רבי מרדכי אליהו זצ"ל

  • יוזם האשכול יוזם האשכול ידידיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
לאור כל זה, מוזר שהוא אף פעם אינו מזכירו בספריו [וגם ההספד הנ"ל נשמט מספרו רוח הי"ם]
אמנם, הדפיס ממנו מכתב תמיכה בסוף הקונטרס "ברכת מעין ז' בליל פסח שחל בשבת", וכן בסוף קונט' "הדר יוסף", אבל כחזר להדפיסם בשו"ת וישב הים השמיטם
וצריך ביאור
אכן מוזר ועצוב מאוד. ואכמ"ל.
 

קבצים מצורפים

לאור כל זה, מוזר שהוא אף פעם אינו מזכירו בספריו [וגם ההספד הנ"ל נשמט מספרו רוח הי"ם]
אמנם, הדפיס ממנו מכתב תמיכה בסוף הקונטרס "ברכת מעין ז' בליל פסח שחל בשבת", וכן בסוף קונט' "הדר יוסף", אבל כחזר להדפיסם בשו"ת וישב הים השמיטם
וצריך ביאור
אולי בגלל המיינסטרים.
 
אולי בגלל המיינסטרים.
אולי בחצרך מרן הגרמ"א אינו מה'מיינסטרים' אך לא כך בכל העולם...
והסיבה הנראית היא אחרת... (הסיבה שבדור האחרון מלבד האול"צ הוא מביא כמעט רק אשכנזים. מדוע? עיין בדיון לעיל.).
 
כוונתי היתה שהסיבה שאצלך הוא לא מהמיינסטרים אינה הסיבה שאצלו כך.
ועדיין לא מתרץ כלום. אחר המחילה מכת"ר שליט"א יש הכרת הטוב בעולם.
ואפי' במ"ב אליבא דהלכתא ח"א שהוציאו השמיטו פסקי מרן, וחו"ר דרכי הוראה לרבנים זעמו על כך ודיברו עם הגר"י הלל וא"ל שבחלקים הבאים יתוקן הדבר ויוכנסו הפסקים.
 
אולי בחצרך מרן הגרמ"א אינו מה'מיינסטרים' אך לא כך בכל העולם...
והסיבה הנראית היא אחרת... (הסיבה שבדור האחרון מלבד האול"צ הוא מביא כמעט רק אשכנזים. מדוע? עיין בדיון לעיל.).
הרבה אנשים משום מה לא יודעים שיש אלפי אלפי (ואפי' הרבה למעלה מכך) בכל הארץ והעולם. לא פחות מתלמידי הגרב"צ ויותר.
פשוט ישנה מגמה מובהקת של מאן דהוא מדוע לא להכניסו למיינסטרים למרות תלמידיו הרבים.
 
הרבה הרבה יותר. כמובן לא שבא להמעיט מערכו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל שהוא מאור עיננו ועטרת ראשנו, אלא שכך היא המציאות. בכל רחבי הארץ.
ואכן
מוכרח אני להעיר שאין בדבר כדי למעט בכהוא זה מגדלו של חכם בן ציון אך ברי לי שההולכים לפי פסקי מרן הגרמ״א רבים יותר
 
ואכן
מוכרח אני להעיר שאין הדבר כדי למעט בכהוא זה מגדלו של חכם בן ציון אך ברי לי שההולכים לפי פסקי מרן הגרמ״א רבים יותר
רק כמובן יש להעיר שאין הדברים אמורים כתחרות ח"ו. סתם הערתי אגב אורחא...
וידועה אהבתם הרבה של מרן הגרב"צ למרן הגרמ"א זה לזה עוד מנוער!
 
אולי בגלל המיינסטרים.
אולי אתה לא במיינסטרים
מרן הרב אליהו אינו צריך את אישורך
במקום לתרץ תירוצים תעבור לאשכולות אחרים
הסיבה שהוא אינו מוזכר ושמעתי זאת מתלמידיו הקרובים של הרב הלל
זה בגלל שהוא השתייך לממסד הרבנות
לא מיינסטרים ולא נעליים
 
אולי אתה לא במיינסטרים
מרן הרב אליהו אינו צריך את אישורך
במקום לתרץ תירוצים תעבור לאשכולות אחרים
הסיבה שהוא אינו מוזכר ושמעתי זאת מתלמידיו הקרובים של הרב הלל
זה בגלל שהוא השתייך לממסד הרבנות
לא מיינסטרים ולא נעליים
כבר הורגלנו לכך שיש אנשים שמתקיים בהם "את אשר טימאת טיהרתי... ואת אשר אסרת התרתי". רק שאני מקווה שגם ההמשך מתקיים בהם: "אך לא להכעיסך התכוונתי"...
 
וידועה אהבתם הרבה של מרן הגרב"צ למרן הגרמ"א זה לזה עוד מנוער!
מצו"ב שתי הקלטות שמצאתי כעת בעניין זה. והדברים מתוקים.
 

קבצים מצורפים

כוונתי היתה שהסיבה שאצלך הוא לא מהמיינסטרים אינה הסיבה שאצלו כך.
אני לא המיינסטרים ואיני קובעו, הציבור החרדי בכללותו קובע את זה.
תמצא לי את הישיבה החרדית שהוא דמות לגיטימית בה. (וכמובן זה לא מהסיבה שניסת לטפול לי).
 
אני לא המיינסטרים ואיני קובעו, הציבור החרדי בכללותו קובע את זה.
תמצא לי את הישיבה החרדית שהוא דמות לגיטימית בה. (וכמובן זה לא מהסיבה שניסת לטפול לי).
עיין לעיל בדברי הרב עטרת מרדכי: "פשוט ישנה מגמה מובהקת של מאן דהוא מדוע לא להכניסו למיינסטרים למרות תלמידיו הרבים".
 
עיין לעיל בדברי הרב עטרת מרדכי: "פשוט ישנה מגמה מובהקת של מאן דהוא מדוע לא להכניסו למיינסטרים למרות תלמידיו הרבים".
מישהו אמר שאין לו תלמידים רבים?
אבל במיינסטרים החרדים אינו, זו מציאות פשוטה, אתה מוזמן לעשות סיור בבתי מדרש חרדים ולראות בכמה מהם יש את ספריו.
 
אני לא המיינסטרים ואיני קובעו, הציבור החרדי בכללותו קובע את זה.
תמצא לי את הישיבה החרדית שהוא דמות לגיטימית בה. (וכמובן זה לא מהסיבה שניסת לטפול לי).
הציבור בפועל קובע מי רבו. ורבים בכל רחבי הארץ נוהגים כפסקיו הק' קלה כבחמורה.
ורחמי נכמרו על אותם טיפשאי שדמותו של מרן "אינה לגיטימית" במחוזותיהם..
 
מישהו אמר שאין לו תלמידים רבים?
רבל במיינסטרים החרדים אינו, זו מציאות פשוטה, אתה מוזמן לעשות סיור בבתי מדרש חרדים ולראות בכמה מהם יש את ספריו.
אם מרן היה מו"ל את ספריו בתקופת הגרב"צ (קרי: לפני שלושים שנה), אז היום כבר כל ספריו היו מקובלים בכל בתי המדרש.
הבעיה היא שמרן לא כתב את דבריו, ורק לאחר הסתלקותו נזכרו להוציא עלי ספר את פסקיו, ולוקח זמן עד שספרים מתקבלים. בפרט אחר שהמחבר הסתלק מן העולם (ובוודאי שכיום ספריו נפוצים הרבה יותר מלפני חמש ועשר שנים).
וההוכחה הגדולה היא, שספר 'דרכי טהרה' שהוציא מרן לפני עשרות שנים אכן נמצא בבתי המדרש מכל החוגים. פוק חזי.
 
לאור כל זה, מוזר שהוא אף פעם אינו מזכירו בספריו [וגם ההספד הנ"ל נשמט מספרו רוח הי"ם]
אמנם, הדפיס ממנו מכתב תמיכה בסוף הקונטרס "ברכת מעין ז' בליל פסח שחל בשבת", וכן בסוף קונט' "הדר יוסף", אבל כחזר להדפיסם בשו"ת וישב הים השמיטם
וצריך ביאור
ולא הלכו בניו בדרכיו........ואכמ"ל
 
יש הסרטה ידועה של הגר''י הלל שליט''א, שמספיד ומשבח מאוד את הגר''מ אליהו, במשך יותר משעה ! הוא מדבר שם גם על כללי הפסיקה ועוד, מאוד מעניין.
כמודמה שכבר עלה בעבר בפורום.
אתה יכול להסתכל בגדולת מרדכי הספדים על מרן הגר"מ אליהו והסרטות של ההספדים בטח יש באתר דרכי הוראה לרבנים
 
הרבה אנשים משום מה לא יודעים שיש אלפי אלפי (ואפי' הרבה למעלה מכך) בכל הארץ והעולם. לא פחות מתלמידי הגרב"צ ויותר.
פשוט ישנה מגמה מובהקת של מאן דהוא מדוע לא להכניסו למיינסטרים למרות תלמידיו הרבים.
עיין הלכה ברורה וילקוט יוסף שכל אברך ופחות מכך הם מזכירים ואותו לא, וגם ציוניים הם מזכירים כמו הרב שפירא ונראה לי שהרמז ברור
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית