"הטעם שאין הלכה כרבי שמעון בר יוחאי יען שנשמתו היתה מעולם האצילות והתנאים היתה נשמתם מעולם הבריאה"
דברים כאלה אנשים אומרים מסברות בעלמא.
יעויין בשער הגלגולים הקדמה כו.
ונזכר אנכי בכיתה מסויימת שאומרת שממשה עד רשב''י היה גילוי דמרע''ה ברשב''י דווקא.
וזה טעות
ועיין באר''י ז''ל כאן שפירש שהיה גם הלל, ר' אליעזר, וגם רשב''י וגם רבינו הקדוש, ואלה מטעים את הציבור שאינו מבין כלל בענינים אלו, בדברי הבאי, ואכמ''ל:
שער הגלגולים - הקדמה לו - ענין משה והלל הזקן, אשר שניהם שוים במדת הענוה, ושנותיהם שוות, הנה הם סוד ב' שמות משם בן ע"ב, והם, מה"ש, לל"ה, הסמוכים זה לזה, בע"ב שמהן של ויסע ויב"א וי"ט. וזהו מה שרמז השי"ת למשה כשעלה למרום, וא"ל "היה "לך "לעזרני ר"ת הלל, הנזכר בפרק ר' עקיבא במסכת שבת וכפי מה שהבנתי מדברי מורי ז"ל, אע"פ שלא אמרו בפירוש,
הוא כי משה והלל משרש אחד הם. וכן ר' אליעזר שהתפלל עליו משה, ואמר י"ר שיצא זה מחלצי. וכן רבינו הקדוש.
וכן רשב"י. וכמו שהודעתיך למעלה בדרוש הנשמות, הנמשכות מחמשה בחי' זווגים עליונים, והודעתיך כי רשב"י ע"ה,
ורבינו הקדוש הם בחי' היסודות בזעיר, או ביעקב, וגם משה הוא ביסוד דאבא: