורת יוסף לא לבשו קיטל, גם אנחנו צריכים שלא ללבוש,
בעוד שאינו דבק בכל דבר במנהגי ופסקי מרן זצ"ל.
 
ואת זה בדיוק כתבתי למעלה. שחולק בזה על הגר"ע עטייה ומשנה ממה שנהגו הקדמונים.
ועל כן זו קצת דמגוגיה לטעון שבגלל שמרן הגרע"ע וחלק מרבני פורת יוסף לא לבשו קיטל, גם אנחנו צריכים שלא ללבוש,
בעוד שאינו דבק בכל דבר במנהגי ופסקי מרן זצ"ל.
כל הדיון שלי איתך היה בסך הכל על זה שטענת שלפי הגר"ע עטייה גם בשביל "לחזק" לא מוציאים ציציות.
 
ראשי תחתית