מה זה טיבי ...נמצאת בשטח של טיבי בבית וגן.
ישיבה מצוינת, עם פוטנציאל להיות מחמשת הפותחות בירושלים.
מה זה טיבי ...נמצאת בשטח של טיבי בבית וגן.
ישיבה מצוינת, עם פוטנציאל להיות מחמשת הפותחות בירושלים.
וכן בנו שהמשיכו בשארית יוסף הרב יוחנן שליט"אבנו הגאון רבי בנימין ראש ישיבת מאור התורה הקטנה
חתנו הרב בן זמרא ראש ישיבה באלעד
ישיבת "שארית יוסף" הייתה הישיבה הספרדית השנייה או השלישית שהוקמה בארץ ישראל, מיד לאחר ישיבות "פורת יוסף" ו"קול יעקב", והיא סימלה את חזונו של רבי ניסים היה לייסד ולבסס מוסדות תורה מפוארים לבני ספרד.
אם אתה יודע שהוקמה לפני, תכתוב,לא בטוח שהוקמה אחרי קול יעקב.
לכן כתבתי בזהירות שניה או שלישית דהיינו שניה אחרי פורת יוסף או שלישית אחרי פורת יוסף וקול יעקב ועי' היטבלא בטוח שהוקמה אחרי קול יעקב.
בערך עצמו כתוב שהיא הישיבה השניה או השלישית, ומיד אח"כ הכריעו שהוקמה אחרי קול יעקב. וע"ז הערתי.אם אתה יודע שהוקמה לפני, תכתוב,
אם אתה לא יודע, אז תשתוק.
על כל הודעה בפורום אני יכול לכתוב "לא בטוח..."
מה פתאום בתשכ"ד לא קמו ישי' חוץ מקול יעקב ושארית יוסף עי' בחוברת עולם התורה של עיתון הדרך שיצא לאור בתשע"אבמקו"א כתבתי:
על מש"כ הרב אביאל חיים חורי במדור עשרה דברים על פורת יוסף. שעד שנת תשכ"ה היתה יחידית עד שהוקמו קול יעקב וראשית חכמה.
והאמת היא כי ישיבת הרמב"ם הוקמה לפנ"ז (האזכור הראשון שמצאתי הוא באלול תשט"ז, בהבאר גליון ח עמ' 23 שם מתואר הגר"א חפוטא כר"מ הישיבה, ובז"ך כסלו תשי"ט כבר מתארו הגר"ע הדאיה בשו"ת מענה לשון ח"א יו"ד סי' כב כ"ראש הישיבה". למרות שאח"כ בכ"ז שבט הגדירו שם בחאו"ח סי' ז כר"מ. ואיני יודע פשר הדבר) ואף שארית יוסף הוקמה קודם לישיבות הנ"ל, באלול תשכ"ד (עי בס' הזכרון לגר"נ טולדנו).
ולגבי ישיבת קול יעקב, בזמנו חיפשתי וראיתי שבספרו חדוות יעקב בהקדמת בניו (עמ' 8) כתבו שבז"ך תמוז תשכ"ד, נפתחה הישיבה. אבל אז היתה במתכונת "כולל", ולא היתה ישיבה כלל. ורק אחרי כמה שנים פתחו ישיבה. ובס' הכנסיה הגדולה (דרוק, עמ' 350) כ' שרק בשנת תשל"ג נפתחה הישיבה לבחורים, ועד אז היה כולל.
הבאתי מקורות.מה פתאום בתשכ"ד לא קמו ישי' חוץ מקול יעקב ושארית יוסף עי' בחוברת עולם התורה של עיתון הדרך שיצא לאור בתשע"א
ואחר שכתב הרב טרבלסי שקול יעקה הוקמה ככולל אז שארית יוסף היא השנייה
????????.הבאתי מקורות.
????????.
במקו"א כתבתי:
על מש"כ הרב אביאל חיים חורי במדור עשרה דברים על פורת יוסף. שעד שנת תשכ"ה היתה יחידית עד שהוקמו קול יעקב וראשית חכמה.
והאמת היא כי ישיבת הרמב"ם הוקמה לפנ"ז (האזכור הראשון שמצאתי הוא באלול תשט"ז, בהבאר גליון ח עמ' 23 שם מתואר הגר"א חפוטא כר"מ הישיבה, ובז"ך כסלו תשי"ט כבר מתארו הגר"ע הדאיה בשו"ת מענה לשון ח"א יו"ד סי' כב כ"ראש הישיבה". למרות שאח"כ בכ"ז שבט הגדירו שם בחאו"ח סי' ז כר"מ. ואיני יודע פשר הדבר) ואף שארית יוסף הוקמה קודם לישיבות הנ"ל, באלול תשכ"ד (עי בס' הזכרון לגר"נ טולדנו).
ולגבי ישיבת קול יעקב, בזמנו חיפשתי וראיתי שבספרו חדוות יעקב בהקדמת בניו (עמ' 8) כתבו שבז"ך תמוז תשכ"ד, נפתחה הישיבה. אבל אז היתה במתכונת "כולל", ולא היתה ישיבה כלל. ורק אחרי כמה שנים פתחו ישיבה. ובס' הכנסיה הגדולה (דרוק, עמ' 350) כ' שרק בשנת תשל"ג נפתחה הישיבה לבחורים, ועד אז היה כולל.
יש"כ וכבר כתבנו את זה לעיל בתשכ"ה שארית יוסף קמה ולא בכ"דישיבת קול יעקב הוקמה בתשכ"ד ככולל אברכים ורק בשנת תשל"ז נהפכה לישיבה מסודרת
ישיבת שארית יוסף הוקמה כבר בתשכ"ד כישיבה מסודרת
בתשכ"ה היא עברה לבאר יעקב היכן שהיום ישיבתו של הרב ויזמןיש"כ וכבר כתבנו את זה לעיל בתשכ"ה שארית יוסף קמה ולא בכ"ד
נכון, וראשית חכמה קמה אחרי.בתשכ"ה היא עברה לבאר יעקב היכן שהיום ישיבתו של הרב ויזמן
בתשכ"ד היא כבר הוקמה בב"ב (למדו בלדרמן וישנו בדירות באיזור)