באנר תרומה

רבי יצחק יוסף שליט"א - תמונות ותיעודים

  • יוזם האשכול יוזם האשכול בן תורה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
חידוש. (שלא הוזכר בראשונים)
ופשוט וברור שעדיף לא להכנס לאיסורים מאשר לברך בטהרה.
אתה אומר חידוש ופשוט וברור לך מה שפשוט וברור לך
הם
הפלא יועץ החידא חקרי לב הבאח ארץ חיים שמש ומגן אולצ הם פוסקים.
וכן השלה חולקים עליך ופשוט וברור להם איפכא.
ולענ"ד אפשר לסמוך עליהם לכתחילה.
 
אתה אומר חידוש
הם
לא אמרתי שאני לא מסכים עם זה.
אמרתי שזה לא משתווה ולא שווה בגלל זה להכנס לספיקות של איסורים גמורים.
תראה שולחן גבוה נהר מצרים רב פעלים זבחי צדק ועוד שהעידו שהמנהג בזה כרמ"א ולא כמרן וטובלות בחמים.
אין שום ראיה "מהמנהג" שהיה קודם השולחן ערוך שטבלו במים קרים.
 
אין שום ראיה "מהמנהג" שהיה קודם השולחן ערוך שטבלו במים קרים.
נדצ"ל חמים.
וממ"נ אם זה מנהג קדום למרן גם לשיטתך ניחא, ואם לא מכאן ראיה שגדולי פוסקי הספרדים סוברים שגם מנהג מאוחר למרן אזלינן בתריה.
 
נדצ"ל חמים.
וממ"נ אם זה מנהג קדום למרן גם לשיטתך ניחא,
לא.
קרים, ולכן גם אם יש ראיה מהמנהג לברך "קודם" הטבילה, אין ראיה למנהג לברך במקוה של מים חמים.
ואם לא מכאן ראיה שגדולי פוסקי הספרדים סוברים שגם מנהג מאוחר למרן אזלינן בתריה.
אין ראיה.
דיברו לעניין עובר לעשייתן ולא לעניין מים חמים.
 
רק מעניין אותי לדעת מה ה"איסור" לברך קודם הטבילה ולהכנס בדווקא לספיקות דאורייתא של ברכות לבטלה מצד עובר לעשייתן ומצד מקום המזוהם.
זה לא העניין

העניין הוא חיזוק מנהגי הספרדים מאות בשנים ע"פ מסורת פוסקי ספרד , החיד"א, חקרי לב, חסד, לאלפים, ארץ סתהון, וכו' [וכן בשאר מנהגים]

כדי שח"ו לא לתת יד לחושב ולהאומר שהספרדים הם איזה גרים ושאינם יודעים ללמוד , וכמו הסיפור הנודע שהיה איזה חכם אחד שראה איזה אברך צעיר שיודע סוגיות ושאלו מה גם אצליכם לומדים כזו גמ'? והשיב לו שמה זה תלמוד בבלי ? איפה זה בבל, בפולנייה?

ולכן צריך להחזיק היטב במנהגים , ובפרט שרבים מהראשונים והגאונים כך הורו

וכמו שלימדונו מסורת הפסיקה הספרדית לדורותיה - שבמקום מנהג לא אמרינן סב"ל
 
אין ראיה.
דיברו לעניין עובר לעשייתן ולא לעניין מים חמים
מחילה אל תקשקש...
תפתח
תראה שולחן גבוה נהר מצרים רב פעלים זבחי צדק ועוד שהעידו שהמנהג בזה כרמ"א ולא כמרן וטובלות בחמים.
ותראה שדברו על מקוואות חמים.
וחלקם דיברו גם על זה שמברכות אחר טבילה.
הרי שהמנהג לברך אחר טבילה בחמים ואין סבל במקום מנהג
 
הפלא הגדול שבדור שלנו מחפשים חומרות שלא שערום אבותינו, וכאן שיש ראשונים רבים ובכללם עמודי ההוראה הסוברים שיש בזה ברכה לבטלה, מחפשים להקל.
שוב זה לא עניין של חומרא או קולא

אלא זה עניין "מנהג" של מאות שנים ע"פ גדולי הראשונים והרבה מגדולי האחרונים פוסקי הספרדים לדורותיהם
 
מחילה אל תקשקש...
תפתח
ותראה שדברו על מקוואות חמים.
עוד פעם.
"המנהג הקדום" לא היה על מקוואות של מים חמים ולכן אין ראיה מן המנהג.
- יכול להיות שחלק מהפוסקים הנ"ל דיברו על מקוה עם מים חמים, אני לא זוכר.
וכמו שלימדונו מסורת הפסיקה הספרדית לדורותיה - שבמקום מנהג לא אמרינן סב"ל
ואז מה?
למה לא לצאת יד"ח רבים מהראשונים והשו"ע שהורו לברך קודם?
למה לא לצאת יד"ח הסוברים שזה מקום מזוהם?

וגם המנהג כגאונים ורוב עם ישראל חוששים לשיטת ר"ת, ואותו דבר כאן למה לא לחוש לכל הפוסקים האלה???
 
"המנהג הקדום" לא היה על מקוואות של מים חמים ולכן אין ראיה מן המנהג.
מי אמר לך? היית שם???
ואם מהפוסקים הנ"ל סוברים תרתי שגם טובלות בחמים וגם מברכות אחר טבילה, אז ממ"נ, או שהם סוברים שזה מנהג קדום למרן, או שהם סוברים שגם במנהג אחר מרן אזלינן כוותיה. ובמקום מנהג אין סבל.
 
למה לא לצאת יד"ח רבים מהראשונים והשו"ע שהורו לברך קודם?
כי לפי הראשונים האחרים "זהו תקנת חז"ל" שבכל הטבילות יהיה אחר הברכה

ואם אני יעשה כראשונים האחרים - אני עובר על תקנת חז"ל

ולכן כיון שלכל שיטה יש חשש , צריך להישאר לפי המנהג

וכמאמר רבותינו אם ראית הלכה רופפת פוק חזי מאי עמא דבר

כ"ש בן בנו של כ"ש שזה מנהג שהובא בגדולים דלעיל
 
מי אמר לך? היית שם???
המנהג לחמם מים בכלל למקוואות התחיל כמדומני רק מדורו של מרן השו"ע.
מכיר את טענת מה נדע ולא ידעו הם???
לא ראו את ספר טהרת הבית.
(תצחק כמה שתרצה, אני מתכוון בשיא הרצינות ואני בטוח שמרן החיד"א ודעימיה תומכים במלוא כוחם במרן הגרע"י זצוק"ל למעלה בשמים)
כי לפי הראשונים האחרים "זהו תקנת חז"ל" שבכל הטבילות יהיה אחר הברכה
לא נכון.
"אפשר" לברך אחרי הברכה, לא חייבים.
 
אגב דעתם לברך בתוך המקוה לאחר טבילה ראשונה, דעתם שנשים נוהגות ורשאיות לברך על הלולב...
ואגב דעתו של הגרב"צ זצ"ל (אול"צ פרק י תשו' ה) שגם ת"ח הלומדים כל היום צריכים ללמוד 'חק לישראל' בכל יום. האם אתה לומד?
 
לא נכון.
"אפשר" לברך אחרי הברכה, לא חייבים.
לפי שיטתם זהו תקנת חז"ל שבטבילה לא חילקו בין גר ובעל קרי לנידה

וא"כ - אם אתה מברך בכוונה תחילה לפני אתה עובר על תקנת חז"ל

ואין הכוונה - שלא יצא יד"ח , כי ודאי שיצא, אך מ"מ תקנת חז"ל הייתה שתברך לאחמ"כ [לפי אותם ראשונים, וכך המהנג]
 
עוד פעם.
"המנהג הקדום" לא היה על מקוואות של מים חמים ולכן אין ראיה מן המנהג.
- יכול להיות שחלק מהפוסקים הנ"ל דיברו על מקוה עם מים חמים, אני לא זוכר.

ואז מה?
למה לא לצאת יד"ח רבים מהראשונים והשו"ע שהורו לברך קודם?
למה לא לצאת יד"ח הסוברים שזה מקום מזוהם?

וגם המנהג כגאונים ורוב עם ישראל חוששים לשיטת ר"ת, ואותו דבר כאן למה לא לחוש לכל הפוסקים האלה???
רוב עם ישראל לא חוששים לר''ת
אלא''כ עם ישראל זה משתמשי פורום מורשת מרן
 
ראשי תחתית