הצגת הדברים מדהימה
כל הפוסקים הגדולים, מרן השו"ע ומרן הגר"ע מצד אחד, וכנגדם הבאח מצד שני, כאילו הוא יחיד בדבר...
ולא ידעתי איך אפשר להתעלם מדברי רבים מן הפוסקים ולכתוב בשטחיות דברים מעין אלו...
סתם מעניין,
לדעתו, גם הבן איש חי הורה בשטחיות לברך אחרי הטבילה?
נכון היה מנהג כזה בארצות המזרח, אבל א"א להתכחש שדעת רוב הראשונים לברך לפני וכן דעת מרן השו"ע, והמנהג לברך אחרי הוא ממנהג שנהגו נשים וכמו שכתבו התוס' בפסחים ז ע"ב, ובתוס' כתבו ליישב מנהגם משום ביעותא דמיא או דדמי לגר שמברך אחרי דגברא לא חזי אבל ודאי שמעיקרא יש לברך לפני. ומאידך גיסא דעת רבים מהפוסקים שאם יש כח ביד הרב לבטל את המנהג שיש בו חשש איסור כן נכון לעשות, ואפשר שלא היה בכח חכמי אותו הדור לבטל את המנהג, כאשר הביא דבריהם ביבי"א. ואכמ"ל.