רבי מרדכי אליהו זצ"ל

  • יוזם האשכול יוזם האשכול ידידיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
להזמנת קובץ 'בדרכו' ח"ד - מאמרים בתורתו ובשיטתו ההלכתית של מרן גאון ישראל רבנו מרדכי אליהו זצוק"ל, פרי עטם של גדולי הדור, ת"ח, מורי הוראה, אברכים ובני תורה. וכן כתבי יד חדשים מבית גנזיו של מרן.
הספרים ניתנים ללא תשלום לישיבות, כוללים, בתי כנסת וכן לת"ח ואברכים.
כל המעוניין להזמין לעצמו או למוסד שלו וכו' ספרים - הפרטים במודעה המצורפת (יש אפשרות להזמין דרך הדוא"ל, ראו שם).
ברוכים תהיו. וזכותו תגן בעדנו.
 

קבצים מצורפים

  • מודעה - בדרכו.png
    מודעה - בדרכו.png
    3.3 מגה-בתים · צפיות: 19
בין כותבי המאמרים השנה בקובץ 'בדרכו' בס"ד: מרן הג"ר יעקב חיים סופר שליט"א - ר"י כף החיים, הג"ר עובדיה יוסף שליט"א בן הג"ר יעקב זצ"ל - רו"כ אוהל משה ומח"ס אמרי עובדיה ועוד גדולים ות"ח חשובים כאשר תחזינה עיני הקורא בקובץ עצמו אי"ה. זכותו של מרן תגן בעדנו אכי"ר, ושיהיו שפתותיו דובבות.
 
למה שלא תעלה ונוכל לראות?
בלא"ה אינו למכירה.
בע"ה אחר ההילולא (כ"ה סיון) יעלה.
הכוונה היא למי שמעוניין לקובץ מודפס לבית מדרש, ישיבה וכו' או שהוא אברך ומעוניין שיהיה בביתו.
 
בע"ה אחר ההילולא (כ"ה סיון) יעלה.
הכוונה היא למי שמעוניין לקובץ מודפס לבית מדרש, ישיבה וכו' או שהוא אברך ומעוניין שיהיה בביתו.
אז תעלה תוכן ענינים.
הציבור שבע מקבצים, ורצים משהו מעניין, תשכנע אותם
 
אז תעלה תוכן ענינים.
הציבור שבע מקבצים, ורצים משהו מעניין, תשכנע אותם
כפי שאמרתי אחר ההילולא יעלה. עניין של תורם הדפוס שרוצה שהפרסום הדיגיטלי יהיה אחר ההילולא. מי שמעניין אותו שיטת הפסיקה והלכותיו של מרן, או שדברי הגרי"ח סופר וכו' מעניינים אותו (ולענ"ד אכן מעניינים) מוזמן להזמין את הקובץ או להמתין לאחרי ההילולא.

שאו ברכה מאת ה'.
 
שלום רב לאוהבי תורתך.

נתבקשתי ע"י המו"ל לצרף כאן את קובץ בדרכו ח"ד העוסק בתורת קודשו של מרן גאון ישראל רבנו מרדכי אליהו זצוק"ל. בקובץ מאמרים מגדולי תורה, ת"ח, אברכים ובני תורה (וכדרכו של מרן זיע"א - מאמרים מת"ח ירא"ש מכל החוגים והעדות), בד' חלקי השו"ע.

בוודאי שיהיה זה לכבודה של תורה להעלות קובץ נכבד זה בפורום. ויה"ר שיהיו שפתותיו של מרן זיע"א דובבות.
 

קבצים מצורפים

נפלא ביותר!
ממליץ לכל הת״ח שליט״א שבפורום לעיין בדברים.
מאמרים מגוונים ברמה גבוהה מאוד.
יישר כח עצום!
 
המבינים במקאמים יתענגו בקריאת מאמרו של הרב יעקב מתלון, על נעימת התפילה בשבת חזון
אכן.
יש להעיר (ייתכן והרב הכותב העיר זאת) שלכאו' הדבר תלוי ברגילות החזן. ישנם חזנים שמתפללים במקאם חיג'אז הרגיל אף במועדים שמחים. ולדוג' יהדות בבל שאף לזמני שמחה יש להם מנגינות מעט נוגות, הנה להם ודאי שאין כל מניעה להתפלל במקאם זה בשבת חזון. לענ"ד.
 
מי יתן לנו תמורתו!
רב שמקובל על כל עם ישראל זה דבר נדיר כל כך..
האם יש ספר על מרן הרב בעיקר בדרכו בעניין ההשקפתי ופחות בעניין הלכתי?
מרן הגרמ"א זצ"ל לא רצה שידעו מה השקפתו. והסתיר זאת אפי' מבאי ביתו. ולכן תלמידיו הם מכל החוגים (כמובן שכולם ירא"ש). ותמיד היה חוזר ואומר שהמשותף בין יראי ה' הוא 95% ולכן חבל לעסוק ב5% שאינו מוסכם... ואכן בניו הם ת"ח מופלגים האחד חרדי והשני חרד"ל.

בכל אופן, כפי ששמעתי מהמו"ל של הספר הנ"ל, שהם רוצים שהספר יתקבל בברכה אצל ת"ח מכל החוגים, ולכן אין בו ענייני השקפה כלל, לכאן ולכאן.

אולם זכורים לי כרגע שתי מקומות שניסו לכתוב על העניין ההשקפתי אחד לטוב והשני למוטב, ולענ"ד שניהם לא השכילו להבין את השקפת מרן זיע"א.
 
מרן הגרמ"א זצ"ל לא רצה שידעו מה השקפתו. והסתיר זאת אפי' מבאי ביתו. ולכן תלמידיו הם מכל החוגים (כמובן שכולם ירא"ש). ותמיד היה חוזר ואומר שהמשותף בין יראי ה' הוא 95% ולכן חבל לעסוק ב5% שאינו מוסכם... ואכן בניו הם ת"ח מופלגים האחד חרדי והשני חרד"ל.
זה בדיוק מה שאני רוצה לדעת, כיצד ניתן בשנת תשפ"ה לחיות מבלי שידעו ויראו עליך את השקפתך, וכיצד לא לתת ל 5% האלו להשפיע!
אולם זכורים לי כרגע שתי מקומות שניסו לכתוב על העניין ההשקפתי אחד לטוב והשני למוטב, ולענ"ד שניהם לא השכילו להבין את השקפת מרן זיע"א.
מה הם?
 
זה בדיוק מה שאני רוצה לדעת, כיצד ניתן בשנת תשפ"ה לחיות מבלי שידעו ויראו עליך את השקפתך, וכיצד לא לתת ל 5% האלו להשפיע!
ראשית נ"ל מה שנהג לכבד ת"ח מכל הסוגים... ולכן כולם הרגישו מקובלים אצלו... וכ"א אמר ש'הוא משלו'...
 
סיפור פלא מתלמידו הקרוב של מרן, הג"ר יצחק שלו שליט"א - רב העיר ירוחם:

 
א
מרן הגרמ"א זצ"ל לא רצה שידעו מה השקפתו. והסתיר זאת אפי' מבאי ביתו. ולכן תלמידיו הם מכל החוגים (כמובן שכולם ירא"ש). ותמיד היה חוזר ואומר שהמשותף בין יראי ה' הוא 95% ולכן חבל לעסוק ב5% שאינו מוסכם... ואכן בניו הם ת"ח מופלגים האחד חרדי והשני חרד"ל.

בכל אופן, כפי ששמעתי מהמו"ל של הספר הנ"ל, שהם רוצים שהספר יתקבל בברכה אצל ת"ח מכל החוגים, ולכן אין בו ענייני השקפה כלל, לכאן ולכאן.

אולם זכורים לי כרגע שתי מקומות שניסו לכתוב על העניין ההשקפתי אחד לטוב והשני למוטב, ולענ"ד שניהם לא השכילו להבין את השקפת מרן זיע"א.
אני שמעתי ממרן הגרמ"צ שליט"א סיפורים אלו ואם היה לו צד של מזרחי הגר"מ צדקה היה מתרחק
ושמעתי בשם רשכבה"ג חכם שלום שאמר שהגר"מ אליהו אמר לו שהוא מקרב ואמרתי לו שיזהר כי זה יכול לפגוע בילדים וסיים ולצערי צדקתי וכמובן כוונתו לרב העיר צפת שמעט טעה מהשקפת אביו
וכן מרנא האול"צ קרבו וודאי שלא היה בו שום פסול ואף בנו הגר"א א"ש היה מגיע כול שנה לעצרת זיכרון למרן הגרמ"א והאומר אחרת עפרא לפומיה
ושאלתי כל מיני זקנים וכולם אמרו לי שהיה לו השקפה חרדית רק שכל בן דעת מבין שאין ענין להתבטאות סתם ולרחקם
היה לי חבר ביש"ק שרוף ואמר לי שמרן הגר"מ אליהו שרפם ושהתפלאתי אמר לי שאביו הגיע להגרמ"א וא"ל שהוא מרגיש דחוי בגלל שהוא צו"ל יותר מהמקובל כגון שמקפיד על הפרדה מלאה ולא לגלות ב' אצבעות וטפח...... וא"ל תהיה חרדי וכך הוה ובעז"ה נאריך בהזדמנות
בררתי את הנושא הזה הרבה זמן לפרטיו לפני שהגעתי למסקנה הזאות
 
א

אני שמעתי ממרן הגרמ"צ שליט"א סיפורים אלו ואם היה לו צד של מזרחי הגר"מ צדקה היה מתרחק
ושמעתי בשם רשכבה"ג חכם שלום שאמר שהגר"מ אליהו אמר לו שהוא מקרב ואמרתי לו שיזהר כי זה יכול לפגוע בילדים וסיים ולצערי צדקתי וכמובן כוונתו לרב העיר צפת שמעט טעה מהשקפת אביו
וכן מרנא האול"צ קרבו וודאי שלא היה בו שום פסול ואף בנו הגר"א א"ש היה מגיע כול שנה לעצרת זיכרון למרן הגרמ"א והאומר אחרת עפרא לפומיה
ושאלתי כל מיני זקנים וכולם אמרו לי שהיה לו השקפה חרדית רק שכל בן דעת מבין שאין ענין להתבטאות סתם ולרחקם
היה לי חבר ביש"ק שרוף ואמר לי שמרן הגר"מ אליהו שרפם ושהתפלאתי אמר לי שאביו הגיע להגרמ"א וא"ל שהוא מרגיש דחוי בגלל שהוא צו"ל יותר מהמקובל כגון שמקפיד על הפרדה מלאה ולא לגלות ב' אצבעות וטפח...... וא"ל תהיה חרדי וכך הוה ובעז"ה נאריך בהזדמנות
בררתי את הנושא הזה הרבה זמן לפרטיו לפני שהגעתי למסקנה הזאות
אתה יודע למה אתה מצחיק אותי?
כי על סמך מעשיות ששמעת וידידים וחברים של מרן הרב אתה החלטת משהו ואין בלתו...
רוצה שאביא לך דברים להיפך מת"ח לא פחות קרובים ואולי יותר?
אני לא בא לומר שהם צודקים, אבל כדאי שקצת תכיר יותר דברים מהמעגל הראשון ותבין שהעניין קצת יותר מורכב ונסתר ממה שאתה חושב...
אכן הוא לא רצה שידעו מה השקפתו. ואולם ייתכן מאוד שמרן הגר"מ צדקה והגר"א א"ש ועוד בטוחים בכך שלא היה מהציוה"ד, אך אין זה אומר כלל שאכן כך היה. וכן להיפך.
כדאי לבדוק דברים ולבררם לפני שאומרים. ואכמ"ל.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית