באנר תרומה

רבי שלום כהן זצ"ל

אגב, אני נזכר כעת שהוא כתב שיש להמתין לזה שיעור מיל.
ובעבר הסתפקתי איך לחשב את זה בפועל, כי הרי לפי דעתו של חכם בן ציון יש לחוש לצאת הכוכבים של עשרים ושבע דקות מחוסר ידיעתנו לדון את המציאות של צאת הכוכבים, ואם כן נמצא שלא יצא מן הספק בשיעור של שיעור מיל אלא ביותר משיעור מיל.
.
מיל זה שיעור זמן שמחכים לנטילת ידים לאחוריו עד מיל
וזהו השיעור שצריך לחכות גם לערבית בזמנה וה"נ האול"צ התכון שהוא כמה דקות אחר השקיעה
א"נ כמו שכתבנו בהתחלה כי זה ספק ספיקא ספק שמא י"ח דקות וסתם ויש הלכה כסתם וצריך לחוש ליש ;)
[כי לפרוש ב' קשה אמאי סבר י"ח דקות ועוד דחקים]
 
בכל פעם שאני מברר את מהות טענתך, אני מקבל תשובה מהטענות האחרות.
אז בוא נסכם:
א) תרתי דסתרי - לדעת רוה"ר ובכללם מרן השו"ע יש לחוש לזה, גם לא באותו יום (לדעת מרן)
ב) ברכות ק"ש לפני צה"כ - לדעת רוה"ר מה שהותר מבע"י זה להתפלל רק תפילת עמידה, אך ברכות ק"ש זמנם כזמן ק"ש שהוא אחרי צה"כ לרוה"ר
מקווה שהייתי ברור
 
אז בוא נסכם:
א) תרתי דסתרי - לדעת רוה"ר ובכללם מרן השו"ע יש לחוש לזה, גם לא באותו יום (לדעת מרן)
ב) ברכות ק"ש לפני צה"כ - לדעת רוה"ר מה שהותר מבע"י זה להתפלל רק תפילת עמידה, אך ברכות ק"ש זמנם כזמן ק"ש שהוא אחרי צה"כ לרוה"ר
מקווה שהייתי ברור
מתחילה ברור שזה מה שאמרת, אבל כשאתה מתבקש לצטט מקורות בצורה ברורה, אתה לא מביא אותם.
 
טוב בוא נעבור בחזרה לחכם שלום
בספר דברי שלום הביא שלא היה מתודה בין התקיעות אף בהירור וכתבו שם שכן נהג אביו וצ"ע גדול דאיך לא ינהג מה שכתוב באר"י
ולכן נראה שחכם שלום לא התודה כי לא שינה בישיבה כלום וכמו שהיה מקריא לתקיעות וזה הונהג ע"י ר' יהודה עדס [שנוהג בחלק ממנהגי אשכנז]
 
טוב בוא נעבור בחזרה לחכם שלום
בספר דברי שלום הביא שלא היה מתודה בין התקיעות אף בהירור וכתבו שם שכן נהג אביו וצ"ע גדול דאיך לא ינהג מה שכתוב באר"י
ולכן נראה שחכם שלום לא התודה כי לא שינה בישיבה כלום וכמו שהיה מקריא לתקיעות וזה הונהג ע"י ר' יהודה עדס [שנוהג בחלק ממנהגי אשכנז]
ועדיין צ''ע מדוע אביו חכם אפריים הכהן ראש המקובלים לא נהג כהאר''י גם בגלל הרב עדס???.אתממהההההה
 
מתחילה ברור שזה מה שאמרת, אבל כשאתה מתבקש לצטט מקורות בצורה ברורה, אתה לא מביא אותם.
מה לא מובן ?
הרא''ש, ר''י במבעלי התוס', המאירי, הרשב''א, הטור, ועוד (אינני זוכר בע''פ) והשו''ע חששו לתרתי דסתרי
 
ראשי תחתית